رضا بابک: هنرمندان باید با کارهای سالم باعث رشد جامعه و تعالی انسان شوند

منبع: سینما پرس

68

1398/9/1

17:38


سینماپرس: داور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور قصه را مادر هنرها دانست و گفت اگر به هر هنری دقت کنیم درخواهیم یافت که قصه در آن هنر نقش دارد.

رضا بابک*

سینماپرس: داور جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور قصه را مادر هنرها دانست و گفت اگر به هر هنری دقت کنیم درخواهیم یافت که قصه در آن هنر نقش دارد.

به گزارش سینماپرس، رضا بابک در حاشیه جشنواره قصه‌گویی منطقه چهار کشور گفت: قصه‌گویی و کار فرهنگی برای مردم و بچه‌ها اقدامی ارزنده در سطح جامعه است.

وی با بیان این‌که قصه‌گویی در کشور ما سابقه تاریخی دارد، افزود: قصه‌هایی که حالت دیداری و شنیداری هم‌زمان داشته باشند، تاثیرگذاری زیادی روی مخاطب خواهد داشت.

بازیگر سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا» با اشاره به قصه‌های اجرا شده در بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور گفت:‌ شاهد بودم که بچه‌ها چه‌قدر با قصه‌ها ارتباط برقرار کرده و تاثیر مثبتی روی آن‌ها گذاشت.

وی تاکید کرد:‌ برای داشتن جامعه سالم و خوب، هنرمندان باید بتوانند در زمینه‌های مختلف قصه، شعر، موسیقی، تئاتر، سینما و ... با مردم ارتباط داشته باشند و با کارهای سالم خود باعث رشد جامعه و تعالی انسان شوند.

بابک با تاکید بر این‌که متاسفانه کم و کاستی‌ها در حوزه کار کودک زیاد است، گفت: شروع کار نمایش و در دل آن قصه از سوی من و همکارانم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت، اما با این وجود سال‌هاست نتوانستم در زمینه کودک کار کنم.

این بازیگر سرشناس ادامه داد: کار کودکی برای تلویزیون انجام می‌دادیم که متاسفانه آن را تعطیل کردند. این یک فاجعه است که من و امثال من که سال‌ها تجربه کار برای کودک را داریم و می‌توانستیم خدمت‌گزار باشیم، از بچه‌ها و مردم قدری محروم شدیم و از طرفی دیگر هم به نوعی بچه‌ها و مردم از ما محروم شدند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار کشور روز ۲۹ آبان در مشهد به کار خود پایان داد.

نظرات


تصویری


ویدئو