ایمپلنت دندان را چه کسانی نباید انجام دهند؟

89

1398/9/2

13:46


یک متخصص دندانپزشک گفت: ایمپلنت دندان از سنین ۱۵ سالگی شروع می‌شود و انجام آن بستگی به نوع استخوان و مفاصل درخواست کننده دارد.

ایمپلنت دندان را چه کسانی نباید انجام دهند؟

به گزارش بهداشت نیوز: زهرا مهتری متخصص دندانپزشک درباره ایمپلنت دندان گفت: ایمپلنت دندان یک جراحی زیبایی مختص دهان است که پزشکان متخصص در این حوزه پس از اینکه متوجه شوند دهان بیمار قابلیت نگهداری دندان خود را ندارد با کشیدن آن ایمپلنت دندان را جایگزین دندان از دست رفته فرد می‌کنند.

او افزود: ایمپلنت دندان از جنس فلز تیتانیوم خالص ساخته شده که پایه آن بر استخوان فک بیمار قرار می‌گیرد و با استفاده از پروتز، روی دندان بیمار روکش دهی می‌شود.

این متخصص دندانپزشک با اشاره به موفقیت آمیز بودن ایمپلنت دندان در منطقه و دنیا اظهار کرد: با استفاده از تکنولوژی‌های جدید جراحی زیبایی ایمپلنت دندان تا الان یک روش بسیار موفق در سطح جهان بوده است، چرا که بیشتر افراد برای انجام این عمل مشتاق هستند. البته سطح سواد دندانپزشک برای تشخیص انجام این جراحی بر دندان بیمار بسیار مهم است.

مهتری تصریح کرد: ایمپلنت دندان از سنین ۱۵ سالگی شروع و انجام آن بستگی به نوع استخوان و مفاصل درخواست کنندگان دارد. چرا که افراد مبتلا به پوکی استخوان، کسانی که به نوشیدن الکل اقدام می‌کنند، افراد معتاد به مواد مخدر مانند کشیدن سیگار و قلیان به علت کاهش روند بهبود زخم در دهان نمی‌توانند از عمل جراحی زیبایی ایمپلنت دندان استفاده کنند.

این متخصص دندانپزشک افزود: دندانپزشکان بلافاصله بعد از کشیدن دندان فرد یا مدتی بعد از بهبود جای زخم دندان کشیده شده ایمپلنت دندان را طی یک پروسه چند ماهه انجام می‌دهند.

مهتری درباره عوارض ایمپلنت دندان گفت: در صورت اصولی انجام دادن عمل ایمپلنت دندان هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، اما اگر خوب انجام نشود باعث وجود عفونت و زخم در دهان فرد بیمار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو