چندبار در روز مسواک بزنیم؟

82

1398/9/5

19:48


هنگام خواب ترشح بزاق دهان کم خواهد شد. باکتری‌ها و جرم‌ها در دهان تجمع پیدا می‌کنند.

چندبار در روز مسواک بزنیم؟

به گزارش بهداشت نیوز: هنگام خواب ترشح بزاق دهان کم خواهد شد.  باکتری‌ها و جرم‌ها در دهان تجمع پیدا می‌کنند. اگر قبل از صبحانه مسواک زده نشود، تمامی آن‌ها وارد معده خواهند شد.  مسواک زدن یکی از ساده ‌ترین و بهترین راه ها برای حفظ سلامت دندان‌ها است. اما پرسشی که  وجود دارد این است که بهترین زمان مسواک زدن چه موقع است. حداقل دو بار در روز باید دندان‌ها  را  مسواک زد، زمان مسواک زدن باید ۵ دقیقه طول بکشد.  بهترین زمان مسواک زدن قبل از خواب شب  و در مرحله دوم در هنگام صبح است. باید روزی سه بار مسواک زده شود ولی مسواک قبل از خواب و در هنگام صبح ضروری است.

اما دقت کنید زمان‌هایی که در طول روز بیشتر می‌خورید و می‌آشامید، باید بیشتر از مسواک استفاده کنید. مسواک زدن درست به از بین بردن پلاک‌های دندان کمک می‌کند. باکتری‌های موجود در پلاک دندان عامل ایجاد بیماری مهم دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های لثه خواهند بود. همین مسواک زدن که عامل مهم سلامتی دهان و دندان و در نتیجه کل بدن است، گاهی برای مینای دندان که بخش با ارزش دندان است، مضر است.

زمان استفاده از نخ دندان همراه با مسواک است که بهترین حالت این است که بعد از شروع مسواک و آغشته شدن دندان ها به خمیر دندان مسواک زدن را موقتا قطع کرده و نخ دندان استفاده کنید، سپس ذرات جدا شده را با ادامه مسواک زدن خارج کنید ولی می توانید قبل از شروع مسواک از نخ دندان استفاده کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو