پمپئو: ۲۰هزار عکس و ویدئو از ایران دریافت کردیم

منبع: برترین ها

101

1398/9/5

23:58


وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده به دلیل آنچه "نقص حقوق بشر از سوی مقامات ایرانی" خوانده، تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد کرد.

ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده به دلیل آنچه "نقص حقوق بشر از سوی مقامات ایرانی" خوانده، تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال خواهد کرد.

به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد که آمریکا آماده اعمال تحریم‌های بیشری علیه جمهوری اسلامی به دلیل نقص حقوق بشر از سوی مقامات ایرانی است.

پمپئو: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است

وی در این خصوص گفت: ما تا بدین لحظه ۲۰۰۰۰ پیام، عکس، ویدیو و یادداشت در خصوص سواستفاده نظام ایران از طریق تلگرام دریافت کرده‌ایم. امیدوارم این پیام‌ها همچنان به ما ارسال شوند. ما به تحریم مقامات ایرانی که مسئول نقض حقوق بشرند، ادامه خواهیم داد.

پمپئو همچنین در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: مسعود مولوی در استانبول به دست ایران کشته شده است و این نمونه دیگری از تلاش‌های ایران برای ترور افراد در خارج از کشور است.

به گزارش ایسنا، در حالی وزیر خارجه آمریکا چنین ادعایی را علیه ایران مطرح کرده که روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که به تازگی ویدیویی در رسانه‌های ترکیه منتشر شده که گفته می‌شود در این ویدیو نشان می‌دهد که فردی ایرانی در ترکیه به قتل رسیده است و برخی از ادعاها بیانگر این موضوع است که این فرد مدیر یکی از کانال‌های تلگرامی است.

آیا سرکنسولگری ایران در مورد صحت این ویدیو و مسائل منتشر شده در آن پیگیری‌هایی انجام داده است، گفت: طبیعتا پیگیری وضعیت این فرد به عنوان یک فرد ایرانی مورد توجه وزارت خارجه و نمایندگی‌ ایران در ترکیه است. ما منتظر گزارش رسمی مقامات قضایی و امنیتی ترکیه در این زمینه هستیم و آماده هستیم که کمک‌های کنسولی نیز در این ارتباط ارائه دهیم و همانطور که گفتم برای مشخص شدن جزئیات این موضوع و علت آن منتظر دریافت گزارش‌های رسمی از سوی مقامات ترکیه هستیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو