انحراف شست پا و دلایل اصلی آن

منبع: آسان طب

258

1398/9/5

17:49


انحراف شست پا مشکل بسیاری از افراد است که هیچ اطلاعاتی درباره آن ندارند. اگر شما یا اقوامتان دچار مشکل انحراف شست پا هستید حتما این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله اطلاعاتی درباره این مشکل برایتان گرداوری کرده ایم.

علت کج شدن انگشت شست پا

انحراف شست پا ریشه‌ی ارثی دارد

انحراف شست پا اکثرا ارثی است. البته این به این معنی نیست که اگر پدر یا پدربزرگ این مشکل را دارند حتما بچه و نوه هم دچار می شوند . همچنین انحراف شست پا در مردان خیلی کمتر از زنان است. اما خب ممکن است پدر بزرگ یا مادربزرگی این مشکل را داشته باشد و این به نوادگان هم برسد.

کفش پاشنه‌دار انحراف شست پا را بدتر می‌کند

سعی کنید از کفش های پاشنه دار و نوک تیز استفاده نکنید. به گفته محققان این کفش ها در انحراف شست پا تاثیر زیادی دارند.

به گزارش آسان طب، دلیل این امر آنست که پاشنه‌های بلند پا را در حالتی غیرعادی قرار خواهند داد و این امر سبب افزایش فشار روی قسمت زیرین پنجه می‌شود و همه اینها زمینه ساز انحراف شست خوهند شد. پاشنه‌های بلند می‌تواند باعث سفت شدن ماهیچه‌ی ساق پا بشود. کفش‌های نوک‌تیز با هل دادن انگشت شست و جمع کردن انها باعث بدتر شدن وضعیت انحراف شست میشوند.

بیشتر بخوانید:

درمان قوز شست پا در طب سنتی

انحراف شست پا استخوان رشد یافته نیست

علت کج شدن انگشت شست پا

طبق بررسیهای بدست امده  انحراف شست فقط بر اثر رشد استخوان نیست، علت اصلی آن بر اثر شرایطی است که مفصل شست پا و استخوان‌ها از داخل به پوست فشار وارد می‌کنند. رشد بیش از حد استخوان نیز می‌تواند به‌اندازه‌ی انحراف شست اضافه کند اما رشد استخوان به‌ تنهایی عامل انحراف شست نمی باشد.

انحراف شست پا اندازه‌های متفاوتی دارد

انحراف شست پا اغلب در اندازه‌ی کوچک شروع می شود و به‌تدریج رشد می‌کند. زمان رشد آن متغیر است. در برخی موارد رشد انحراف می‌تواند سریع باشد و گاه در طول چند سال بدتر خواهد شد. برخی انحراف‌های شست برای همیشه کوچک میمانند، اما برخی دیگر کم کم  بزرگ‌تر می‌شوند. درد انحراف شست پا ربطی به سایز و مقدار ان ندارد . گاهی انحراف های بزرگ اصلا درد ندارند  ( پادرد )و گاهی انحراف های کوچک دردناک است.

 انحراف انگشت شست پا می‌تواند شکل پا را تغییر دهد

به انحراف شست پایتان رسیدگی کنید. چون اگر انحراف شست پیش رود برجستگی انحراف بیشتر می‌شود و حتی گاهی منجر به خم شدن انگشت شست به سمت انگشت دوم می شود. انگشت شست می‌تواند جای انگشت دوم پا را تغییر دهد و ممکن است انگشت شست روی انگشت دوم قرار بگیرد. در این وضعیت انگشت دوم جایش عوض می‌شود. ممکن است انگشت دوم روی شست متمایل شده و باقی‌مانده‌ی انگشت‌ها نیز به همان سمت متمایل شوند. در هر حالت باید بدانید که انحراف شست سبب تغییر شکل پا می شود.

0/5 ( 0 نظر )
برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو