چهره ها و افراد مشهور متولد 6 آذر

چهره ها و افراد مشهور متولد 6 آذر


منبع: ستاره

150

1398/9/5

02:36


ششم آذر سالروز تولد سه بازیگر و کارگردان شناخته‌شده کشورمان است. داریوش فرهنگ، زنده یاد جمشید مشایخی و داوود اسدی از جمله هنرمندان معروف متولد ۶ آذرماه هستند.

چهره ها و افراد مشهور متولد ششم آذر


ستاره | سرویس چهره‌ها - در ادامه خلاصه‌ای از زندگی شخصی و فعالیت‌های حرفه‌ای و هنری این سه چهره مطرح کشورمان می‌خوانیم. 

 

چهره ها و افراد مشهور متولد ششم آذر

در صورت تمایل به مطالعه کردن درباره شخصی خاص، با انتخاب نام او در فهرست موضوعی زیر به توضیحات مربوطه برسید.

۱. جمشید مشایخی
۲. داریوش فرهنگ 
۳. داوود اسدی


جمشید مشایخی

چهره ها و افراد مشهور متولد ششم آذر


جمشید مشایخی متولد ۶ آذر سال ۱۳۱۳ در تهران، بازیگر پیشکسوت و پرطرفدار کشورمان بود. او تحصیلات خود را در رشته تئاتر نیمه تمام گذاشت و در ۲۳ سالگی به استخدام اداره تازه تاسیس هنر‌های دراماتیک درآمد و کار خود را به عنوان بازیگر آغاز کرد. اولین فعالیت هنری جمشید مشایخی به سال ۱۳۳۹ و ایفای نقش در نمایش "بعد از سی سال" به کارگردانی علی نصیریان باز می‌گردد. جمشید مشایخی در بیش از نیم قرن فعالیت خود در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون در بیش از ۱۵۰ اثر ایفای نقش کرده است که از معروفترین آن‌ها می‌توان به "کمال الملک"، "هزاردستان"، "گل‌های داوودی"، "گاو" و... اشاره کرد.

جمشید مشایخی توانست بخاطر نقش آفرینی درخشانش در دو اثر "کمال الملک" و "گل‌های داوودی"، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند. جمشید مشایخی در ۲۳ سالگی با گیتی رئوفی که دختر عمه‌اش بود ازدواج کرد و حاصل ازدواج آن‌ها دو پسر به نام‌های نادر و سام و یک دختر به نام نغمه بود. این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران سرانجام و پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، در سیزدهم فروردین‌ماه سال ۹۸ در بیمارستان درگذشت و پیکرش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.


داریوش فرهنگ 

چهره ها و افراد مشهور متولد ششم آذر


داریوش فرهنگ، کارگردان، بازیگر و فیلمنامه‌نویس کشورمان در ششم آذر سال ۱۳۲۶ در آبادان به دنیا آمد. ۸ ساله بود که پدرش را از دست داد و به همراه خانواده‌اش به شهر جوپار از توابع استان کرمان، که زادگاه مادرش بود، رفت. پس از گذراندن دوران دبستان و دبیرستان، او در رشته کارگردانی تئاتر دانشگاه تهران پذیرفته شد و در ۲۶ سالگی فارغ‌التحصیل گردید. سه سال پس از فارغ‌التحصیلی فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد و در سال ۵۹ نخستین فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم کوتاه "سمندر" انجام داد.

داریوش فرهنگ به جز بازیگری، کارگردانی نیز انجام داده است. "افسانه سلطان و شبان" از نخستین کار‌های او در عرصه کارگردانی بود که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. از دیگر آثاری که داریوش فرهنگ کارگردانی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به "تولدی دیگر"، "طلسم شدگان"، "اتوبوس" و... اشاره کرد. داریوش فرهنگ سال‌ها قبل با سوسن تسلیمی ازدواج کرد و در سال ۱۳۶۶ از وی جدا شد. حاصل ازدواج این دو، دختری به اسم "توکا" بود. داریوش فرهنگ ۹ سال پس از جدا شدن از همسر اولش، برای بار دوم ازدواج کرد و هم اکنون از همسر دوم خود پسری به اسم مانی دارد.


داوود اسدی

چهره ها و افراد مشهور متولد ششم آذر


داوود اسدی در ششم آذرماه سال ۴۸ در شهر ری متولد شد. او یکی از بازیگر جوان تلویزیون و سینمای ایران بود که با بازی در برنامه طنز "ساعت خوش" به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید. در همان سال‌ها بود که داوود اسدی با افسانه پارسا ازدواج کرد و از او صاحب پسری به اسم دانیال شد. از دیگر کار‌های او در عرصه سینما و تلویزیون می‌توان به نقش آفرینی‌اش در "مادرم گیسو"، "دیدار"، "نوروز ۷۲"، "گل‌های آفتابگردان" و "خط شکن" اشاره کرد. داوود اسدی سرانجام در سوم فروردین ماه سال ۱۳۸۷ و در سن ۳۸ سالگی بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو