هشدار درمورد خرید و فروش دارو در فضای مجازی

104

1398/9/5

11:44


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نسبت به خرید و فروش دارو در فضای مجازی هشدار داد و گفت: داروهایی با شرایط نگهداری نامناسب، تاریخ گذشته و یا تقلبی در این فضا عرضه می شود که بیمار را با خطر جدی روبه رو می کند.

هشدار درمورد خرید و فروش دارو در فضای مجازی

به گزارش بهداشت نیوز دکتر عباس علیمرادیان معاون غذا و دارو بیان کرد: خرید و فروش دارو در فضای مجازی غیرقانونی است.

وی یادآور شد: مجوز فروش از طریق وزارت بهداشت به چند فروشگاه اینترنتی فقط برای مکمل های غذایی صادر شده که تعداد آن هم محدود است.

دکتر علیمرادیان خاطرنشان کرد: داروهای خاص و کمیاب طی هماهنگی های انجام شده با سازمان غذا و دارو، تهیه و در اختیار پخش های مجاز قرار داده می شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی به سوء استفاده برخی افراد از کمبودهای کاذب دارویی اشاره کرد و گفت: شهروندان دارو و حتی مکمل های غذایی را از داروخانه ها تهیه کنند و هرگز دارو را از فضای مجازی به بهانه کمبود آن تهیه نکنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: با پلیس فتا در خصوص نظارت و کنترل فروش دارو در فضای مجازی همکاری و هماهنگی های خوبی انجام گرفته که در صورت مشاهده فروش هر نوع دارو از طریق سایت اینترنتی یا سایر فضاهای مجازی مانند تلگرام برخورد جدی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: شماره تماس ۱۹۰ وزارت بهداشت برای راهنمایی و مشاوره درباره انواع داروهای کمیاب، مسمومیت های دارویی و نحوه مصرف دارو ها راه اندازی شده و افراد پیگیر داروهای خاص و یا درخواست راهنمایی در این خصوص می توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ با این شماره تماس  ۰۸۶۳۳۶۷۸۶۲۹ و اطلاعات کامل را اخذ کنند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو