وزیر کشور: باید به ابهامات سهمیه‌بندی، پاسخ دهیم

منبع: برترین ها

62

1398/9/6

02:18


وزیر کشور در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین، گفت: در این چند روز ابهامات زیادی مطرح شده است و طبیعی است که در چنین طرح بزرگی سوالاتی پیش می آید که ما باید جواب بدهیم.

خبرگزاری مهر: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با حضور در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با تبریک هفته بسیج در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین و در پاسخ به سوالی برای انتخاب این بازه زمانی برای اجرای طرح، اظهارداشت: در این چند روز ابهامات زیادی مطرح شده است و طبیعی است که در چنین طرح بزرگی سوالاتی پیش می آید که ما باید جواب بدهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: همه دولت ها و حکومت هایی که تجلی رای مردم هستند برای مردمشان سعادت می خواهند. به خصوص کشور ما که مردم سالاری است که این بحث وجود دارد که می خواهیم بهروزی برای مردم ایجاد کنیم.

وزیر کشور: باید به ابهامات سهمیه‌بندی، پاسخ بدهیم

وی اظهار داشت: در کنار این موضوع نباید فراموش کنیم که ما دشمنانی داریم که در این چهل سال از طریق جنگ و تحریم تلاش کرده اند به ما ضربه بزنند.

وزیر کشور افزود: ما مشکلاتی داریم و باید بپذیریم که این مشکلات و آثار آن همچنان وجود دارد. در این چهل سال با توجه به نوع عملکرد، باعث انباشت برخی مشکلات شده است، البته باید بگویم کل روند طی شده مثبت است. البته بحث دیگر مسایل مربوط به دخالت خارجی و بحثی مثل تحریم ها است که مشکلاتی ایجاد کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی که بحث تعدیل اقتصادی و آزادسازی قیمت ها آغاز شد، ما این مباحث را داشتیم و این روند در طول دولت‌های بعدی طی شد و همچنین در دولت ما نیز این بحث ادامه دارد. همه متفق القول هستند که بحث یارانه پرداخت شده به حامل های انرژی بسیار زیاد است به طوری که قیمت آب از بنزین گران تر است.

وی اضافه کرد: یادمان نرود که در دوره احمدی نژاد آزادسازی قیمت ها صورت گرفت که همان زمان نیز ما شاهد اغتشاشات بودیم. در طول دولت جاری نیز پیش از این دو بار قیمت آزاد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو