«ناوشکن دنا» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

منبع: برترین ها

51

1398/9/6

13:39


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را در خلیج فارس پیچید.

خبرگزاری ایلنا: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را در خلیج فارس پیچید.

 امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ۶ آذر به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که به این مناسبت برگزار شد، گفت: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یادآور رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس است. نیروی دریایی ارتش در شصت و هفتمین روز از آغاز دوران دفاع مقدس با انجام عملیات مروارید طومار نیروی دریایی عراق را را در خلیج فارس درهم پیچید.

او ادامه داد: تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر با مقاومت ٣۴ روزه خود، استراتژی دشمن برای تصرف هفت روزه ایران را ناکام گذاشت. نیروی دریایی ارتش با وجود اینکه کشورمان در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاشت، با اجرای عملیات ذوالفقار، ناوگان نیروی دریایی عراق را مضمحل کرد.

امیر دریادار خانزادی با اشاره به رشادت های نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در این دوران با سه عملیات اشکان در آبان ماه، شهید صفری در همان ماه و در نهایت عملیات مروارید در هفتم آذرماه توانست با موفقیت سکوهای البکر و الامیه را نابود کند.

او افزود: همه ناوشکن های نداجا به موشک های عمود پرتاب مجهز می شوند که این موشک ها توانایی انهدام حتی موشک های کروز را هم دارند.

فرمانده نداجا با بیان اینکه کار ساخت ناوشکن سنگین از پروژه نگین از سال ۹۹ آغاز می شود، گفت: نسل جدیدی از زیردریایی فاتح نیز با رانش ویژه ساخته می شود که پنهانکاری آن را بالاتر می برد.

امیر خانزادی در ادامه به ورود عرصه خود کفایی و ساخت ناوشکن ، زیر دریایی و انواع شناورهای سطحی اشاره کرد و گفت: در بهمن ماه «ناوشکن دنا» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو