موج شدید آنفلوآنزا در کشور

منبع: نمناک

130

1398/9/5

11:36


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از مرگ 15 نفر در کشور به دلیل ابتلا به آنفولانزا خبر داد.

بیماری آنفولانزا و 15 کشته در کشور

ایسنا:دکتر محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت:موج آنفلوآنزا در کشور شدت گرفته و در هفته گذشته 342 مورد گزارش شده است که 15 نفر آنها فوت کرده اند. 

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از فوت 15 نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا در هفته گذشته خبر داد و گفت:امسال نسبت به سال گذشته ویروس آنفلوآنزا با شدت بیشتری فعال است. 

دکتر محمدمهدی گویا امروز در یک نشست خبری در وزارت بهداشت، گفت:امسال نسبت به سال گذشته ویروس آنفلوآنزا با شدت بیشتری فعال است تا جایی که هفته گذشته 15 نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که عمده این افراد دارای بیماری زمینه ای بوده و یا سن بالایی داشته اند. 

وی افزود:هفته گذشته 3915 نفر انواع مختلف بیماری تنفسی گزارش شد که 342 مورد آن آنفلوانزا بود، از این تعداد 15 نفر فوت کردند که بیشترین تعداد فوتی ها از استان های تهران، مازندران و آذربایجان شرقی بوده است. 

دکتر گویا با بیان اینکه حدود سه هفته از آغاز موج اول آنفلوآنزا در کشور می گذرد، اظهار کرد:موج آنفلوآنزا با شدت هرچه تمام تر شروع به کار کرده است و علاوه بر منطقه خاورمیانه و کشور ما، حتی در کشورهای اروپایی نیز گستره زیادی داشته است. 

به گفته وی، در ایران تقریبا از تمام استان ها گزارش بروز بیماری را داشته ایم، اما استان های قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، سمنان، اصفهان، کرمانشاه و تهران بیشترین درگیری را داشته اند.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو