مقدس ترین کوه در سریلانکا | منطقه ای اسرارآمیز و دیدنی

مقدس ترین کوه در سریلانکا | منطقه ای اسرارآمیز و دیدنی


منبع: همگردی

142

1398/9/1

14:10


به 20000 مسافری که 5500 پله را تا رسیدن به قله Sri Pada و یا «قله Adam»، مقدس ترین کوه در سریلانکا، طی می کنند، بپیوندید. ران های شما می سوزد و عرق از پشت گردن شما روان می شود، اما باد یخ زده انگشتان پا و دست شما را منجمد می کند. سپس شما در تاریکی قرار می گیرید و فقط زائران پا برهنه ای را که سرسختانه از پله های سیمانی پشت سر شما بالا می آیند را تشخیص می دهید. شما متوجه می شوید که مادر بزرگ های ساری پوش می توانند این کوه مقدس سریلانکا را صعود کنند، پس شما هم می توانید. گفته شده است که در سفر به کوه مقدس سریلانکا در بلندی های قله Adam، رد پای بسیار بزرگی توسط بودا و شیوا گذاشته شده است که از لحاظ مذهبی ارزش بسیاری دارد. به همین علت، هزاران نفر از مسافران سریلانکا تلاش می کنند تا آن را یک بار در طول مدت زمان زندگی خود ببینند. تعداد زیادی از این مسافران می خواهند که در تاریکی صعود کنند. مطمئنا، پیمودن کوه مقدس سریلانکا در شب ممکن است تا حدی ناخوشایند باشد، اما دو دلیل منطقی برای آن وجود دارد. یکی از آن ها این است که اگر شما در ساعت 2 بعد از ظهر بروید، از تابش خورشید روزانه در امان نمی مانید (دمای آن می تواند به 35 درجه سانتی گراد نیز برسد). دلیل دوم این است که شما بهترین جا را برای نشستن و دیدن طلوع باورنکردنی افتاب در بالای تپه خواهید داشت. در ادامه با همگردی همراه باشید.

سفر به کوه مقدس سریلانکا

آن ها در مقدس ترین کوه در سریلانکا یگانه بودند

مسیرهای مختلفی برای انتخاب سفر به کوه مقدس سریلانکا وجود دارد، اما معمول ترین نقطه ورودی مسیر 7 کیلومتری از Dalhousie است که هر کدام به طور متوسط 3 الی 4 ساعت طول می کشد. در حالی که این یک مسیر چالش برانگیز است اما به هیچ مهارت کوهنوردی فنی نیاز نیست، زیرا فقط تعداد بی شماری پله برای بالا رفتن است که باید آنها را بپیمایید. شما از منطقه septuagenarians برای بالا رفتن از flip-flops رد می شوید و حتی مسافران پا برهنه و بدون کفش به عنوان نیت رفتاری خالص و فداکارانه این مسیر را طی می کنند. اما پوشیدن کفش ورزشی توسط گردشگران نیز مشکلی ندارد. فصل زیارتی از دسامبر تا می است و به مسافران برای صعود از Adam’s Peak در کنار زائران خوش آمد می گویند. مسیرها تنها در طی این 6 ماه روشن هستند. روشنایی به معنای نور لامپ فلورسنت است که گاه به گاه در مسیر مانند یک سوسن پژمرده در هوا معلق است که لایه ای مبهم از نور در سیاهی جنگل ابری فراهم می کند. از میزان نور کم در آنجا نترسید زیرا در اینجا" مشاهده پلنگ بسیار به ندرت اتفاق می افتد ." شاید بخواهید این جمله را همان طور که از نقاط آرام عبور می کنید با خودتان تکرار کنید تا قوت قلب بگیرید. همچنین برخی افراد در غرفه های میان وعده و سوغاتی، برای فروش لوازم روشنایی می ایستند تا آیکون های پرطرفدار و Beanies را عرضه کنند. هنگامی که راهپیمایی را شروع می کنید، یک سلسله نور شبیه زنجیر از چراغ هایی که در کوه روشن هستند را می بینید که مانند یک تار شکسته در هوا تکان می خورند. حتما یک چراغ قوه با خودتان به همراه ببرید زیرا یک چراغ قوه به شما کمک می کند بدون لگد کردن پای کسی مسیر خود را بپیمایید. در بقیه توقف های خود در مسیر راهپیمایی، می توانید با مادربزرگ هایی که ممکن است تمایل به تعارف kevum (کیک روغن) به شما را داشته باشند، در حالی که از درد ساق پای خود می نالند، گفت و گو کنید. شما هرگز به Stairmaster همانند قبل نگاه نخواهید کرد. اما شما یک بینش جدیدی در مورد میزان وفاداری بسیاری که سریلانکایی ها برای دین خود دارند خواهید داشت، حالا چه 70 درصد اکثریت بودایی یا برخی حدود 12 درصد هندو اهل هند، 9 درصد مسلمانان یا 7 درصد مسیحی باشند.

مقدس ترین کوه در سریلانکا

Arachnophobia

هنگامیکه به سطح Indikatupana رسیدید، نگران نباشید و نترسید؛ اینجا توسط عنکبوت های غول پیکر تسخیر نشده است. میلیون ها نخ سفید که همانند مار از درختان آویزان شدند، توسط زائران بودایی آویزان شده اند تا یادگاری از خود به جا بگذارند. جایی که گفته شده است بودا در آن توافق کرده است تا که لباس خود را اصلاح کند. همچنین آثار دراز کشیدن بودا و دیگر آثار تاریخی نیز در راه باقی مانده است. در طول تعطیلات آخر هفته، روزهای Poya (ماه کامل) و روز سال جدید سریلانکا، شما باید ساعت ها در صف بایستید تا از نردبان بتنی عمودی که بخش نهایی مسیر را تشکیل می دهند، بالا بروید. ساختمان های بتنی در این قله با پرچم های سریلانکا که در باد برافراشته شده اند و پیله هزاران پروانه، تزئین شد.

سفر به مقدس ترین کوه در سریلانکا

افتخار صبح در کوه مقدس سریلانکا

ردپای معروفی که در مجاورت یک زنگ پرستش که زیر دو فیل سنگی معلق قرار داده شده است را خواهید دید. هنگامی که شما فاتحانه زنگ را برای جشن فتح قله می زنید، صدای زنگ ها با ترومپت و طبل زائران آمیخته می شود و از آنجایی که خورشید از بین دره ها، دریاچه های پررنگ، آبشارهای کف کرده در حال طلوع است سایه ی با شکوهی دشت را فرا می گیرد و اینگونه به شما می گوید که زمان بازگشت است و اکنون باید 5500 قدم به عقب بر گردید.

کوهی مقدس در سریلانکا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو