بررسی نیسان ماکسیما خودروی همچنان محبوب در ایران

بررسی نیسان ماکسیما خودروی همچنان محبوب در ایران


منبع: آرگا

210

1398/9/1

10:02


نیسان ماکسیما خودرویی ژاپنی است که در هشت نسل تولید شده است و فقط پنج نسل آن وارد بازار ایران شده اند. این خودرو در کشور ما توسط پارس خودرو مونتاژ و روانه بازار می شد. با وجود قدیمی بودن ماکسیما باز هم افرار زیادی وجود دارند که آن را به دیگر خودرو ها ترجیح می دهند.

نیسان ماکسیما یک خودرو ژاپنی است که در سال ۱۳۸۱ برای اولین بار وارد کشور ما شد. این خودرو از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۰ در ایران توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و روانه بازار می شد. ماکسیما یکی از بهترین و پر قدرت ترین خودروهای آن زمان بود که حالا هم از محبوبیت آن کم نشده و طرفداران خاص خود را دارد. این خودرو در دو مدل اتوماتیک و دنده ای وارد بازار شده که تفاوت زیادی با هم ندارند. با بررسی نیسان ماکسیما همراه ما باشید.

بررسی خودرو نیسان ماکسیما

تا کنون هشت نسل از این خودرو توسط شرکت نیسان تولید شده است که متاسفانه فقط پنج نسل آن وارد بازار ایران شده اند. این خودرو در سال ۲۰۰۱ توسط پارس خودرو مونتاژ و روانه بازار شد که از نوع خودرو های سدان E Segment بود و با وجود مونتاژ بودن از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و هست.

بررسی خودرو نیسان ماکسیما

نمای ظاهری ماکسیما

شاید امروزه ماکسیما خودرویی زیبا محسوب نشود اما در گذشته یکی از بهترین ها بوده است. در نمای جلو وجود پنجره کرومی همراه با چراغ های کشیده و زاویه دار چهره ای نسبتا تهاجمی و خشن به این خودرو داده است. اما در نمای جانبی بجز زه روی درب و رینگ های ۱۶ اینچی کلاسیک آن چیز دیگری وجود ندارد و خیلی ساده است. در بررسی اولیه پشت نیسان ماکسیما چراغ های بزرگ این خودرو جلب توجه می کند، و بعد از آن وجود یک باله در قسمت عقب از سادگی آن کم کرده و ظاهری اسپرت به آن داده است. این طراحی در زمان خود بسیار جذاب و پر طرفدار بوده است. طول این خودرو ۴.۹، عرض آن ۱.۷۸ و ارتفاعش ۱.۴۳ متر است.

واررسی خودرو نیسان ماکسیما و عملکرد های آن

طراحی داخلی

فضای داخلی این خودرو بسیار جا دار و مناسب است، ماکسیما داشبورد ساده ای دارد ولی با توجه به سال ساخت آن قابل قبول است و حس قدیمی بودن را به شما نمی دهد. در قسمت عقب و جلوی این خودرو فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد و صندلی های آن نیز بزرگ و راحت بوده و طراحی مناسبی دارند. رودری های این خودرو جلوه ای به روز دارند و از طراحی خوبی برخوردارند. مواد به کار رفته در ساخت کابین کیفیت بالایی دارند. با توجه به قدیمی بودن این خودرو نبود امکاناتی مثل کروز کنترل، گرمکن صندلی، مانیتور لمسی، سنسور های پارک در آن به چشم می خورد.

تحقیق و نقد نیسان ماکسیما

موتور نیسان ماکسیما

حال نوبت به بررسی موتور نیسان ماکسیما رسیده است. این خودرو موتوری با حجم ۲۹۹۸ سی سی ۶ سیلندر، ۲۴ سوپاپه به شکل V دارد که حداکثر توان آن ۲۰۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه با گشتاور ۲۲۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت است که شتاب صفر تا صد آن با گیربکس اتومات پنج دنده ۸.۴ ثانیه و با گیر بکس دستی ۶ دنده حدود ۷.۴ ثانیه است. این خودرو استاندارد یورو ۳داشته و مصرف سوخت آن ۱۶.۸ لیتر در مکان های شهری و ۱۱.۵ لیتر در جاده می باشد. ظرفیت باک نیسان ماکسیما ۷۰ لیتر است.

   

بررسی ویژگی های نیسان ماکسیما

                                             سیستم تعلیق در این خودرو برای هر چهار چرخ مستقل است که در جلو سیستم مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک با اتصال چند گانه و هیدرو لیکی است. کالیبر ترمز ها در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و از سیستم ضد قفل ABS در آن استفاده شده است. همچنین سیستم های پایداری EBD نیز در آن وجود دارد.

امکانات رفاهی ماکسیما

از جمله امکاناتی که در بررسی نیسان ماکسیما دیده می شود، می توان به دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین، قفل رکزی ریموت دار، تنظیم برقی صندلی ها و پشت سری های فعال، تهویه مطبوع اتوماتیک و دریچه برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی آینه های بغل، بالابر برقی شیشه های جلو و عقب، مه شکن مخصوص عبور از پیچ ها و کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد که نسبت به خودروهای امروزی خیلی محدود است.

وارسی و نقد خودرو نیسان ماکسیما

بررسی ایمنی نیسان ماکسیما

بررسی نسل پنجم این خودرو از لحاظ امنیت آن را در وضعیت خوبی قرار می دهد، این خودرو در سال ۲۰۰۰ به وسیله (IIHS) موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه های آمریکا بررسی شد و نتیجه مناسبی را کسب کرد. البته نیسان ماکسیمایی که در کشور ما مونتاژ می شد تجهیزات امنیتی کمتری نسبت به اصل آن داشت که یکی از ضعف های نیسان ماکسیما مونتاژ شده پارس خودرو بود. از تجهیزات امنیتی موجود در ماکسیما می توان به کیسه هوا، ترمز های دیسکی ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قفل مرکزی و ایموبلایزر اشاره کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو