بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ و آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی های این تلفن همراه

بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ و آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی های این تلفن همراه


منبع: آرگا

123

1398/9/2

17:40


شرکت HMD Global گوشی نوکیا ۸.۱ را به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه کرده و طراحی ترکیبی از شیشه و فلزی این دستگاه ظاهری مناسب به نوکیا ۸.۱ داده است. در این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ بپردازیم.

بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ و آشنایی با مشخصات فنی و ویژگی های این تلفن همراه

گوشی نوکیا ۸.۱ به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه شده است. شرکت HMD Global این گوشی را در بین پرچمداران برتر قرار داده است. در ادامه با بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ همراه ما باشید.

بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ و شناخت مشخصات آن

شرکت HMD Global گوشی نوکیا ۸.۱ را به عنوان یک گوشی میان رده به بازار عرضه کرده و طراحی ترکیبی از شیشه و فلزی این دستگاه ظاهری مناسب به نوکیا ۸.۱ داده است. نوکیا ۸.۱ دارای دوربین دوگانه پشتی با مارک Zeiss است که از سیستم اندروید پشتیبانی می کند. این شرکت فنلاندی نوکیا ۸.۱ را به پردازنده کوالکام Soc 710 مجهز کزده است.

مشخصه های نوکیا 8.1

این دستگاه طراحی ساده ای دارد اما نباید دیکر ویژگی های آن را نادیده گرفت. پشت نوکیا ۸.۱ از شیشه و اطراف آن از فلز مات ساخته شده است که نور را به خود جذب می کند. حاشیه دوربین عقب و حسگر اثر انگشت دارای رنگ نقره ای است که نمای جذابی به این دستگاه داده است. نوکیا ۸.۱ در حال حاضر به رنگ های مشکی، آبی و مسی ارائه می شود.

بررسی ظاهری گوشی نوکیا ۸.۱

جلو و پشت نوکیا ۸.۱ از شیشه و اطراف آن از فلز مات ساخته شده است. در قسمت جلویی نوکیا ۸.۱ نمایشگری به اندازه ۶.۱۸ اینچ قرار دارد که رزولیشنی برابر ۲۲۸۰ در ۱۰۸۹ پیکسل دارد که قابلیت پخش تصاویر FHD+ را دارا می باشد این قابلیت برای یک گوشی میان رده مناسب است. در قسمت پشتی نوکیا ۸.۱ دو دوربین ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسلی قرار داده شده است که دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن برای تشخیص عمق به کار می رود و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن دوربین اصلی این دستگاه است.

بررسی گوشی نوکیا 8.1 از لحاظ طراحی

همچنین لوگوی نوکیا به صورت عمودی هم راستا با دوربین های این دستگاه در پشت آن درج شده است. در لبه ی زیرین نوکیا ۸.۱ خروجی اسپیکر، ورودی یو اس بی از نوع پورت C و میکروفون قرار دارد. در لبه ی بالایی نیز جک ۳.۵ میلیمتری قرار دارد که به عنوان خروجی صدا و میکروفون دوم از آن استفاده کرد. در لبه ی سمت راست نوکیا ۸.۱ اسلات های سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد که تا ۴۰۰ گیگابایت را پشتیبانی میکند و همچنین در لبه ی سمت چپ این دستگاه دکمه های تنظیم صدا و پاور وجود دارند که به راحتی قابل شناسایی هستند.

صفحه نمایش گوشی نوکیا ۸.۱

در بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ همانطور که در بالا گفته شد این دستگاه دارای نمایشگر ۶.۱۸ اینچی است که به فناوری Pure Display مجهز شده است. این فناوری به بهبود گسترده ی دینامیکی و همچنین دقت در جزئیات ور ارائه تصاویر با رنگ طبیعی تر کمک می کند. این ویژگی در گوشی های هم رده ی نوکیا ۸.۱ کمتر دیده می شود.صفحه نمایش نوکیا ۸.۱ از نوع لمسی خازنی است. صفحه نمایش این دستگاه حدود ۸۱ درصد از جلوی گوشی را در برگرفته است. در بالای صفحه نمایش نوکیا ۸.۱ شکاف بزرگی قرار دارد که خروجی صدای مخاطب، دوربین جلویی ۲۰ مگاپیکسلی و حسگر نور را در خود جای داده است.

بررسی صفحه نمایش گوشی نوکیا 8.1

رنگ های تصائیری که از این صفحه نمایش دیده می شود به لطف فناوری Pure Display کاملا زنده و پویا دیده می شوند و به هیچ عنووان پیکسل های آن دیده نمی شود و همچنین تصاویر هیچ لرزشی ندارند. همچنین در بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ که بر روی صفحه نماش انجام شده، صفحه نمایش این گوشی برای افرادی که دارای چشمان حساس هستند مناسب است و هیچگونه مشکلی را در استفاده از آن مشاهده نخواهند کرد. هرچند گفته شد صفحه نمایش این دستگاه نسبت میان رده های خود بهتر است اما این صفحه نمایش مشکلاتی را نیز دارا می باشد. یکی از این مشکلات عدم نمایش واضح رنگ مشکی و رنگ آبی است. نوکیا ۸.۱ دارای ۳ حالت رنگی و ۱ حالت پویا بری صفحه نمایش است. این حالت ها عبارت اند از Dynamic, Cinema, Basic و Vivid است. Dynamic حالت پیش فرض این دستگاه برای نمایش تصاویر است. Vivid حالتی است برای نمایش رنگ های اشباع شده. حالت های Cinema و Basic دارای تعادل رنگ سفید به کار می روند. حالت Cinema رنگ ها را نسبت به حالت Basic واضح تر نشان می دهد.

مشخصات سخت افزاری گوشی نوکیا ۸.۱

در بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ که بر روی سخت افزار های آن انجام شده این دستگاه از یک پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۷۱۰ استفاده می کند.پردازنده این دستگاه دارای ۸ هسته است که ۲ هسته ی ۲.۲ گیگاهرتزی و ۶ هسته ی ۱.۷ گیگاهرتزی می باشد. و همچنین نوکیا ۸.۱ دارای رم ۴ گیگابایتی است. این دستگاه با این مشخصات سخن افزار بسیار روان و عالی کار میکند و در کارهای بسیار سنگن و اجرای بازی هایی با گرافیک نسبتا بالا هیچ مشکلی در اجرا آن ها نمی بینیم.

مشخصات نرم افزاری گوشی نوکیا ۸.۱

در بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ به بررسی بخش نرم افزاری این دستگاه می رسیم. این دستگاه از سیستم اندروییدی ۹ بهره می برد. رابط کاربری برنامه ریزی شده در سیستم عامل نوکیا ۸.۱ ساده، روان و سریع و همچنین دارای امکانات کاربردی متنوعی است.

بررسی دورببین های گوشی نوکیا ۸.۱

دوربین های گوشی نوکیا ۸.۱ یکی از نقاط قوت این گوشی است. در پشت این گوش دوربین های آن به صورت عمودی قرار داده شده است. برای این دستگاه از دو دوربین ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن به عنوان دوربین اصلی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی آن به عنوان سنسور تشخیص عمق به کار میرود.

مشخصات دوربین های تعبیع شده بر روی نوکیا 8.1

این دوربین ها زاویه دید ۸۰ درجه ای را در اختیار ما می گذارد. همچنین این دوربین برای عملکرد بهتر در نور کم مجهز به لرزشگیر اپتیکال است. این دستگاه با پردازنه ای که بر روی آن تعبیه شده است قابلیت فیلم برداری ۴k با ۳۰ فریم در ثانیه را دارا می باشد. برای دوربین سلفی گوشی نوکیا ۸.۱ از یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده است که از کیفیت عالی برخوردار است. دوربین سلفی این دستگاه تصاویر را با جزئیات کامل ثبت می کند. دوربین ها نوکیا ۸.۱ در نور کم نیز عملکرد خوبی را دارا می باشد تصاویر ثبت شده با دوربین ها این دستگاه از نویز کم و جزئیات بالا برخوردار است.

بررسی کارایی باتری نوکیا ۸.۱

در بررسی گوشی نوکیا ۸.۱ بخش باتری آن، این دستگاه دارای باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر می باشد که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی میکند. باتری این دستگاه می تواند در استفاده های سنگین کاربر را تا یک روز همراهی میکند و برای کار های سبک نیز کاربر را تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ مجدد همراهی خواهد کرد. همچنین باتری این دستگاه به لطف پشتیبانی آن از شارژ سریع ۱۸ واتی در مدت حدودا کمتر از دو ساعت می توااند به طور کامل پر شود.

بررسی نوکیا ۸.۱ از لحاظ امنیت

در بررسی امنیت گوشی نوکیا ۸.۱، برای امنیت این گوشی فقط از یک روش امنیتی برای ورود استفاده شذه است. سنسور تشخیص اثر انگشت این گوشی در پشت قاب قرار گرفته است که محل مناسبی است. سرعت شناسایی اثر انگشت در این حسگر بسیار بالا و دقیق است.

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد پیشنهاد می کنیم برای مشاهده مشخصات فنی گوشی نوکیا ۸  کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو