مراسم تجلیل از سگ عملیات ابوبکر بغدادی با حضور ترامپ

منبع: نیک صالحی

153

1398/9/5

13:44


این سگ در پیدا کردن مخفیگاه ابوبکر بغدادی نقش مهمی داشت و زخمی شد اما از میان آتش و انفجار جان سالم به در برد

دقیقا یک ماه پیش خبری روی آنتن رسانه ها رفت مبنی بر کشته شدن ابوبکر بغدادی توسط نیروهای آمریکایی. این خبر به سرعت پخش شد. در این میان ترامپ به دنبال استفاده از موقعیت پیش آمده به نفع خود بود و می خواست با این اتفاق آمریکا را قهرمان مبارزه با تروریسم کند و از دولت خود حمایت کند. روز گذشته ترامپ با حضور در مراسمی که از سگ عملیات ابوبکر بغدادی تجلیل شذ این سناریو را کامل کرد. ادامه ماجرا را با هم در نیک صالحی می بینیم

تجلیل از سگ عملیات ابوبکر بغدادی

کونان نام سگی است که دونالد ترامپ با فتوشاپ عکسش روی صورت یک فرمانده ارتش خبرساز شده بود. سگی که در عملیات قتل ابوبکر بغدادی زخمی شده بود. این سگ تعلیم دیده ارتش آمریکا بعد از بهبودی به آمریکا برگشته و ترامپ از او و مربی اش همراه با معاون اول و همسر خود یعنی بانوی اول آمریکا استقبال کرده است. سی ان ان به نقل از ترامپ نوشته او گفته این سگ بازنشسته نمی شود و کونان را یک قهرمان نامیده است که توانسته از انفجاری مهیب و جراحات بی شمار ، جان سالم به در ببرد و خوب شود.

تجلیل از سگ عملیات ابوبکر بغدادی

جزئیات بیشتر درباره عملیات قتل ابوبکر بغدادی

پنجم آبان مجله نیوزویک به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون خبر از کشته شدن ابوبکر بغدادی داد. به دنبال انتشار این خبر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اتفاق بزرگی رخ داده است. بلافاصله پس از اعلام این خبر، فاکس‌نیوز هم اعلام کرد نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای، مرگ رهبر داعش را تایید می‌کند و تطابق چهره جسد و تصاویر البغدادی نیز تاییدی بر این موضوع ربه شمار می رود. در این میان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تلاش می کند، آمریکا را به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم معرفی کند و با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نفع خود از آن برای تبلیغات بهره ببرد و از سوی دیگر ماجرای استیضاح خود را به حاشیه براند.

عملیات قتل ابوبکر بغدادی

باید دانست دولت دونالد ترامپ هیچ دستاوردی در زمینه سیاست خارجی
نداشته است و عملا بیشتر به تخریب روابط آمریکا با دیگر کشورها پرداخته است.
هرچند عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به
ادعاهای آمریکا مبنی بر کشته شدن ابوبکر بغدادی توسط نیروهای این کشور
در منطقه ادلب، اظهار کرد: از نظر ما اقدام آمریکایی‌ها اقدام بزرگی نبوده است؛
چرا که داعش پیش از این توسط ما و کشورهای منطقه شکست داده شده بود.

تابناک و ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو