مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی

133

1398/9/5

20:29


مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی

سلامت نیوز: دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران در پاسخ به این سوال که مهمترین اقدامات پیشگیرانه چاقی چیست؟ گفت: تغذیه صحیح و تحرک بدنی کافی از مهمترین عوامل پیشگیری از چاقی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سید مهدی جلالی به مردم توصیه کرد غذاهای سالم مصرف و از پرخوری به شدت خودداری کنند و تحرک بدنی مناسب داشته باشند تا دچار عوارض چاقی نشوند.


وی با اشاره به اینکه تحرک بدنی در جامعه کم است، اظهار داشت: مردم سعی کنند ورزش را جزو برنامه‌های روزانه خود قرار دهند. در صورتی که ورزش جزیی از امورات روزمره مردم باشد، به آن توجه بیشتری می‌شود.


جلالی بیان داشت: هرچند درمان برای گروه‌های مختلف، متفاوت است اما پایه اصلی درمان تغذیه و تحرک بدنی کافی است و اگر چاقی از حدی گذشته باشد که به آن چاقی مفرط گفته شود، بیمار نیاز به جراحی پیدا می‌کند. عده قابل توجهی از این افراد نیاز به درمان با استفاده از جراحی دارند.


وی با اشاره به مهمترین عوارض چاقی گفت: مهمترین عوارض که خیلی شایع است بیماری‌های مفصلی است. این بیماری سبب فرسودگی مفصل می‌شود و ناراحتی‌های زانو و کمر درد از دیگر عوارض آن است.


دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های چاقی و متابولیک ایران گفت: شیوع فشار خون بالا و دیابت در افراد چاق بیشتر است، احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و سکته‌های مغزی در این افراد بیشتر است.


وی با اشاره به اینکه عادات و رسوم در مناطق مختلف در مصرف تغذیه صحیح و تحرک جسمی تاثیر دارد، افزود: این موضوع سبب شده تا در استان‌های مختلف، میزان چاقی متفاوت باشد. در برخی استان‌ها چاقی شیوع بیشتری داشته و برخی مناطق هم کمتر با این بیماری دست و پنجه نرم کنند.


جلالی، گردهم آوردن تمام تخصص‌های درمان چاقی اعم از همکاران داخلی، تغذیه، پزشکی ورزشی و روانپزشکی، جراحان، تبادل تجربیات و ارائه آخرین دستاوردها را از جمله اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: ارائه روش‌های پیشگیری از چاقی و آگاه سازی مردم از این عارضه و آگاهی از روش‌های درمان چاقی برای همکاران از دیگر اهداف این رویداد علمی است.


وی با اشاره به اینکه تحقیقات محققان داخلی در این حوزه در کنگره ارایه می‌شود، افزود: پژوهشگران داخلی یافته‌های علمی خود را در این رویداد علمی مطرح می‌کنند تا زمینه به روز رسانی و ارتقای آگاهی همکاران از آخرین یافته‌های علمی در این زمینه فراهم شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو