دستبرد یک میلیارد یورویی از موزه‌ای در آلمان

منبع: برترین ها

78

1398/9/5

04:44


روز دوشنبه در بزرگترین سرقت آثار هنری در آلمان پس از جنگ جهانی دوم، جواهراتی به ارزش تقریبی یک میلیارد یورو از موزه‌ای در این کشور دزدیده شد.

خبر فوری: روز دوشنبه در بزرگترین سرقت آثار هنری در آلمان پس از جنگ جهانی دوم، جواهراتی به ارزش تقریبی یک میلیارد یورو از موزه‌ای در این کشور دزدیده شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، صدها اثر هنری دست‌ساز گران بها از موزه «گرین ولت» واقع در شهر «درسدن» آلمان به سرقت رفته است. گفته می‌شود سارقان با ایجاد حریق، برق موزه و متعاقباً سیستم‌های امنیتی را قطع کردند.

پلیس آلمان این اتفاق را بزرگ‌ترین سرقت آثار هنری پس از جنگ جهانی دوم نامیده است. سخنگوی پلیس در این باره گفت: «می‌توانیم ورود غیرقانونی به موزه را تأیید کنیم. عاملان سرقت در حال حاضر فراری هستند».

«مایکل کرشمر» رهبر منطقه «ساکسونی» آلمان در این باره گفت: «گنجینه‌ای که در این مکان و کاخ اقامتی نگه‌داری می‌شوند، طی قرن‌ها و با مشقت فراوانی توسط مردم ساکسونی جمع‌آوری شده‌اند».

کرشمر قصد دارد به این موزه رفته و شخصاً به برآورد خسارات وارد شده بر این موزه نظارت کند.

به‌نظر می‌رسد سارقان با عبور از پنجره‌ای کوچک به مجموعه جواهرات گالری موزه دستبرد زده‌اند. این موزه دارای ۱۰ تالار است که در مجموع حدود ۳۰۰۰ قطعه جواهر و اثر هنری ارزشمند در آن نگه‌داری می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو