راهی ساده و ارزان برای درمان نفخ و بیماری های معده

88

1398/9/5

14:44


مصرف نمک به بدن کمک می‌کند تا در برابر جراحت‌های واردشده از حوادث و سایر آسیب‌ها مقاومت کند و خودداری از خوردن نمک طبیعی آسیب‌های فراوانی به بدن انسان می‌زند؛ "چشیدن نمک طبیعی" قبل از تناول غذا و بعد از اتمام غذا در درمان امراض معده بسیار مؤثر است.

راهی ساده و ارزان برای درمان نفخ و بیماری های معده

به گزارش بهداشت نیوز در طب سنتی "نمک طبیعی طعام" یکی از مواد غذایی بسیار ضروری و حیاتی برای حفظ سلامت و تعادل بدن انسان محسوب می‌شود و عدم مصرف نمک باعث ایجاد زمینه ابتلا به انواع و اقسام بیماریها است.

به‌خلاف آنچه امروز به‌صورت رسمی تقریباً از تمامی رسانه‌های جمعی در نظام سلامت کشورمان تبلیغ می‌شود و مصرف "نمک" را عامل ابتلا به فشار خون، بیماریهای قلبی ــ عرقی معرفی و... معرفی می‌‌کند، نه‌تنها فکت علمی مستند و علمی دال بر رابطه بین مصرف نمک و ابتلا به این بیماریها وجود ندارد بلکه بر اساس تحقیقات جدید علمی صورت‌گرفته در قالب گروه‌های تحقیقاتی مختلف، عدم مصرف نمک طبیعی، زمینه ابتلا به بیماریهای مختلفی از جمله بیماریهای قلبی و کلیوی را فراهم می‌کند.

نمونه اخیر این تحقیقات توسط پزشکان و محققان مرکز پزشکی "سنت لوک" به‌عنوان مرکز تخصصی تحقیقات قلب و گردش خون در ایالت "میزوری" آمریکا صورت گرفته است؛ این مرکز در تحقیقات خود ثابت کرده است که خودداری از خوردن نمک طبیعی، آسیب‌های فراوانی به بدن انسان می‌زند و نمک طبیعی (سنگ نمک معدنی) یک ماده مغذی اساسی است که بدن ما به آن نیاز مبرم دارد و مصرف نمک طبیعی، ارتباطی با بالا رفتن فشار خون ندارد.

بر اساس اعلام مرکز تحقیقاتی "سنت لوک" آمریکا، نقش نمک آنقدر در زندگی انسان اساسی است که کمبود آن به‌عنوان یک داروی "ضد بارداری طبیعی" عمل می‌کند؛ رژیم غذایی کم‌‌نمک باعث کاهش نیاز جنسی انسان می‌شود، احتمال بارداری را کاهش می‌دهد و بر وزن نوزادان هنگام تولد تأثیر منفی می‌گذارد؛ مطالعات بالینی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی کم‌نمک می‌توانند خطر اختلال در نعوظ، خستگی و کاهش سن باروری زنان را افزایش دهند.

به‌گفته پزشکان این مرکز تحقیقاتی، نمک به بدن کمک می‌کند تا در برابر جراحت‌های واردشده از حوادث و سایر آسیب‌ها مقاومت کند؛ نمک کافی در بدن باعث می‌شود که جراحات و سوختگی‌های ایجادشده بر بدن به‌سرعت بهبود یابند و بافت‌سازی بدن به‌درستی عمل کند.

اما بر اساس منابع روایی و طب سنتی کشورمان نیز "چشیدن نمک طبیعی" قبل از تناول غذا و بعد از اتمام غذا در درمان امراض معده بسیار مؤثر است.

طبیعت نمک در طب ایرانی ــ اسلامی "گرم و خشک" است به همین دلیل می‌تواند رطوبت و سردی معده را از بین ببرد؛ از آنجا که غلبه‌ سردی و تری یا بلغم باعث سستی و کم‌تحرکی بدن می‌شود، هرچه معده به‌سمت سردی و رطوبت برود، تنبل‌تر شده و در هضم غذا و نیز ارسال احساس سیری به مغز کندتر عمل می‌کند در نتیجه بعد از خوردن غذا، احساس سنگینی و گاهی نفخ شدید در فرد عارض می‌شود.

خوردن کمی نمک پیش از صرف غذا باعث می‌شود معده قبل از غذا، گرم و فعال شده و نیز رطوبت و سنگینی آن از بین برود و آماده هضم کامل غذا شود که این امر از ترش کردن و احساس سوزش سر دل بعد از خوردن غذا جلوگیری و فرد را در حفظ سلامت و بهداشت معده یاری می‌کند.

 

منبع: تسنیم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو