«بچه‌مهندس» گام اولیه خودش را در ماه رمضان دو سال قبل برداشت. سریالی که ماجرای آن به پرورشگاهی به نام «خانه خورشید» برمی‌گشت. علی غفاری و سعید سعدی کارگردان و تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی بودند. این سریال، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جوادی» را مطرح می‌کرد. حالا «بچه مهندس» به فصل سوم رسیده و در روزهای فیلمبرداری قرار دارد.

تهیه‌کننده سریال "بچه‌مهندس"۳ گفت: الان گروه "بچه‌مهندس" در شرکتی حوالی شادآباد فیلمبرداری می‌کنند؛ ۷۵ درصد کار تصویربرداری شده است و ان‌شاءالله تا اوایل بهمن‌ماه کار تصویربرداری تمام می‌شود.

وی در خصوص زمان پخش سریال، تأکید کرد: پیشنهاد ما به پخش شبکه ۲  ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۹۹ است اما بستگی به تصمیم خودشان دارد.سعدی با اشاره به اضافه شدن دو بازیگر به گروه "بچه‌مهندس"، افزود: سیدمهرداد ضیایی و کاوه سماک‌باشی به گروه بازیگران سریال اضافه شده‌اند و تعدادی دیگر هم در مراحل بعدی اضافه می‌شوند.وی در پاسخ به این سؤال که آیا سومین فصل "بچه‌مهندس" آخرین فاز از این مجموعه تلویزیونی است، خاطرنشان کرد: از لحاظ ما "بچه‌مهندس"۳ آخرین فاز این مجموعه تلویزیونی به شمار می‌رود اما شبکه تصمیم می‌گیرد که آیا این سریال ادامه‌ای داشته باشد یا خیر.