چند راهکار ساده برای درمان تاول پا در خانه

چند راهکار ساده برای درمان تاول پا در خانه


منبع: آرگا

128

1398/9/3

11:08


تاول پا یکی از مشکلات ناخوشایند و دردناک می باشد که بیشتر در فصل گرما ایجاد می شود و با کمک روش هایی جهت درمان تاول پا می توانید این مشکل را برطرف کنید.

تاول برجستگی هایی پر از مایع هستند که خلاص شدن از شر آن آرزویی بسیاری از افرادی است که دچار تاول پا می شوند، در برخی موارد پیش آمده است که پس از یک روز کاری سخت تاول هایی بر روی پا بروز می کنند که بسیار دردناک هستند و برای بسیار از خانم ها که از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند پیشگیری از تاول کمی دشوار است اما درمان آن بسیار ساده و راحت است، در ادامه مطلب به راهکارهای خانگی جهت درمان تاول پا می پردازیم.

درمان تاول پا با روش های طبیعی و موثر

درمان تاول پا با چند روش ساده و خانگی

همانطور که روش های خانگی جهت درمان تاول سوختگی و تاول زبان کاربرد دارد برای درمان تاول پا نیز روش خانگی موثر و شگفت انگیزی وجود دارند که به از بین بردن تاول پا کمک می کنند، شاید برای رهایی از شر تاول پا روش های زیادی را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید، در این مقاله شما را با روش های رفع تاول پا آشنا خواهیم کرد:

استفاده از آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا علاوه بر درمان زخم ها و نیش ها برای بهبود تاول نیز کاربرد فراوان دارد بنابراین دو تا سه بار در روز ژل آلوئه ورا را بر روی تاول ها بزنید، ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص آنتی بیوتیکی و ضد التهابی تاثیر زیادی بر درمان تاول پا می گذارد.

بهترین روش خانگی برای از بین بردن تاول پا

درمان خانگی تاول پا با روغن کرچک

از دیگر عوامل موثر در بهبود تاول پا روغن کرچک می باشد زیرا، دارای خواص ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد باکتری است و سبب خشک شدن تاول ها می شود، بنابراین قبل از خوابیدن به تاول ها کمی روغن کرچک بزنید سپس با باند گاز بپوشانید.

از بین بردن تاول پا با روش های طبیعی

روغن درخت چای

روغن درخت چای از خواص ضد میکروبی و بهبود دهندگی برخوردار است به همین خاطر در درمان تاول پا گزینه بسیار مناسبی است از این رو قبل از استفاده از روغن درخت چای پای خود را تمیز و خشک نمایید سپس یک تکه پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید و بر روی تاول بمالید سپس روی آن را پوشانده و اجازه دهید بماند.

چای سبز

چای سبز به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی به درمان تاول پا کمک شگفت انگیز می کند می توانید به یک چهارم لیتر آب در حال جوش سه کیسه چای سبز اضافه کنید سپس اجازه دهید بجوشد و به آن یک قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کنید و پس از خنک شدن چای آن را داخل یک ظرف کم عمیق بریزید و به آن چند تکه یخ بیافزایید تا به خنک شدن سریع آن کمک کند و حالا پاهای تاول زده تان را داخل ظرف به مدت پانزده تا بیست دقیقه نگه دارید.

بهبود تاول پا با روش های خانگی

به کار بردن وازلین برای درمان تاول پا

یک روش عالی جهت بهبود تاول پا استفاده از وازلین می باشد، بنابراین قبل از رفتن به رختخواب با کمک یک تکه پنبه کمی از ژل وازلین را برداشته و بر روی تاول ها بزنید سپس آن را با باند گاز بپوشانید و در صورت نیاز این روش را دوباره انجام دهید.

روغن نارگیل یک داروی همیشه موثر

روغن نارگیل به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده قوی عمل می کند از این رو به عنوان یک روش موثر برای درمان تاول پاها محسوب می شود برای بهره مندی از خواص روغن نارگیل یک تکه پنبه را به روغن نارگیل آغشته کنید سپس بر روی نواحی آسب دیده بمالید.

زرد چوبه و عسل

از دیگر روش های خانگی و موثر جهت بهبود تاول پا زردچوبه است زیرا، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشد، می توانید یک دوم قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با کمی عسل، آب و روغن نارگیل یا روغن ویتامین E مخلوط کنید سپس خمیر حاصل از آن را بر روی تاول ها بمالید و اجازه دهید به مدت چند ساعت بماند.

چند روش ساده برای بهبود تاول پا

بهره بردن از چای بابونه برای درمان طبیعی تاول پا

چای بابونه تنها برای آرامش و استراحت کاربرد ندارد بلکه برای درمان تاول ها نیز یک روش فوق العاده عالی است بنابراین سه تا چهار کیسه چای بابونه را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و پس از سرد شدن (کمی گرم باشد) رطوبت اضافی چای کیسه ای را بگیرید سپس چای کیسه ای را به مدت ده دقیقه بر روی تاول ها قرار دهید بابونه علاوه بر تسکین درد به کاهش التهاب نیز کمک می کند، در صورت نیاز می توانید از این روش مجددا استفاده کنید.

خمیر دندان سفید کننده

خمیر دندان دارای الکل، پراکسید هیدروژن، جوش شیرین و اندولول است و به همین خاطر یک روش خانگی عالی جهت بهبود تاول پا می باشد، می توانید به کمک یک تکه پنبه و یا با انگشت خمیر دندان را بر روی تاول قرار دهید سپس اجازه دهید به مدت دو ساعت بماند و در نهایت آن را با آب شسته و بر روی آن روغن بمالید.

ترفندهای از بین بردن تاول پا

نمک اپسوم راه حل شما

یک روش ساده و در عین حال بسیار موثر نمک سولفات یا اپسوم می باشد وان حمام را پر از آب گرم کنید و به آن یک تا دو قاشق غذا خوری نمک اپسوم اضافه کنید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه پاهایتان را داخل آب قرار دهید سپس پاهایتان را شسته و روغن بزنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این روش چند بار در روز استفاده کنید.

درمان تاول پا با چند روش ساده و کاربردی

درمان تاول پا با استفاده از سرکه سیب

استفاده از این روش کمی با سوزش همراه است اما به منظور جلوگیری از عفونت یک تاول ترکیده سرکه سیب یک روش فوق العاده می باشد، می توانید یک تکه پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی تاول ها بزنید و این روش را در طی روز دو تا سه بار انجام دهید.

استفاده از روش های خانگی به منظور رفع تاول پا

مصرف ویتامین E

برای درمان تاول پا ویتامین E یک روش موثر و فوق العاده می باشد بنابراین روغن ویتامین E یا کرم های آن را بر روی پوست تاول زده بزنید همچنین می توانید مایع درون یک کپسول ویتامین E را خارج کرده سپس مستقیما بر روی پوست بمالید.

تسکین درد ناشی از تاول پا با راهکارهای موثر

استفاده از روغن فندق

استفاده از روغن فندق یک روش سنتی و مفید جهت بهبود تاول پاها می باشد زیرا دارای خواص ضد میکروبی است و همچنین به خشک شدن تاول ها کمک شایانی می کند، قبل از رفتن به رختخواب یک تکه پنبه را باروغن فندق آغشته کنید سپس بر روی تاول بمالید و تاول را بپوشانید تا شب بماند.

راه حل های خانگی برای درمان تاول پا

ضمن سپاس از همراهی تان در این نوشتار، امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو