کلینیک واقعیت مجازی برای درمان بهتر سکته قلبی

59

1398/9/4

12:24


محققان برای اولین بار یک کلینیک واقعیت مجازی طراحی کرده اند که به نجات یافتگان از سکته قلبی کمک می کند تا راحت تر جلسات درمانی خود را برنامه ریزی کنند.

کلینیک واقعیت مجازی برای درمان بهتر سکته قلبی

به گزارش بهداشت نیوز:  با توجه به دشواری جابجایی افرادی که از سکته قلبی نجات می یابند محققان با طراحی کلینیک واقعیت مجازی به بیماران کمک کرده اند از راه دور و به صورت مجازی جلسات درمانی خود را برگزار کنند و دستورات پزشکان را بدون نیاز به جابجایی درون شهری دریافت نمایند.

فیزیوتراپی و کاردرمانی از جمله روش های درمانی ضروری به منظور بازگشت سلامت افرادی است که سکته قلبی را پشت سر گذارده اند. شرکت در این جلسات به بازیابی مهارت و ارتقای قابلیت حرکتی این بیماران کمک می کند. اما می توان جلسات درمانی یادشده را به صورت مجازی و از راه دور برگزار کرد تا پزشکان بدون نیاز به حضور بیماران در کلینیک دستورات لازم را برای فیزیوتراپی و کاردرمانی ابلاغ کنند.

این کلینیک واقعیت مجازی توسط پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی طراحی شده و نرم افزاری به نام VERGE به منظور استفاده از آن عرضه خواهد شد که با کمک سخت افزار کینکت مایکروسافت عمل می کند. حسگرهای کینکت قادر به ردگیری حرکات بیماران هستند. در حال حاضر 60 داوطلب در حال بررسی نقاط ضعف و قوت VERGE هستند.

 

منبع: فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو