درمان گیاهی سرماخوردگی با چند روش ساده و سریع که معجزه می کنند

درمان گیاهی سرماخوردگی با چند روش ساده و سریع که معجزه می کنند


منبع: آرگا

219

1398/9/5

16:04


سرما خوردگی یکی از بیماری های بسیار شایع می باشد که با آمدن فصل زمستان شیوع پیدا می کند و با کمک درمان گیاهی سرماخوردگی می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

با فرا رسیدن فصل زمستان سرما خوردگی از جمله بیماری های بسیار رایج در بین افراد می باشد که بسیاری از افراد از داشتن آن رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت درمان آن هستند هر چند امکان مبتلا شدن به سرما خوردگی در فصل گرما نیز وجود دارد اما در زمستان بسیار بیشتر است که در بیشتر مواقع افراد از دارو ها و چرک خشک کن های قوی جهت درمان استفاده می کنند اما این دارو ها باعث ضعف شدید در بدن و در برخی موارد با ضعیف شدن معده نیز همراه می شود به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به درمان گیاهی سرماخوردگی بپردازیم تا با کمک این روش های مفید و بدون عوارض سرماخوردگی را به راحتی درمان کنید.

درمان گیاهی سرماخوردگی

سرما خوردگی در حقیقت یک نوع عفونت خفیف دستگاه تنفس فوقانی می باشد که از راه گلو، بینی و سینوس ها وارد بدن می شود و به جای اینکه برای درمان این بیماری از داروهای شیمیایی استفاده کنید می توانید از دارو های گیاهی استفاده کنید.

روش های درمان گیاهی سرماخوردگی

سرما خوردگی در برخی موارد با مصرف دارو کاملا از بین نمی رود اما  استفاده از روش های خانگی تاثیر شگفت انگیزی در درمان سرماخوردگی دارند، در ادامه شما با درمان گیاهی سرماخوردگی آشنا خواهیم کرد.

درمان خانگی سرماخوردگی

عسل

یکی از ساده ترین درمان گیاهی سرماخوردگی استفاده از عسل می باشد، می توانید دو قاشق عسل و یک قاشق چای خوری آبلیمو را با هم ترکیب نمایید سپس مخلوط به دست آمده را هر دو ساعت یک بار مصرف نمایید، با کمک این روش می توانید گلو درد تان را بهبو دهید همچنین مصرف یک قاشق غذا خوری عسل خام نیز تاثیر شگفت انگیزی در روند بهبود خواهد داشت.

به منظور درمان سرفه ناشی از سرما خوردگی در کودکان می توانید یک دوم قاشق چای خوری عسل خام را قبل از خواب به کودکان تان دهید.

آشنایی با درمان گیاهی سرماخوردگی

هشدار : برای کودکان زیر یک سال از عسل به عنوان دارو پرهیز کنید.

زنجبیل

یکی از ادویه های پرکاربرد در علم پزشکی زنجبیل است که به عنوان یک روش موثر جهت درمان آسان سرماخوردگی در خانه محسوب می شود بنابراین یک قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده را به دو لیوان آب جوش اضافه کنید سپس اجازه دهید در گرمای کم به مدت پنج دقیقه بجوشد حالا از روی حرارت برداشته و بگذارید به مدت پنج دقیقه دیگر بماند تا خوب دم بکشد به منظور خوش طعم کردن این چای می توانید مقداری عسل و آبلیمو نیز اضافه کنید و سه بار در روز این چای را بنوشید، مصرف چای زنجبیل در درمان سرما خوردگی تاثیر شگفت انگیزی دارد، همچنین می توانید رنجبیل، نمک و میخک را با یکدیگر مخلوط کنید سپس خمیر حاصل از آن را دو بار در روز به اندازه یک دوم قاشق چای خوری مصرف نمایید.

برای درمان آبریزش بینی ناشی از سرما خوردگی می توانید مقداری از پودر زنجبیل خشک شده را به همراه شکر و کره آب شده ( روغن حیوانی) با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را هر روز صبح ناشتا مصرف کنید، Jaggery شکر تصفیه نشده از نیشکر خام می باشد که برای درمان مشکلات تنفسی از جمله آیورودا بسیار موثر می باشد.

روش های درمان گیاهی سرماخوردگی

سیر

سیر به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کنندگی به منظور درمان گیاهی سرماخوردگی بسیار موثر می باشد بنابراین یک حبه سیر را خرد کرده سپس به آن دو قاشق چای خوری آبلیمو، یک قاشق چای خوری عسل و یک دوم قاشق چای خوری فلفل هندی یا پودر فلفل قرمز اضافه کنید سپس ترکیب حاصل را تا زمان کاهش علایم سرماخوردگی هر روز مصرف کنید، همچنین می توانید داخل یک لیوان آب چهار تا پنج قاشق سیر خرد شده اضافه کنید و آن را بجوشانید سپس به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و روی دو تا سه بار این مخلوط را مصرف کنید.

روش های بهبود سرماخوردگی

پیاز قرمز

شربت پیاز قرمز یک روش موثر جهت درمان سریع سرماخوردگی می باشد بنابراین اگر از داشتن سرما خوردگی رنج می برید می توانید دو تا سه تکه پیاز قرمز را به شکل افقی خرد کنید سپس یک تکه کوچک از پیاز قرمز را داخل ظرف شیشه ای قرار دهید و به آن عسل خام نیز اضافه نمایید این روش تا زمان پر شدن شیشه انجام دهید، زمانی که شیشه پر شد آن را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۲ تا ۱۵ ساعت بماند سپس برای رفع گلو درد ناشی از سرما خوردگی از شربت پیاز تهیه شده یک قاشق غذا خوری برای چند بار در روز مصرف کنید.

درمان فوری و سریع سرماخوردگی

زرد چوبه

از دیگر ادویه های پر طرفدار در آشپزی و علم پزشکی زرد چوبه می باشد که به عنوان یک روش موثر جهت درمان گیاهی سرماخوردگی نیز به شمار می رود، بنابراین یک دوم قاشق چای خوری پودر زرد چوبه و یک دوم قاشق چای خوری پودر زنجبیل را به شیر جوشیده اضافه کنید سپس اجازه دهید شیر با دمای اتاق خنک شود و قبل از خواب این نوشیدنی را بنوشید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه می توانید از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

درمان خانگی سرما خوردگی

سوپ مرغ

سوپ مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین ها به کاهش علایم سرما خوردگی کمک شگفت انگیزی خواهد کرد بنابراین در صورت ابتلا به سرما خوردگی از مصرف سوپ مرغ غافل نشوید تا بیماری تان به سرعت بهبود یابد، برای تهیه آن از مرغ و سبزیجات ارگانیک استفاده کنید.

درمان سرماخوردگی با روش های گیاهی

فلفل سیاه

در صورت داشتن آبریزش بینی به منظور درمان این مشکل می توانید به غذای تان فلفل اضافه کنید همچنین در صورت تمایل می توانید به یک لیوان آب گرم یک قاشق چای خوری فلفل سیاه اضافه کنید و این محلول را غرغره کنید.

دارچین

از دیگر روش های درمان گیاهی سرماخوردگی استفاده از دارچین می باشد از این رو به یک لیوان آب جوش یک قاشق غذا خوری پودر دارچین و دو عدد میخک اضافه کنید سپس اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند به منظور خوش طعم کردن آن می توانید کمی عسل نیز به چای دارچین بیافزایید و این چای را یک تا سه بار در روز بنوشید تا تاثیرات آن را جهت بهبود بیماری مشاهده کنید.

 مصرف ویتامین C

در زمان سرما خوردگی مصرف زیاد ویتامین C از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن سبب افزایش متابولیسم گلوکز بدن نیز می شود، میوه های غنی از ویتامین C عبارتند از : پرتقال، لیمو، گریپ فروت، انبه، کیوی، آناناس، پاپایا، توت فرنگی، انگور هندی و یا طالبی.

روش های درمان سرماخوردگی

دمنوش شیرین بیان

استفاده از شیرین بیان یکی دیگر از روش های درمان گیاهی سرماخوردگی می باشد که برای کاهش علایم سرماخوردگی گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین مقدار کمی از ریشه شیرین بیان را با کمی آب بجوشانید سپس به آن کمی عسل بیافزایید و میل کنید.

بهبود سرماخوردگی با روش های طبیعی و موثر

چای مولین

چای مولین یک روش موثر جهت رفع سرماخوردگی می باشد برای تهیه این چای گیاه خشک مولین را از صافی عبور دهید سپس به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند و به آن کمی عسل اضافه کنید و دو تا سه بار در روز این چای را بنوشید.

 آشنایی با نشانه های سرما خوردگی

  • سردرد
  • عطسه
  • سرفه
  • خارش چشم
  • گلو درد
  • تب بالا
  • بدن درد
  • آبریزیش بینی

آشنایی با علایم سرماخوردگی

نکته : خانم های باردار و شیرده قبل از مصرف گیاهان دارویی حتما باید با یک پزشک متخصص صحبت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو