به گزارش رویترز، میشل عون، رئیس جمهور لبنان این درخواست  را در پیامی در آستانه جشن هفتاد و ششمسن سالروز استقلال لبنان مطرح کرد.

وی در این درخواست همچنین تناقضات سیاسی را دلیل به تاخیر افتادن تشکیل دولت در این کشور دانست؛ دولتی که پاسخگوی خواسته‌های مردمی باشد که از طبقه سیاسی ناامید شده و خواهان برکناری آن هستند.

عون در این پیام تلویزیونی گفت: من اینجا بار دیگر از تظاهرکنندگان می‌خواهم برای کسب اطلاع از خواسته‌هایشان از نزدیک و همچنین بررسی نحوه اجرای آن به مذاکرات به عنوان تنها راه درست حل بحران متوسل شوند.

لبنان از ۱۷ اکتبر شاهد اعتراضات بی سابقه است که به استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان انجامید.

عون در این پیام اذعان کرد که دولت قرار بود دوباره متولد شده و کارش را آغاز کند اما تناقضاتی که در صحنه سیاسی شاهدش بودیم باعث شد برای دوری از مسائل خطرناک‌تر و رسیدن به دولتی که پاسخگوب خواسته‌های شما مردم عزیز باشد این تشکیل دولت به تاخیر افتاد.

میشل عون اخیرا اعلام کرده بود که دولت جدید دولتی متشکل از چهره‌های سیاسی و شامل متخصصان و نمایندگان از جریان‌های مردمی خواهد بود اما مذاکرات پشت پرده در این باره همچنان بی نتیجه بوده است.

رئیس جمهور لبنان همچنین از تظاهرکنندکان خواست نمایندگانی را برای مذاکره با دولت تعیین کنند اما این درخواست از سوی معترضان رد شد.

معترضان لبنانی خواهان تشکیل دولتی تکنوکرات برای اصطلاح اوضاع اقتصادی هستند.