چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر


منبع: ستاره

194

1398/9/1

02:36


دوم آذر سالروز تولد یک جامعه شناس و اندیشمند و دو بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان است. دکتر علی شریعتی، حمید گودرزی و هما خاکپاش چهره های معروف متولد ۲ آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه مختصری از زندگی شخصی چهره‌های معروف متولد دوم آذر خواهیم خواند و با فعالیت‌های هنری و دستاورد‌های فرهنگی آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.  

 

چهره ها و افراد مشهور متولد دوم آذر

۱. علی شریعتی
۲. هما خاکپاش
۳. حمید گودرزی


علی شریعتی

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر


علی شریعتی متولد ۲ آذر سال ۱۳۱۲ در روستای کاهک از توابع سبزوار، نویسنده، جامعه‌شناس و پژوهشگر بود. پدرش استاد محمدتقی شریعتی عالم علوم نقلی و عقلی بود که در دانشگاه مشهد تدریس می‌کرد. دکتر علی شریعتی در ۲۵ سالگی موفق به کسب مدرک کارشناسی رشته ادبیات فارسی شد. او بخاطر کسب نمرات عالی در دانشگاه، برای ادامه تحصیل به فرانسه فرستاده و در دانشگاه سوربن مشغول به تحصیل در رشته‌های علوم تاریخ، جامعه‌شناسی و... شد. وی در سال ۴۴ به ایران بازگشت و پس از فراز و فرود‌های بسیار به عنوان استاد تاریخ در دانشگاه مشهد مشغول به فعالیت شد.

از دکتر علی شریعتی آثار فراوانی به یادگار مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به "فاطمه، فاطمه است"، "هبوط در کویر"، "جهان بینی و ایدئولوژی" و... اشاره نمود. دکتر علی شریعتی در تیرماه سال ۱۳۳۷ با یکی از همکلاسی‌های خود به نام پوران شریعت رضوی ازدواج کرد و از او صاحب چهار فرزند به نام‌های احسان، سوسن، سارا و مونا شد. دکتر علی شریعتی سرانجام در ۲۹ خردادماه سال ۵۶ در انگلستان درگذشت و پیکر او در دمشق به خاک سپرده شد.


هما خاکپاش

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر


هما خاکپاش بازیگر پیشکسوت کشورمان در دوم آذرماه سال ۱۳۳۹ در دامغان متولد شد. او فعالیت جدی خود را در زمینه بازیگری از سال ۶۷ و بازی در مجموعه تلویزیونی "آینه عبرت" آغاز کرد. چهار سال بعد بود که بازی در فیلم "لبه تیغ"، پای او را به بازیگری در سینما باز کرد. از دیگر کار‌های مطرح وی در عرصه سینما و تلویزیون می‌توان به بازی در "اشک و سکوت"، "این خانه دور است"، "رستگاران" و معراجی ها" نام برد. در بهمن ماه ۹۷، هما خاکپاش طی مصاحبه‌ای به خاطر بیکاری و وضع نا به سامان معیشت خود بغض کرد و از شرایطی که بر سینما و تلویزیون ایران حاکم شده است گلایه نمود (بغض هما خاکپاش از بیکاری).


حمید گودرزی

چهره ها و افراد مشهور متولد 2 آذر


حمید گودرزی متولد ۲ آذرماه سال ۱۳۵۶ در تهران، بازیگر و مجری تلویزیون است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است و فعالیت خود را در این عرصه از تئاتر آغاز کرد. او نخستین تجربه سینمایی خود را در سن ۲۲ سالگی و با ایفای نقش در فیلم سینمایی "سهراب" بدست آورد. در همین سال بود که بازی او در سریال کودکانه "دانی و من" به کارگردانی علی عبدالعی زاده، پایش را به عرصه تلویزیون نیز باز کرد. 

حمید گودرزی تا به امروز در بیش از ۳۰ اثر سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کرده است که از معروفترین آن‌ها می‌توان به "مسافری از هند"، "قلب یخی"، "داماد خجالتی" و "تب سرد" نام برد. حمید گودرزی در سال ۹۷ مجری‌گری در برنامه "پنج ستاره" را نیز تجربه کرد و توانست از این تجربه سربلند بیرون بیاید. او در سال ۸۳ با ماندانا دانشور ازدواج کرد و پس از ۱۲ سال کارشان به جدایی کشید. حمید گودرزی در مصاحبه‌ای که در آذرماه سال ۹۷ با "تی وی پلاس" انجام داد، از زندگی خصوصی و علت مجرد ماندنش گفت (علت ازدواج نکردن حمید گودرزی از زبان خودش).

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو