الحوثی در صفحه شخصی اش در توئیتر بدون اشاره به نام سازمان های بین المللی تاکید کرد: برخی از این سازمان ها به شدت از پول طرف های که به مردم یمن کمک کرده اند، سوء استفاده می کنند. آنها اجازه نمی دهند که این پول ها صرف مردم یمن شود.

وی افزود گزارشی از صرف این پول ها در امور نامعلوم به همراه دلایل و مدارک لازم وجود دارد.

الحوثی از سازمان ملل خواست کمیته ای برای روشن شدن این موضوع تشکیل دهد.

این مقام یمنی در حالی این موضوع را مطرح می کند که  وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن (جنبش انصارالله)  نیز  از روند کمک رسانی سازمان ملل متحد به کودکان یمنی انتقاد کرده است.

«طه متوکل» ضمن متهم کردن سازمان ملل متحد در مصرف کمک های اختصاص داده شده به ملت یمن در امور نامعلوم، از این نهاد بین المللی خواست تا درخصوص سرنوشت این پول ها توضیح دهد.

وی افزود: هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی بر اثر سوءتغذیه به کام مرگ می رود و هر ساعت ۳ کودک بر اثر محاصره یمن و نبود خدمات بهداشتی لازم جان می بازند.

پیش از این نیز «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن گفته بود که ایران آماده ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور است.

عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور ، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی جان باخنه اند و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.