در بیانیه مطبوعاتی سفارت کشورمان در ایروان درباره ادعای بی اساس سفیر آمریکا در ارمنستان آمده است: " دولت ایالات متحده که با نقض اصول حقوق بین‌الملل و بی‌اعتنایی به تعهدات قانونی خود، زندگی عموم مردم ایران را هدف تروریسم اقتصادی قرار داده است، در ایجاد گروه‌های تروریستی و حمایت از آنها سابقه‌ای تیره دارد که رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده و مقامات کنونی و پیشین این کشور بارها به آن اذعان کرده‌اند.

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم، کارنامه روشنی در مبارزه با تروریسم و حمایت از مردم منطقه در برابر این پدیده شوم دارد. تلاش‌های ایران در دفاع از جوامع مسیحی و ارمنی کشورهای سوریه و لبنان در برابر افراط‌گرایی مورد حمایت ایالات متحده و هم‌پیمانان این کشور نمونه روشنی از این کارنامه است.

علی‌رغم ادعای سفیر ایالات متحده مبنی بر عدم مخالفت دولت این کشور با تبادل انرژی میان جمهوری ارمنستان و ایران، سابقه این کشور در سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی برای اعمال فشار بر مردم کشورهای مختلف نشان می‌دهد که این دولت اگر امکان مقاومت در برابر واقعیت‌های منطقه‌ای و خواست واقعی دو کشور همسایه برای حفظ و گسترش روابط را داشت، از زورگویی و اخلال در صادرات گاز ایران به ارمنستان و مانع‌تراشی در روابط دو کشور دریغ نمی‌کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که روند گسترش روابط دو کشور دوست و برادر، ایران و ارمنستان، همچنان ادامه خواهد یافت.