راهنمای سفر به سن پترزبورگ | شهر برف و سرما

راهنمای سفر به سن پترزبورگ | شهر برف و سرما


منبع: همگردی

324

1398/9/2

14:21


کشور روسیه با تاریخ کهن و حوادث گوناگونی که از سر گذرانده، دارای اماکن و شهرهای دیدنی بسیاری است، اما شهر سن پترزبورگ در این میان دارای ویژگی های خاص هست. سن پترزبورگ روسیه، نماد سرسختی و مقاومت مردم کشور روسیه بوده و لقب دومین شهر بزرگ روسیه را یدک می کشد. این شهر که در اوایل تابستان بدلیل روشن بودن هوا به طور تقریبا دائمی تبدیل به یکی از شهرهای پر توریست جهان می شود، دارای دیدنی های تاریخی و طبیعی بسیاری است. در تابستان، هوا در شهر تاریخی سن پترزبورگ تاریک نمی شود و در نهایت، حالتی گرگ و میش را تجربه خواهد کرد که این ایام به شب های سفید مشهور هستند. برای آشنایی بیشتر با شهر سن پترزبورگ و همچنین، داشتن اطلاعاتی کلی پیرامون جاهای دیدنی سن پترزبورگ، در ادامه مطلب راهنمای سفر به سن پترزبورگ با ما همراه باشید.

سفر به سن پترزبورگ

درباره سن پترزبورگ

شهر سن پترزبورگ همانطور که می توان از نام آن حدس زد، توسط پترکبیر ساخته شد. این شهر که مدتی هم با نام پتروگراد شناخته می شد، در سال 1730 میلادی بنا شد و به مدت دویست و بیست و پنج سال پایتخت کشور روسیه بود. جالب است براساس راهنمای سفر به سن پترزبورگ بدانید که شهر سن پترزبورگ بعد از فروپاشی حکومت تزارها در سال 1917 میلادی، به احترام لنین لنینگراد نام گرفت. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این شهر که لقب شمالی ترین شهر پرجمعیت جهان را به خود اختصاص داده، به نام گذشته اش یعنی سن پترزبورگ بازگشت و در حال حاضر به همین نام شناخته می شود. الیته این شهر دیدنی و تاریخی به دلیل داشتن کانال و رودخانه های بسیار به ونیز شمال هم مشهور است. از دیگر نام هایی که بر این شهر تاریخی نهاده اند، پایتخت شمالی روسیه و پالمیرای شمال است. شهر سن پترزبورگ که یکی از شهر های ارزان اروپایی محسوب می شود، سی دقیقه از لحاظ زمانی از تهران عقب تر بوده و مردم آن به زبان روسی صحبت می کنند. واحد پول سن پترزبورگ همانند باقی شهرهای کشور روسیه، روبل بوده و برق شهر دویست و سی ولت و پنجاه هرتز و دو شاخه های آن از نوع c,f هستند. پیش شماره کشور روسیه 7+ بوده و پیش شماره سن پترزبورگ 812 و شماره تلفن اضطراری در این منطقه تاریخی 112 هست. این شماره شامل پلیس، آتشنشانی و اورژانس است.

درباره شهر سن پترزبورگ

هزینه اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل در شهر سن پترزبورگ

برای اینکه حدودا بتوانید تفاوت قیمت وسایل حمل و نقل را در هنگام سفر به شهر دیدنی و تاریخی سن پترزبورگ بدانید، به یک مثال در راهنمای سفر به سن پترزبورگ اکتفا می کنیم. هزینه حمل و نقل از فرودگاه تا مرکز شهر با تاکسی 1000 روبل، مینی بوس 36 روبل و اتوبوس و مترو 28 روبل است. بهتر است بدانید که تراموا و اتوبوس در شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ روسیه از شما 30 روبل هزینه خواهند گرفت، اما تاکسی ها برای هر سه کیلومتر جا به جایی از شما 200 تا 300 روبل خواهند گرفت. برای انتخاب وسیله مناسب جهت حمل و نقل باید به زمان، سلیقه و میزان پول خود دقت کنید. اما هزینه اقامت در این شهر تاریخی و توریستی نیز بسته به هزینه شما دارد و نوع نگرش شما به مقوله اقامت در سفر. هتل پنج ستاره در سن پترزبورگ بین 5642 روبل تا 9915 روبل، چهار ستاره بین 2320 روبل تا 6970 روبل، سه ستاره بین 1000 روبل تا 3800 روبل، دو ستاره بین 995 روبل تا 2400 روبل و تک ستاره بین 480 روبل تا 1300 روبل هزینه دارد. برنامه ریزی برای هزینه خورد و خوراک هم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و اینکه قصد دارید غذای خود را در جایی مجلل و شیک میل کنید یا در صورت بالا بودن کیفیت غذایی، به شیک بودن محل سرو غذا چندان اهمیت نمی دهید. اگر بنا را بر مکانی بگذاریم که کیفیت غذایی بالایی دارد و میزان غذایی که میل می کنید را برابر با استانداردهای مصرف کالری یک فرد بالغ در نظر بگیریم، برای یک وعده صبحانه بین 250 روبل تا 500 روبل، ناهار بین 330 روبل تا 550 روبل و برای شام خود بین 450 روبل تا 950 روبل در نظر بگیرید. اما اگر از آن دست گردشگرانی هستید که در سفر آشپزی می کنید، برای آنکه بتوانید اقلام مورد نیاز یک هفته خود را که شامل نان تازه، تخم مرغ، سینه مرغ (بدون استخوان و پوست کنده)، برنج سفید، گوشن گاوی، سیب درختی، سیب زمینی، کاهو، پیاز، گوجه فرنگی، پرتقال و پنیر محلی است را در شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ روسیه تهیه کرده، باید بین 1723 روبل تا 2406 روبل هزینه کنید.

هزینه اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل در شهر سن پترزبورگ

چگونه در سن پترزبورگ صرفه جویی کنیم؟

همانند همه شهرهای توریستی جهان، یکی از راه های صرفه جویی در هزینه ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. اگر کمی حوصله به خرج دهید و نقشه های مترو و اتوبوس را همراه خود داشته باشید، می توانید مبلغ زیادی را براساس راهنمای سفر به سن پترزبورگ پس انداز کنید. اقامت در مکان های ارزان تر و میل غذا در رستوران های محلی نیز از دیگر راه های کمتر کردن هزینه های سفر است، اما در مورد شهر سن پترزبورگ روسیه یک روش دیگر هم سر راه شما قرار دارد. بهتر است به محض ورود به به این شهر دیدنی و تاریخی کشور روسیه، کارت میهمان سن پترزبورگ را تهیه کنید. این کارت با تاریخ انقضای دو روزه برای شما سه هزار و پانصد روبل هزینه دارد، ولی به شما امکان بازدید رایگان از جاهای دیدنی سن پترزبورگ را می دهد و تخفیف های قابل ملاحظه ای در حمل و نقل عمومی و خرید از برخی فروشگاه های خاص برای شما به همراه خواهد داشت.

چگونه در سن پترزبورگ صرفه جویی کنیم؟

آب و هوای شهر سن پترزبورگ

با توجه به عرض جغرافیایی این شهر تاریخی و دیدنی، انتظار هوای سردتری برای آن می رود، اما هوای سن پترزبورگ معتدل تر از حد تصور است. ماه می تا ماه سپتامبر بهترین زمان برای سفر به این منطقه جغرافیایی است. تابستان هایی با هوای مطلوب و البته کمی مرطوب دارد و درجه حرارت آن چنان بالا نمی رود که آزار دهنده شود. زمستان های شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ بسیار سرد بوده و به سختی می توان آن را تحمل کرد.

آب و هوای شهر سن پترزبورگ

جاذبه های گردشگری

شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ روسیه دارای اماکن تاریخی و مکان های دیدنی فراوانی است که از هیچ کدام نمی توان به سادگی گذشت. خانه، کاخ، پارک و موزه ها در کنار مجسمه ها و دیگر آثار دیدنی این شهر تاریخی، تمام وقت شما را در این سفر خواهد گرفت. در ادامه مطلب راهنمای سفر به سن پترزبورگ قصد داریم شما را با جاهای دیدنی سن پترزبورگ آشنا کنیم.

 جاهای دیدنی سن پترزبورگ

باغ وحش لنینگراد (Leningrad Zoo)

معمولا باغ وحش ها یکی از جاذبه های گردشگری شهرهای توریستی است. سن پترزبورگ روسیه هم از این قاعده مستثنی بوده و دارای یک باغ وحش قدیمی در پارک الکساندر است. باغ وحش لنینگراد که توسط ژولیوس گرهارت و سوفیا گرهارت تاسیس تاسیس شده، در حال حاضر یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ است.

باغ وحش لنینگراد (Leningrad Zoo)

جزیره یلاگین (Yelagin Island)

اگر بیست دقیقه با مترو از مرکز شهر سن پترزبورگ دور شوید، به یکی از دیدنی ترین جزیره های کشور روسیه می رسید که معمولا مورد اقبال گردشگران واقع نمی شود. جزیره یلاگین که در دوران استقرار اتحاد جماهیر شوروی، پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت نام داشت، یکی از اقامتگاه های سلطنتی بوده و در حال حاضر کاخ میان آن از جاهای دیدنی سن پترزبورگ محسوب می شود. با ورود به کاخ این پارک طبیعی که شمالی ترین جزیره دلتای نیوا است، می توانید به موزه ای بروید که به هنر و صنایع دستی اختصاص دارد. اشیای داخل این موزه به قرن های هجدهم تا بیستم تعلق دارد. اگر با راهنماهای این منطقه صحبت کنید، مطالب جالبی از تاریخ این منطقه دیدنی به شما خواهند گفت. اما اگر سفر شما به شهر سن پترزبورگ به روز چهارشنبه منتهی شد، این روز را به جزیره یلاگین اختصاص دهید، چرا که در تالار این مجموعه یک کنسرت هفتگی برگزار می شود که دیدن آن خالی از لطف نیست.

جزیره یلاگین (Yelagin Island)

سوارکار برنزی (Bronze Horseman)

یک افسانه در کشور روسیه وجود دارد که می گوید با وجود مجسمه برنزی در میان شهر سن پترزبورگ، هیچگاه دشمنان موفق به اشغال این شهر نخواهند شد. شاید به دلیل همین افسانه ای بود که در مدت محاصره نهصد روزه شهر لنینگراد، با کیسه های ماسه و شن و یک پناهگاه از چوب، جوری از این مجسمه برنزی محافظت کردند که هیچ آسیبی ندید. این مجسمه برنزی شهر دیدنی و تاریخی سن پترزبورگ ساخته مجسمه ساز بنام فرانسوی، اتین موریس فالکونه است که به دستور کاترین کبیر ساخته شد و امروزه، تبدیل به نماد شهر تاریخی سن پترزبورگ شده است. این مجسمه برنزی تندیس پتر کبیر بوده که بر روی اسب سوار شده و انگار در حال حرکت است. پیتر کبیر که به تزار روسی هم مشهور است، همراه با برادرش ایوان پنجم بر کشور روسیه حکومت می کردند.

سوارکار برنزی (Bronze Horseman)

موزه آرمیتاژ ایالتی و کاخ زمستانی (Hermitage Museum)

زمانیکه کاترین دوم در سال 1764 میلادی تعداد دویست و پنجاه و پنج نقاشی را از شهر برلین خریداری کرد، شاید در خیالش هم نمی گنجید که امروزه موزه آرمیتاژ با دو میلیون و هفتصد هزار اثر ارزشمند جهانی، یکی از دیدنی ترین موزه های جهان باشد. آرمیتاژ که در کاخ زمستانی دایر بوده، دارای ساختمانی تاریخی و ارزشمند است که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی سن پترزبورگ را دارید، به یاد داشته باشید که اگر فرصت رفتن به هرجایی را نداشتید، آرمیتاژ را فراموش نکنید. این مجموعه معمولا در طول روز بسیار شلوغ و دارای صف طولانی بلیط بوده و بهتر است برای جلوگیری از اتلاف وقت، از قبل بلیط تهیه کنید. در ضمن، اگر می خواهید همه موزه آرمیتاژ را ببینید، باید به دو روز وقت فکر کنید. ملکه کاترین دوم زمانی که شروع به خرید آثار هنری کرد، از مشاوره یک متخصص آثار هنری به نام دنیس دیدروت فرانسوی سود برد و بسیاری از این آثار گرانبها را از قاره اروپا خریداری کرد.

موزه آرمیتاژ ایالتی و کاخ زمستانی (Hermitage Museum)

قلعه پیتر و پاول (The Peter & Paul Fortress)

قلعه پیتر و پاول که هیچگاه از آن استفاده دفاعی نشد، محل تولد و ایجاد شهر سن پترزبورگ روسیه است. قلعه پیتر و پاول اولین بنایی بوده که در این شهر ساخته شده و ارزش تاریخی بالایی دارد و به همین دلیل زیر نظر مستقیم موزه تاریخ اداره می شود و دارای نمایشگاه های متعدد موقت و دائمی است. برای ورود به قلعه پیتر و پاول باید سیصد و پنجاه روبل بپردازید. شما می توانید در این مکان تاریخی عکس های خاطره انگیزی را برای خود ثبت کنید. این مکان دیدنی مدفن خانواده سلطنتی روسیه بوده و روزگاری محل زندانی کردن زندانیان سیاسی برجسته به شمار می رفت. قلعه پیتر و پاول علاوه بر پایگاه نظامی یکی از محل های آزمایش های علمی و برگزار کننده دپارتمان های دولتی هم هست و دارای یک کلیسای قدیمی نیز بوده که دیدن آن را هم نباید براساس راهنمای سفر به سن پترزبورگ از دست داد.

قلعه پیتر و پاول (The Peter & Paul Fortress)

کاخ بزرگ یا گراند پالاس (Grand Palace)

یک صد و هفتاد و شش فواره زیبا بین روزهای هشتم ماه می تا یازدهم ماه اکتبر در میان این مجموعه تاریخی و دیدنی شهر سن پترزبورگ به کار می افتند و یکی از زیباترین مناظر تاریخی را به نمایش می گذارند. این کاخ که با نام هایی چون کاخ ورسای روسیه و کاخ پیترهف هم شناخته می شود، بدون شک با ارزش ترین مکان توریستی شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ روسیه است. از دیگر دیدنی های این کاخ علاوه بر فواره های آن می توان به فواره های هرمی، کاخ مارلی و کوشک کنج عزلت اشاره کرد. برای اینکه از رفتن به این مورد از جاهای دیدنی سن پترزبورگ لذتی دو چندان ببرید، پیشنهاد می شود سوار قایق شوید.

کاخ بزرگ یا گراند پالاس (Grand Palace)

خیابان نوفسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt)

دو ساعت پیاده روی لازم است تا طول اصلی ترین خیابان شهر تاریخی سن پترزبورگ روسیه را طی کنید. خیابان نوفسکی پروسپکت از مرکز تاریخی شهر سن پترزبورگ روسیه می گذرد و بعد از گذشتن از ساختمان نیروی دریایی تا راه آهن مسکو می رود. با یک پیچ کوتاه به انتهای خیابان در کنار صومعه الکساندر نوفسکی خواهید رسید. فروشگاه های مجلل و شیک در کنار اماکن دیدنی و تاریخی و وجود میادین و پل های زیبا، این خیابان را به یکی از مشهورترین خیابان های روسیه تبدیل کرده است.

خیابان نوفسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt)

جشنواره بادبان های سرخ (The Scarlet Sails)

یکی از بی نظیرترین و دیدنی ترین جشنواره های سن پترزبورگ، جشنواره بادبان های سرخ بوده که در پایان سال تحصیلی در فصل تابستان برگزار می شود. این جشنواره سالانه شهر سن پترزبورگ هیچ ارتباطی به شروع فصل تابستان و پایان سال تحصیلی ندارد و ریشه در داستانی دارد که به پیش از انقلاب روسیه می رسد. الکساندر گرین، نویسنده شهیر روس در سال 1923 میلادی رمانی منتشر کرد با نام بادبان های سرخ. در این رمان دختر جوانی به نام آسول از یک پیشگو می شنود که روزی شاهزاده ای سوار بر کشتی ای با بادبان سرخ به دیدارش خواهد آمد. سال ها بعد آرتور، کاپیتان یک کشتی با بادبان های سرخ در جنگل آسول را می بیند که به خواب رفته و صد دل عاشقش می شود. این رمان چهل سال بعد دست مایه ساخت فیلمی به همین نام می شود. تمام این اتفاقات منجر به اجرای جشنواره ای سالانه به نام جشنواره بادبادن های سرخ شد که از سال 2005 میلادی، هر ساله با اجرای موسیقی زنده، آنش بازی و رژه قایق های بادبانی همراه بود.

جشنواره بادبان های سرخ (The Scarlet Sails)

ساختمان افسران عمومی

اگر شما از آن دست گردشگرانی هستید که معماری های تاریخی، آثار هنری مدرن و زیبا را دوست دارید، ساختمان افسران عمومی را بعد از موزه آرمیتاژ فراموش نکنید. ساختمان کارکنان عمومی در شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ با داشتن یک مجموعه هنری مدرن و حیاطی با سقف شیشه ای، یکی از بی نظیرترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ به حساب می آید. فقط به دلیل نوسازی و بازسازی، از وضعیت باز یا بسته بودن آن در زمان مراجعه اطلاع حاصل کنید.

ساختمان افسران عمومی

کلیسای خون ریخته شده (Savior on Spilled Blood)

اگر در خیابان نوفسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt) قدم بزنید، با کلیسایی که شباهت عجیبی به کلیسای سنت باسیل مسکو دارد، مواجه خواهید شد. نام این کلیسا، خون ریخته شده است که دلیل آن قتل تزار الکساندر دوم در صحن این کلیسا بوده که در سال 1881 میلادی رخ داده است. معماری بی نظیر و هنر معماران وقت در این بخش از شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ بنایی فراهم کرده که هر توریستی را شگفت زده می کند.

کلیسای خون ریخته شده (Savior on Spilled Blood)

کاخ کنگره ملی یا کاخ کنستانتین (Constantin palace)

کاخ کنستانتین که یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ بوده، در قرن بیستم میلادی در آتش سوخت و برخی قسمت های آن هم در جنگ جهانی دوم از بین رفت. این کاخ که محل زندگی و اقامت شاهزاده کنستانتین بوده، در سال دو هزار میلادی مرمت و بازسازی شد. کنسانتین به این دلیل در تاریخ روسیه دارای شهرت است که در حمایت از نیکولای اول استعفا داد و کشور را دچار آشوب و هرج و مرج نکرد. بازسازی کاخ مرمر این مجموعه از بین رفته یکی از سخت ترین بخش های این بازسازی بود. محوطه بیرونی و معماری بی نظیر داخلی و خارجی این مکان تاریخی بسیار دیدنی و زیبا است و شاید جالب باشد بدانید که در سال دو هزار و هشت میلادی مجموعه هنری روستروپوویچ و ویشنفسکیا در یک حراج جهانی خریداری و به کاخ هدیه شد و به دیدنی های این مجموعه تاریخی زیبا اضافه گردید. اولین خط تراموای برقی هم از مرکز شهر سن پترزبورگ به سمت کاخ کنستانتین کشیده شده که امروزه کار گردشگران را بسیار راحت تر کرده است.

کاخ کنگره ملی یا کاخ کنستانتین (Constantin palace)

اورانین بائوم (Oranienbaum)

اورانین بائوم مکانی است با کاخ های متعدد که هر کدام توسط شهبانو یا پادشاهان روسیه ساخته شده و این منطقه را به مجموعه ای از کاخ ها تبدیل کرده است. ترکیب خلاقانه و معماری دیدنی این مجموعه تاریخی، آن را به یکی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ بدل کرده است. کاخ چینی اورانین بائوم به دستور کاترین دوم ساخته شده که یکی از فعال ترین ساکنان اورانین بائوم بود.

اورانین بائوم (Oranienbaum)

کاخ و پارک پاولوسک (Pavlovsk Palace and Park)

کمی آب و غدا برای رفتن به این مکان تقریبا دور افتاده از شهر سن پترزبورگ همراه خود بردارید و خود را به کاخ پاولوسک برسانید. شما می توانید ساعت های زیادی را به گردش در این منطقه اختصاص دهید. پاول که صاحب کاخ هست، کمی بعد از رسیدن به پادشاهی و تاجگذاری به قتل رسید، اما نکته مهم این است که بیوه پاول یعنی فئودورونا سعی فراوانی کرد برای نشستن بر تخت پادشاهی. اما بعد از تلاش های فراوانی که انجام داد، به این نتیجه رسید که امری است محال و باقی عمرش را صرف امور خیریه کرد.

کاخ و پارک پاولوسک (Pavlovsk Palace and Park)

سالن اپرا و باله میخایلوفسکی (Mikhailovsky Theatre)

اپرا و باله یکی از هنرهای مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. اگر به این هنر موزیکال علاقه دارید، براساس راهنمای سفر به سن پترزبورگ باید بدانید که می توانید علاوه بر لذت بردن از معماری و ساختمان زیبا و دیدنی سالن اپرا و باله میخایلوفسکی در شهر سن پترزبورگ، نمایش های سنتی و موزیکال این کشور را هم ببینید. نمایش هایی که می توانید در این سالن به تماشا بنشینید، آثاری است مانند فندق شکن و زیبای خفته که در نهایت زیبایی و خلاقیت اجرا می شود.

سالن اپرا و باله میخایلوفسکی (Mikhailovsky Theatre)

فستیوال ستاره های شب های سفید (Stars of the White Nights)

شاید زمانیکه والری جرجی یف، کارگردان مشهور مارینسکی در سال 1993 میلادی این فستیوال را تاسیس می کرد، به فکرش هم نمی رسید که روزی این فستیوال شهر دیدنی و تاریخی شهر سن پترزبورگ تبدیل به مهمترین اتفاق هنری کشور روسیه شود و جز ده رویداد برتر موسیقی جهان به حساب آید. براساس راهنمای سفر به سن پترزبورگ باید بدانید که فستیوال ستاره های شب های سفید محلی است برای گرد آمدن هنرمندانی از سراسر دنیا که به اجرای موزیک های کلاسیک مشهور از ریچارد واگنر، سرگی پرو کوفیف، شوپن، گوستاو مالر، چایکوفسکی، بتهون و موزارت می پردازند. این شاهکارهای هنری از ماه می تا ماه جولای در شهر سن پترزبورگ اجرا می شوند و در تمام این مدت خیابان های این منطقه پر از مردمی است که به پایکوبی مشغول هستند و آتش بازی می کنند.

فستیوال ستاره های شب های سفید (Stars of the White Nights)

کلیسای جامع سنت آیزاک (Saint Isaac's Cathedral)

در یک روز آفتابی مسیر خود را به سمت کلیسای جامع سنت آیزاک کج کنید تا بتوانید با بالا رفتن از ایوان بزرگترین کاتدرال ارتودکس شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ، مناظر بی نظیری را ببینید و غرق در لذت شوید. این کلیسا یکی از بهترین نمونه های معماری دوره کلاسیک در کشور روسیه است. بخش های مختلف این کلیسا توسط اعضای آکادمی هنر به طور جداگانه طراحی شده که Karl Briullov مشهورترین بخش آن است. اشیا و آثار بی نظیر هنری این کلیسا در زمان جنگ جهانی دوم به بیرون شهر منتقل شده تا همه این آثار هنری در سلامت در معرض بازدید گردشگران قرار بگیرند.

کلیسای جامع سنت آیزاک (Saint Isaac's Cathedral)

کاخ و پارک کاترین (Catherine Palace)

اتاق کهربا و مبلمان نمایشی و اشیای زینتی کاخ کاترین، این کاخ را به یکی از دیدنی ترین بناها در سفر به سن پترزبورگ تبدیل کرده است. پادشاهان و ملکه های روسیه علاقه بسیاری به ساخت کاخ و بناهای مجلل داشته اند و می توان در سراسر روسیه از این دست کاخ ها را دید و شگفت زده شد. هنگام بازدید از این کاخ مراقب باشید به اشیای داخل آن دست نزنید، چرا که ممکن است با برخورد نگهبانان مواجه شوید.

کاخ و پارک کاترین (Catherine Palace)

باغ تابستانی (summer-garden)

برای قدم زدن و احساس آرامش در میان شلوغی های شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ می توانید به این باغ چند لایه و زیبای تابستانی بروید و از این همه هوای خوب و فضای آرام لذت ببرید. هنگام قدم زدن و استراحت می توانید به دیدن کاخ تابستانی کوچکی که در گوشه آن قرار دارد، بروید.

باغ تابستانی (summer-garden)

سالن تئاتر مارینسکی (Mariinsky Theatre)

کشور روسیه با داشتن مشاهیری چون کورساکف، چایکوفسکی و بسیاری دیگر در زمینه موسیقی کلاسیک یکی از کشورهای غنی جهان به حساب می آید. در همین راستا، سالن های اپرا و تئاتر فراوانی در این کشور فعال هستند. سالن تئاتر مارینسکی در شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ هم یکی از این مکان های اجرای موسیقی کلاسیک بوده که در آن به طور مرتب اجراهای شکوهمندی برگزار می شوند.

سالن تئاتر مارینسکی (Mariinsky Theatre)

پل کاخ (Dvortsovy Most)

دلیل نامگذاری این پل به نام کاخ بر کسی مشخص نیست و شاید از روحیه تجمل گرایی مردم روسیه تراوش کرده باشد. به هر حال، پل کاخ یکی از سازه های مشهور شهر تاریخی و دیدنی سن پترزبورگ روسیه است که بر روی رودخانه نوا قرار دارد. این پل بی نظیر و زیبا که محل ارتباط جزیره واسیلسکی (Vasilievsky) و میدان کاخ است، شب ها باز می شود تا کشتی های بزرگ بتوانند به دریای بالتیک برسند. گردشگران هم با اجاره قایق در شب ها از زیر این پل عبور و منظره ای دیدنی را به تجربه های خود اضافه می کنند.

پل کاخ (Dvortsovy Most)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو