اگر کمتر از 7 ساعت می خوابید این مطلب را بخوانید

منبع: نیک شو

70

1398/9/1

02:39


اگر کمتر از 7 ساعت می خوابید این مطلب را بخوانید

همه ما میدانیم و همیشه گوشزد کردند که در طول شبانه روز باید 7 ساعت بخوابیم. با این حال افرادی هستند همیشه کمتر از 7 ساعت میخوابند. محققان می گویند خوابیدن کمتر از 7 ساعت پیامد هایی در بر دارد که در بدن اتفاق میفتد و ما قادر به دیدن آن نیستیم. از سلامت روان گرفته تا ذخیره چربی در بدن همه و همه عواقب کمخوابی بر روی آن تاثیرگذار است.

 

به خوبی ثابت شده که خواب کافی باعث بهتر عمل کردن سیستم دفاعی بدن میشود و احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را کاهش بدهد و علاوه بر آن بر دیابت نوع 2 و چاقی نیز تاثیر بسزایی دارد.

اگر کمتر از 7 ساعت می خوابید این مطلب را بخوانید

تحقیقات نشان داده که کمخوابی یکی از علت های چاقی است زیرا بعد از خوردن یک وعده سنگین باز احساس سبکی میکنید و به پرخوری ادامه می دهید.کارشناسان معتقدند که این استرس های کار باعث کمخوابی نمیشود و این کمخوابی است که باعث استرس های مربوط به کار میشوند.

 

بررسی ها نشان میدهد که امروزه درصد بالایی از افراد کمتر از 7 ساعت میخوابند و این تعداد رو به افزایش است و تا 8 سال آینده به 35 درصد نیز می رسد. همچنین عواقب حاصل از عدم خواب کافی در طی شب در زنان و مردان تقریباً به طور یکسانی بروز می‌کنند و جنسیت تأثیری در تفاوت آنها ندارد، اما در بعضی از شغل‌ ها و حرفه‌ ها و با توجه به تفاوت شرایط زندگی در افراد، این عواقب میتوانند کم و یا زیاد شود.

 

چه کسانی کمترین میزان خواب را در طی شبانه‌روز دارند؟

بررسی ها نشان میدهد که میزان کمبود خواب در شغل های مختلف بسیار متفاوت است برای مثال 50 درصد از افرادی که در قسمت مراقبت‌ های بهداشتی و درمانی کار میکنند، پلیس و کارکنان ارتش و…از کمبود خوتاب فراوان رنج میبرند.

اگر کمتر از 7 ساعت می خوابید این مطلب را بخوانید

این عدد نیز در حمل‌ونقل، جابه‌جایی مواد و همین‌طور مشاغل تولیدی و … به 40 درصد کاهش می یابد. ساعت‌ های طولانی و نامنظم کاری در این کارها تأثیر زیادی در عدم وجود خواب کافی در آن‌ ها ندارد، اما می‌ تواند فرآیند کاریشان را سخت‌ تر کند.

 

امروزه پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل الکترونیکی باعث شده که مردم بجای خوابیدن در زمان مناسبی از شب وقت خود را با کار کردن با این وسایل میگذرانند. و طبیعیست که زیاد شدن این روش زندگی باعث ایجاد استرس در محیط کار و شیوع بیماری‌های مزمن میشوند.

 

کارشناسان میگویندکمبود خواب کافی تاثیری بسزایی بر طرز فکر و البته واکنش افراد و روحیه، چه در کوتاه‌ مدت و چه درازمدت دارد و این موضوع می‌ تواند به مرور باعث کم شدن هوشیاری و اختلال در حافظه افراد نیز بشود.همچنین در کودکان کمبود خواب باعث بروز مشکلاتی همچون اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه میشود.

 

کار با وسایل الکترونیکی هم خواب شما را مختل میکند!

اگر کمتر از 7 ساعت می خوابید این مطلب را بخوانید

یکی سرگرمی هایی که جدیدا برای افراد بوجود آمده استفاده از وسایل الکترونیکی همچون گوشی، تبلت، لبتاپ و تلویزیون است که باعث اختلال خوابمان شده و ساعت هایی را با آن ها مشغولیم بدون اینکه به چیز دیگری توجه کنیم.توصیه ما به شما اینست که 2 ساعت قبل از خوابآن ها را کنار بگذارید تا بتوانید در زمان معینی بخوابید و یا حتی میتوانید ساعت خوابتان را بر روی زنگ گوشی تنظیم کنید تا در ساعت دقیقی بخوابید و این یکی از تاثیرات مثبت لوازم الکترونیکی است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو