نکاتی برای سفر خارجی | چگونه برای سفر خارجی برنامه ریزی کنیم؟

نکاتی برای سفر خارجی | چگونه برای سفر خارجی برنامه ریزی کنیم؟


منبع: همگردی

223

1398/9/2

17:22


سفر به خارج از کشور تفاوت های زیادی با سفر داخلی دارد. زمانیکه شما می خواهید در داخل کشور سفر کنید، کافی است تصمیم بگیرید، چمدانتان را ببندید، یک بلیط هواپیما یا قطار بخرید، یا اتوموبیلتان را روشن کنید و به راه بیفتید. اما سفر خارجی از کشور شرایط کاملا متفاوتی دارد. این نوع سفر نیازمند کسب اطلاعات و برنامه ریزی کافی است. اگر برای اولین بار است که از کشور خارج می شوید، حتما باید قبل از سفر آمادگی های لازم را داشته باشید. به طور مثال، از قوانین جانبی کشور مقصد خود باخبر باشید تا دچار دردسر نشوید و از سفر خود بیشترین لذت ممکن را ببرید. به عنوان مثال، افرادی که به شهر دبی سفر می کنند، باید بدانند که در کشور امارات حمل داروهای ضد درد نوعی جرم است. چنانچه شما برنامه ریزی برای سفر خارجی بی نقصی داشته باشید با کمترین مشکل ممکن از سفرتان لذت خواهید برد. برای سهولت در انجام سفر، ما قصد داریم تا در مقاله زیر نکات لازم برای سفر خارجی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده تا بدین طریق، خیالتان را از هر جهت راحت کرده باشیم.

سفر خارجی

تاریخ انقضای پاسپورت خود را چک کنید

این مسئله را درصدر لیست برنامه ریزی برای سفر خارجی قرار دهید! زمانیکه تصمیم به سفر می گیرید، اولین کار شما باید چک کردن تاریخ پاسپورت باشد. بسیار پیش آمده که احساس می کنید تنها مدت کمی از تمدید پاسپورت می گذرد و بعد زمانیکه تعطیلات مناسبی پدید می آید و با دوستان یا خانواده آماده سفر شده، تازه متوجه می شوید که تاریخ پاسپورت گذشته است. به همین سادگی برنامه سفر بهم می خورد یا حتی بدتر، ممکن است شما از سفر خارجی خوش با دوستانتان جا بمانید. بدتر از آن نیز، زمانی است که به خاطر انقضای پاسپورت از سفر می مانید و البته متوجه می شوید که بلیط هواپیمایی که خریداری کرده اید هم غیر قابل استرداد است. دقت کنید در سفر خارجی پاسپورت شما باید قبل از تاریخ برگشت تا شش ماه اعتبار داشته باشد و حداقل دو صفحه از آن برای ویزا و مهرهای ورود و خروج خالی باشد. پس، چنانچه بیش از حد به مسافرت های خارجی می روید، هر چند وقت یکبار باید صفحات پاسپورت را بررسی کنید.

تاریخ انقضای پاسپورت را چک کنید

مکان هایی که ویزا نمی خواهند را در اولویت قرار دهید

در سفر خارجی، بسیاری از کشورها به سادگی به افراد ویزا نمی دهند. شما باید بارها راهی سفارت شوید یا هزینه مجزایی به تورها بدهید تا شاید ویزای کشور دلخواهتان را برای یک سفر چند روزه به دست آورید. این طور مواقع خوب است بیاد داشته باشید که بعضی از کشورها ویزا نمی دهند. در بین نکات لازم برای سفر خارجی، بهتر است بدانید که به طور مثال در پاسپورت شهروندان آفریقای جنوبی اجازه سفر به 97 کشور جهان بدون ویزا وجود دارد. پس، خوب است قبل از سفر یک لیست از کشورهایی که می توانید با پاسپورت کشورتان به آن ها سفر کنید، تهیه نمایید. شهروندان بعضی از کشورها بعد از ورود به کشور مقصد می توانند ویزای خود را دریافت کنند. در این صورت، هزینه های شما به مقدار زیادی کاهش خواهند یافت. قبل از اینکه برای سفر خارجی تصمیم بگیرید، حتما این نکته را بررسی کنید که سفر به چه کشورهایی با پاسپورت شما نیاز به ویزا ندارد.

مکان هایی که ویزا نمی خواهند را در اولویت قرار دهید

چنانچه به تهیه ویزا نیاز دارید، آن را عقب نیندازید

اگر می خواهید به کشوری سفر کنید که نیاز به تهیه ویزا دارد، گرفتن ویزا را عقب نیندازید. ممکن است یک پرواز خوب و ایده آل در یک زمان مناسب پیدا کنید یا خیلی ناگهانی تصمیم به سفر بگیرید و بخواهید آن بلیط را تهیه کنید. یادتان باشد بسیاری از بلیط ها قابل استرداد نیستند. در بین نکات لازم برای سفر خارجی لازم هست بدانید که اگر شما نتوانید به موقع ویزای خود را دریافت کنید پول بلیط خود را بی جهت از دست داده اید یا ممکن است ویزایی که به شما می دهند، متعلق به تاریخ دیگری باشد. کنسولگری ها معمولا برای صدور ویزا زمانبندی خاصی دارند، پس این زمان بندی را قبل از تهیه ویزا در نظر بگیرید.

چنانچه به تهیه ویزا نیاز دارید، آن را عقب نیندازید

خیلی زود اقدام به خرید بلیط نکنید

اینکه قبل از سفر خارجی پیش بینی مسائل را بکنید و زودتر از موقع برای نیازهایتان آماده باشید، کار بسیار خوبی است، اما خرید بلیط از مدت ها قبل از تاریخ سفر چندان منطقی به نظر نمی رسد. ممکن است که یک مشکل خارج از برنامه یا مسئله ای پیش بینی نشده برنامه های سفر را تغییر دهد. پرواز به کشورهای مختلف در بیشتر مواقع وجود دارند و شرکت های هواپیمایی به طور منظم پروازهایی را به مقاصد مختلف تدارک می بینند، پس تنها زمانی به خرید زودتر از موعد بلیط اقدام کنید که بدانید ممکن است بعد از گذر زمان، بلیط مورد نظر را به دست نمی آورید. در بین نکات لازم برای سفر خارجی باید بدانید که به طور مثال، برای یک رویداد خاص مثل المپیک یا جام جهانی فوتبال از ماه ها قبل پروازها رزرو می شوند. این رویدادی است که اگر بخواهید در آن حاضر شوید، باید از مدت ها قبل بلیط و ویزای خود را آماده کرده باشید.

خیلی زود اقدام به خرید بلیط نکنید

دنبال تخفیف ها باشید

رزرو کردن بلیط از مدت ها قبل از سفر می تواند اشتباه بزرگی باشد، اما سفر کردن بدون رزرو بلیط هم می تواند هزینه های سنگینی برای شما داشته باشد. در بین نکات لازم برای سفر خارجی باید بدانید که مثلا زمانیکه می دانید اقامت در هتل های مقصد به تخفیف خورده یا می دانید که اگر نقدا اتاقی را برای چند روز رزرو کنید، تخفیف خوبی نصیبتان می شود، باید تصمیم گیری متفاوتی داشته باشید.

دنبال تخفیف ها باشید

از تجربیات دیگران استفاده کنید

برای یک سفر مناسب از تجربه کسانی که در سفر به مقصد شما تجربه خوبی دارند یا مشاوران سفر استفاده نمایید. می توانید در سایت های اینترنتی مشهور به مطالعه سفرنامه افرادی که مقصد شما را برای سفرهایشان انتخاب کرده بودند، بپردازید. با مطالعه این سفرنامه ها بسیاری از سوالات شما پیرامون برنامه ریزی برای سفر خارجی پاسخ داده خواهند شد. این کار به شما ایده خوبی برای یک سفر می دهد و حتی ممکن است جلوی اشتباهاتی را هم بگیرد. به این ترتیب، می توانید ایده های مناسبی برای تفریحات سفر پیدا کنید و مکان هایی را که با امکانات خوب قیمت های متناسب دارند، شناسایی کنید و از سفر خود بیشتر لذت ببرید. آن ها می توانند به شما بگویند که هتلی که انتخاب کرده اید نسبت به قیمتی که دارد خدمات مناسبی ارائه می دهد یا نه. مثلا بسیاری از اوقات دیده شده که در تبلیغات یک هتل، 4 ستاره عنوان شده، اما وقتی وارد آن می شوید، متوجه می گردید که تا چه حد امکانات ضعیفی دارد. در یک سفر ساده امکانات ساده ای مثل عدم دسترسی به تهویه هوای اتاق یا داشتن بالکن و اینترنت می تواند آرامش شما را بهم بزند. پس، در بین نکات لازم برای سفر خارجی باید بدانید که قبل از سفر امکانات هتل را به درستی بررسی کنید. تلاش کنید از مقصد خود شناخت کافی داشته باشید و با کمی دقت از رفاه بهتری برخوردار شوید. می بینید که استفاده از تجربیات افراد آگاه می تواند تا چه حد در داشتن یک سفر خوب موثر باشد و به شما کمک کند تا از سفر خود خاطرات بهتری را به یادگار داشته باشید.

از تجربیات دیگران استفاده کنید

برخی اوقات مجبورید پول بیشتری برای غذا بپردازید

کشورهای مختلف عرف های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، اگر در اسپانیا قبل از ساعت هشت شب یعنی زمان آغاز سرور شام در رستوران ها، از مواد اشتها آور استفاده کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت، یا مثلا در پرتغال روی میزهای رستوران نان های برشته قرار داده می شود و باید بدانید که این نان ها رایگان نیستند و اگر از آن ها میل کنید باید هزینه آن ها را نیز بدهید. می بینید که مشورت کردن با افراد با تجربه تا چه حد می تواند در سفر شما موثر باشد. در طول یک سفر شما باید حتی برای شام و نهار نیز برنامه منظم و دقیقی داشته باشید.

برخی اوقات مجبورید پول بیشتری برای غذا بپردازید

پروازهای ارزان را پیدا کنید

قوانین و زمان های مختلف در هر کشوری می تواند موجب بالا و پایین رفتن قیمت ها شوند. به طور مثال، در تعطیلات خاص یا جشن های ویژه کشورها قیمت پروازها ارزان تر از مواقع عادی است. یکی از مدیران سایت های فروش بلیط هواپیما می گوید: «وقتی می خواهید از پروازهای داخلی استفاده کنید، باید بلیط رفت و برگشت خود را به صورت جداگانه تهیه کنید. همچنین باید بدانید که می توانید برای رفت و برگشتتان از شرکت های مختلف هواپیمایی بلیط تهیه کنید. اگر برنامه ریزی شما طوری باشد که در تعیین زمان سفر بتوانید کمی منعطف عمل کنید، قیمت های مناسب تری برای خرید بلیط نصیبتان می شوند.» بنابراین، بعضی وقت ها چند روز جابجایی در زمان سفر می تواند در قیمت سفر شما تأثیر بگذارد و موجب بالا رفتن قیمت بلیط یا پایین آمدن قیمت آن و پس انداز شود.

پروازهای ارزان را پیدا کنید

اگر تجربه زیادی در سفر ندارید، با یک آژانس مسافرتی مشورت کنید

افراد و مشاوران متخصص در آژانس های مسافرتی اطلاعات دقیقی در خصوص پروازها و برنامه ریزی برای سفر خارجی دارند و در زمینه اقامت، تهیه بلیط های هواپیما و حتی کرایه کردن اتوموبیل اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار خواهند داد. ضمن اینکه به دلیل تجربه ای که دارند، از تخفیف های فصلی یا موقعیت های ویژه اطلاع کافی داشته تا شما را راهنمایی کنند.

اگر تجربه زیادی در سفر ندارید، با یک آژانس مسافرتی مشورت کنید

از سایت برای مقایسه قیمت ها استفاده کنید

برای اینکه رنج قیمتی متناسب را به دست آورید، راه دیگر مطالعه سایت ها و مراکزی است که اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهند. از قول یک کارشناس سفر بیان شده که می گوید: «استفاده از یک سایت مسافرتی انتخاب های متعددی را پیش رویتان می گذارد. با این امکان، شما می توانید قیمت پروازهای مختلف را با هم مقایسه کنید.»

از سایت برای مقایسه قیمت ها استفاده کنید

پروازتان را از 53 روز قبل تر رزرو کنید

دو سال قبل، موسسه موموندو تحقیقاتی را انجام داد. بر طبق این تحقیق پیرامون برنامه ریزی برای سفر خارجی، چنانچه شما زمان پرواز خود را از دو ماه قبل تعیین کنید و بلیط خود را تهیه نمایید، تا سی درصد در هزینه سفرتان صرفه جویی خواهید کرد. ضمن اینکه در روزهای سه شنبه بهترین قیمت ها وجود داشته و پروازهای شب قیمت کمتری دارند. قبل از این هم یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرده بود که رزرو بلیط پنج هفته قبل از پرواز باعث می شود تا بهترین قیمت های خرید نصیب خریدار شود. البته این مسئله به مقصد سفر شما نیز وابسته است.

پروازتان را از 53 روز قبل تر رزرو کنید

پروازتان را فراموش نکنید!

چنانچه بلیط سفرتان را به صورت آنلاین تهیه کنید و زمان کافی را برای بین پروازهایتان مدنظر قرار دهید، بین سه تا چهار ساعت زمان برای جا به جا شدن از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر و اقدامات گمرکی و تحویل بار نیاز خواهید داشت. اما، اگر در رزرو بلیط ها این زمان بندی را در نظر نگیرید و زمان بلیط ها را خیلی نزدیک به هم تعیین کنید، احتمال از دست دادن سفرتان به واسطه تاخیر وجود دارد.

پروازتان را فراموش نکنید

یک اتاق با امکانات خواب در قطار رزرو کنید

افراد زیادی هستند که تجربه سفرهای خیلی ارزان قیمت را داشته اند. این افراد در حقیقت در طی سال ها تجربیاتی به دست آورده اند که به طور اصولی از آن ها استفاده می کنند. یکی از کسانی که سفرهای زیادی را تجربه کرده، می گفت: من با هزینه خیلی کمی تقریبا سراسر اروپا و بخش عمده ای از آسیا را سفر کرده ام. برای این کار، همیشه سفرهایم را طوری تنظیم می کردم که مسیر حرکت با اتوبوس یا قطار را در شب بگذرانم، علاوه بر این چون سفر در شب ارزان تر است، موجب می شود که شما هزینه محل اقامت و خواب را پرداخت نکنید. وقتی شما شب را در قطار هستید، در همان قطار هم می خوابید و وقتی که به مقصد رسیدید، پس از خوابی خوش، به گشت و گذار می پردازید. اگرچه ممکن است زمان زیادی را نخوابید یا گاهی اوقات خواب سخت باشد، اما مقدار قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی کرده اید.

یک اتاق با امکانات خواب در قطار رزرو کنید

از منابع محلی برای کسب اطلاعات استفاده کنید

درست است که منابع اطلاعاتی بیرونی بسیار مفید و کاربردی هستندT اما منابع اطلاعاتی محلی مقصد اطلاعات مناسب تری برای شما خواهند داشت. مثلا اینکه در شب از کدام مکان ها در نیویورک می توان عکسبرداری کرد؟ یا اینکه خصوصیت ویژه هاوایی چه چیزی است؟ در شهر مقصد شما کدام هتل ها خدمت رسانی بهتری دارند و کدام رستوران غذاهای خوب خود را با قیمت مناسب تر سرو می کند؟ این گونه سوالات را ساکنین شهر مقصد بهتر می توانند به شما پاسخ دهند.

از منابع محلی برای کسب اطلاعات استفاده کنید

پول خارجی بخرید، اما با رعایت صرفه جویی

وقتی به یک کشور خارجی سفر می کنید، باید ارز آن کشور را نیز همراه داشته باشید و خرید بیشتر از حد نیازتان می تواند برای شما موجب ضرر شود. شاید فروشندگان ارز ادعا کنند که بعد از سفر ارز اضافه شما را خریداری خواهند کرد، اما همین خرید و فروش ارز در صورت تغییر قیمت ها می تواند ضرر زیادی به شما وارد کند.

پول خارجی بخرید، اما با رعایت صرفه جویی

تلفن همراهتان را آماده کنید

در زمان رفتن به سفر، تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که فقط پیام کوتاه (SMS) دریافت نماید و تنها در جاهایی که اینترنت وای فای رایگان دارند، ایمیل و صندوق پیام های اینترنتی را بررسی کنید. در مدت سفر تلاش کرده که به جز در زمان ضرورت از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام استفاده نکنید. این کارها به شما کمک می کنند تا هزینه ارتباطی خود را در طی سفر کاهش دهید.

تلفن همراهتان را آماده کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور خارجی، می توانید به سایت سفرزون مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو