تعبیر خواب سوره فاطر - خواندن سوره فاطر در خواب چه تعبیری دارد؟

منبع: ستاره

163

1398/9/5

04:35


تعبیر خواب سوره فاطر و خواندن این سوره در خواب از نظر ابن سیرین «عاقبت نیکو» است. اکنون با ادامه تعبیر خواب سوره فاطر با ما همراه باشید.

تعبیر خواب سوره فاطر

 

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره فاطر سی و پنجمین سوره قرآن است و دارای ۴۵ آیه است. سوره ملائكه يا فاطر مکی است مگر دو آيه، «إِنَّ الَّذِينَ يَتْلُونَ كِتابَ اللَّهِ...» و «آيه ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتابَ...». این سوره در ترتیب مصحف سی و پنجمین سوره و در ترتیب نزول، چهل و سومین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره فرقان و پس از آن سوره مریم نازل شده است. اکنون با تعبیر خواب سوره فاطر با ما همراه باشید.


برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
    ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره فاطر

  • محمد بن سیرین گوید: اگر دید سوره فاطر می‌خواند دلیل که عاقبتش نیکو شود.
  • حضرت صادق (ع) می‌فرمایند: در نعمت بر وی گشاده شود.

 

هدف از نزول سوره فاطر

غرض اين سوره بيان اصول سه‌ گانه دين است، يعنى يگانگى خداى تعالى در ربوبيت، و رسالت رسول خدا، و معاد و برگشتن به سوى او، كه در اين سوره بر اين سه مساله استدلال شده، و خداى تعالى براى اين منظور عده‌اى از نعمت‌هاى بزرگ آسمانى و زمينى را می‌شمارد، و تدبير متقن امر عالم را به طور عموم، و امر انسانها را به طور خصوص به رخ می‌كشد. و قبل از شمردن اين نعمت‌ها و شروع به استدلال، اشاره‌اى اجمالى به اين معنا می‌كند كه: گشودن در رحمت و بستن آن، و افاضه نعمت و امساك آن منحصرا كار خداى تعالى است، و می‌فرمايد:" ما يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلا مُمْسِكَ لَها ...- خدا در هر رحمتى را كه به سوى مردم باز كند كسى نيست كه آن را ببندد ...".

و باز قبل از اينكه اين اشاره اجمالى را بكند، به واسطه ‌هايى اشاره می‌كند كه رحمت و نعمت را از خداى تعالى گرفته، به خلق می‌رسانند، و آنان ملائكه هستند، كه واسطه‌‌هاى بين خدا و خلقند و به همين جهت می‌‌بينيم سوره فاطر با يادآورى اين وسائط شروع می‌شود.

 

آیات ابتدایی سوره فاطر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

الْحَمْدُ لِلَّهِ فَاطِرِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَاعِلِ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا أُولِي أَجْنِحَةٍ مَثْنَىٰ وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۚ يَزِيدُ فِي الْخَلْقِ مَا يَشَاءُ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿١﴾

همه ستایش ها ویژه خداست که آفریننده آسمان ها و زمین است [و] فرشتگان را که دارای بالهایی دوگانه و سه گانه و چهارگانه اند رسولانی [برای انجام دادن فرمان های تکوینی و تشریعی اش] قرار داده است. هرچه بخواهد در آفرینش می افزاید؛ یقیناً خدا بر هر کاری تواناست. (۱)

مَا يَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا يُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿٢﴾

چون خدا رحمتی را برای مردم بگشاید، بازدارنده ای برای آن نیست، و چون بازدارد، بعد از او فرستنده ای برایش وجود ندارد، و او توانای شکست ناپذیر و حکیماست. (۲)

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَيْرُ اللَّهِ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ ۚ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ فَأَنَّىٰ تُؤْفَكُونَ ﴿٣﴾

ای مردم! نعمت خدا را بر خودتان یاد کنید. آیا جز خدا آفریننده ای هست که از آسمان و زمین شما را روزی دهد؟ هیچ معبودی جز او نیست، پس چگونه [از حق] منصرفتان می کنند؟ (۳)

وَإِنْ يُكَذِّبُوكَ فَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلِكَ ۚ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ ﴿٤﴾

اگر تو را تکذیب می کنند [اندوهگین مباش] یقیناً پیش از تو هم پیامبرانی تکذیب شده اند. و همه امور به خدا بازگردانده می شود. (۴)

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو