از خواص کلاهک بادمجان چه می دانید؟

از خواص کلاهک بادمجان چه می دانید؟


منبع: آرگا

196

1398/9/1

11:02


علاوه بر خود بامجان کلاهک آن نیز از فواید زیادی برخوردار است که با شناخت خواص کلاهک بادمجان و همچنین روش استفاده از آن می توانید از فواید آن بهره مند شوید.

 کلاهک بادمجان نیز نقش زیادی در سلامت بدن دارد که از فواید آن کمک به تنظیم فشار خون می باشد که برای افراد دیابتی گزینه بسیار مناسبی است در ادامه مطلب به خواص کلاهک بادمجان می پردازیم.

خاصیت کلاهک بادمجان

 آشنایی با خواص کلاهک بادمجان

همانطور که می دانید هر ماده غذایی از خواص فوق العاده ای بهره مند است، بادمجان نیز دارای فواید بی شماری است که کلاهک آن نیز برای سلامت بدن از اهمیت بالایی برخوردار است در ادامه شما را با فواید کلاهک بادمجان آشنا خواهیم کرد.

کاهش قند خون

به منظور بهره مندی از فواید کلاهک بادمجان در زمینه کاهش قند خون کلاهک بادمجان را بجوشانید سپس آب حاصل از آن را بنوشید با انجام این روش قند خون شما به طرز شگفت انگیزی کنترل خواهد شد.

خواص کلاهک بادمجان بر سلامت بدن

درمان بواسیر

کلاهک بادمجان در درمان بواسیر بسیار موثر خواهد بود از این رو کلاهک و دم بادمجان را در سایه خشک نمایید سپس پودر کنید و پس از شست و شوی بواسیر با بتادین پودر بامجان به دست آمده را بپاشید.

کلاهک بادمجان جادویی باورنکردنی

سرشار از پتاسیم

بادمجان سرشار از پتاسیم می باشد که برای کنترل فشار خون نقش مهمی را ایفا می کند همچنین حاوی ماده ای به نام ناسونین است که از آزاد شدن رادیکال های آزاد جلوگیری می کند زیرا رادیکال های آزاد سبب ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان در افراد می شوند.

دارای مقادیر فراوانی فیبر

از دیگر فواید کلاهک بادمجان داشتن مقادیر بالای فیبر می باشد که سبب پایین آوردن چربی خون و پیشگیری از نوسانات قند خون می شود و همچنین دارای آب فراونی می باشد و به دلیل کم بودن مقدارکربوهیدرات برای پایین آوردن قند خون به خصوص در افراد دیابتی بسیار مفید است.

فواید شگفت انگیز کلاهک بادمجان

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

از دیگر  فواید کلاهک بادمجان دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون می باشد و در واقع یک فنجان بادمجان دارای ۲۰ کالری انرژی، ۳ گرم فیبر، ۵ گرم کربوهیدرات، منگنز، فولات، پتاسیم، پروتئین و ویتامین C و K است.

 هشدار : بسیاری از افراد به بادمجان حساسیت دارند بنابراین افرادی که از مشکلات کلیوی و صفرا رنج می برند و یا به آن آلرژی دارند مصرف این ماده غذایی توصیه نمی شود.

در این بخش از مطلب سعی داشتیم شما را با فواید کلاهک بادمجان آشنا کنیم تا از مصرف این ماده غذایی پر ارزش غافل نشوید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو