ماجرای داستان گوژپشت نوتردام؛ خاطره سعد الحریری از دیدار با رهبر انقلاب

منبع: سینما پرس

73

1398/9/5

18:27


سینماپرس: زمانی که دفتر آیت الله خامنه ای وارد شدیم، ایشان صمیمانه با سعد الحریری برخورد کردند. سعد الحریری درباره لبنان گفت و سپس آیت الله خامنه ای و گفت که آیا داستان گوژپشت نوتردام را خوانده ای؟

مقام معظم رهبری

سینماپرس: زمانی که دفتر آیت الله خامنه ای وارد شدیم، ایشان صمیمانه با سعد الحریری برخورد کردند. سعد الحریری درباره لبنان گفت و سپس آیت الله خامنه ای و گفت که آیا داستان گوژپشت نوتردام را خوانده ای؟

به گزارش سینماپرس، این روزها لبنان درگیر اعتراض های داخلی است که در وهله نخست بمنظور مقابله با فساد و مطالبات مردم شکل گرفت اما در روزهای بعد به یک اعتراض مدیریت یافته با حضور عناصر بیرونی تبدیل شد.

اعتراض های مردمی از مسیر اصلی منحرف شد و مدیریت آن در اختیار رسانه های سعودی - آمریکایی و نیز اتاق فکر جریانهای ضد محور مقاومت قرار گرفت تا جایی که عناصر اصلی فساد در لبنان با مصادره اعتراضهای لبنان در کنار تظاهرگنندگان قرار گرفتند.

در زمانی که همه منتظر واکنش حزب الله لبنان و شخص دبیرکل آن به این رویدادهای داخلی بودند و انتظار می رفت  تا سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از این اعتراضات برای انتقام از حریری و جریانهای دولت استفاده کند و مسیر استعفای دولت را فراهم کند اما سخنان سید حسن نشان داد که او به عمق فتنه و توطئه خارجی برای لبنان آگاه است و از اینرو با استعفای دولت و خلاء امنیتی در کشور مخالفت کردو همی موضوع دستاویزی برای هجمه به سلاح مقاومت شد.

شاید در چنین شرایطی ذکر خاطره ای از وزیر سابق فرهنگ لبنان درباره تشبیه  رهبر معظم انقلاب اسلامی  از لبنان و سلاح مقاومت در دیدار سعد الحریری با ایشان خالی از لطف نباشد.

طارق متری وزیر سابق فرهنگ لبنان می گوید :  ماه مارس سال 2010  من بهمراه سعد الحریری به تهران رفتم. با آیت الله خامنه ای وقت ملاقات داشتیم.

قبل از نشست من و سعد الحریری کنار یکدیگر نشستیم. سعدالحریری به من گفت که ما باید سلاح حزب الله را بعنوان موضوع اصلی مطرح کنیم. من چیزی نگفتم اما دیگران همه موافقت کردند.

زمانی که دفتر آیت الله خامنه ای وارد شدیم، ایشان  بسیار گرم و صمیمانه با سعد الحریری برخورد کردند. ایشان از رفیق الحریری به نیکی یاد کرد. سعد الحریری درباره لبنان و موضوع سلاح حزب الله سخن گفت و سپس آیت الله خامنه ای نگاهی به وی کرد و گفت که آیا رمان گوژپشت نوتردام را خوانده ای؟

مشخص بود که سعد الحریری این رمان را نخوانده بود. سپس آیت الله خامنه ای ادامه داد : این داستان یک زن بسیاز زیبا و شاید زیباترین  زنهای پاریس است و طبیعی است تمام کسانی که قدرت داشتند به دنبال اوبودند.اشخاص دارای نفوذ و  ثروت. اسم این زن چه بود؟

طارق متری جواب داد : اسمرالدا . ..آیت الله خامنه ای نگاهی به من ( طارق متری) کرد و با تبسمی گفتند : آفرین..معلومه که تو وزیر فرهنگ هستی؟!

سپس رهبر ایران گفت که تمامی اشخاصی که ویژگی های این زن را در زیبایی و لطافت می دانستند خواهان سوء استفاده از وی بودند.

این زن (اسمرالدا) خنجری زیبا و تیز همراه خود داشت تا در برابر سوء استفاده کنندگان از خود دفاع کند.

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : آقای نخست وزیر! لبنان شبیه این زن زیباست..عروس مدیترانه است ..تمامی کشورها خواهان آن هستند و اسرائیل تهدید و خطری برای آن است... اما سلاح حزب الله مانند خنجر اسمرالدا است.

منبع: خبرگزاری قدس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو