دسترسی دولت به حساب‌های بانکی با اجازه افراد

منبع: برترین ها

94

1398/9/5

18:02


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دسترسی به حساب بانکی افراد با اجازه آنها انجام می‌شود، گفت: مردم با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به کد دستوری #۶۳۶۹* به همکاران ما اجازه می‌دهند که وضعیت مالی آنها - که شامل حساب بانکی هم می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دسترسی به حساب بانکی افراد با اجازه آنها انجام می‌شود، گفت: مردم با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به کد دستوری #۶۳۶۹* به همکاران ما اجازه می‌دهند که وضعیت مالی آنها - که شامل حساب بانکی هم می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی که در وزارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد درباره واریز نشدن سبد حمایت معیشتی دولت برای برخی از خانوارها، اظهارداشت: بررسی آزمون وسع بدون دسترسی به اطلاعات کامل مالی با خطاهایی مواجه است برای اینکه این خطاها به حداقل ممکن برسد، کد دستوری #۶۳۶۹* را معرفی کردیم.

وی ادامه داد: واریز سبد حمایت معیشتی پس از تصمیم ستاد اقتصادی دولت و با توجه به برآوردهای اولیه انجام شد.

وزیر کاراضافه کرد: برای حمایت از طبقه متوسط و کم درآمد جامعه در گام اول، ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر از افرادی که در شبکه توزیع یارانه کشور از یارانه استفاده می‌کردند از این سبد حمایتی نیز برخوردار شدند و در سه نوبت به حساب افراد واریز شد.

وی تأکید کرد: بدون قطع بررسی آزمون وسع بدون دسترسی به اطلاعات کامل مالی با خطاهایی مواجه است برای اینکه این خطاها به حداقل ممکن برسد با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کد دستوری #۶۳۶۹* معرفی کردیم تا افرادی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد حمایتی هستند درخواست خود را ارسال و کد رهگیری دریافت کنند.

وزیر کار اضافه کرد: با بهبود شبکه اینترنتی نیز به طور مستقیم می‌توانند وارد سامانه حمایت شوند و تقاضای خود را ارائه کنند و از این طریق اجازه بررسی وضعیت مالی که یکی از آنها حساب‌های بانکی است را می‌دهند.

وی اظهارداشت: چنانچه این تقاضا تایید و مشخص شود که جزو خانواده متوسط و کم درآمد هستند به حساب آنها واریز می‌شود و چنانچه با بررسی‌های دقیق‌تر که با اجازه افراد انجام می‌شود به این جمع‌بندی برسیم که مشمول این طرح نمی‌شوند، از طریق پیامک اعلام می‌شود که واجد دریافت سبد حمایتی نیستند.

شریعتمداری بیان کرد: ممکن است پس از بررسی‌های وسع یک میلیون نفر دیگر نیز به افرادی که مشمول سبد حمایتی هستند اضافه شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات مردم در بررسی‌ محفوظ است، تاکید کرد: به طور قطع اطلاعات افراد محفوظ است و ۶۰ میلیون نفری که مشمول دریافت سبد حمایتی شدند بدون دسترسی به اطلاعات این افراد بوده است و تنها اطلاعات افرادی که خود تقاضای بررسی دهند، بررسی می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه ملاک های مختلفی برای محاسبه میزان تملک مالی تعیین شده است، اضافه کرد: داشتن مسکن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران یا مسکن ۹۰۰ میلیونی در شهرستان های مختلف و انجام بیش از سه سفر خارجی در سال به معنی ثروتمندی فرد نیست اما شاخص هایی هستند که در آزمون وسع مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی درباره حضور افراد برای ثبت درخواست در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشکل کد دستوری، گفت: وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور در این زمینه همکاری کردند و فقط یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل نیز برطرف شده است.

شریعتمداری در ادامه درباره تعویق حقوق کارگران گفت: در این زمینه مکاتباتی با دولت انجام دادیم تا با دریافت وثیقه، برای کارفرمایانی که کارگرانشان، بین دو تا هفت ماه حقوق دریافت نکردند منابعی در نظر بگیریم و از این طریق مطالبات کارگران تسویه شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ هزار واحد تولیدی متوسط در کشور وجود دارد، اظهار داشت: یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در کشور مشکل دارند که تلاش می‌کنیم از این واحدها حمایت کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو