دستگیری سارقان مسلحِ کارگاه طلافروشی

منبع: برترین ها

62

1398/9/7

16:25


رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق مسلح طلافروشی در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد و گفت: مقداری از طلا ها و یک قبضه سلاح گرم از مخفیگاه متهمان کشف شد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۳ سارق مسلح طلافروشی در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد و گفت: مقداری از طلا ها و یک قبضه سلاح گرم از مخفیگاه متهمان کشف شد.

سردار علیرضا لطفی در تشریح این خبر گفت: سی ام آبان ماه سال جاری با تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار در جریان وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از کارگاه طلاسازی واقع در خیابان "خیام" قرار گرفتند.

وی بیان داشت: پس از تایید خبر اولیه توسط مأموران کلانتری، بلافاصله موضوع به کارآگاهان اداره یکم مبارزه پلیس آگاهی برای شناسنایی و دستگیری متهمان ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با حضور کارآگاهان در محل وقوع سرقت و آغاز تحقیقات مقدماتی و میدانی از شاهدان عینی حادثه، یکی از کارگران کارگاه که خود را "رامین" (­۲۴ ساله) معرفی می کرد، اظهار داشت: ساعت ۷:۴۵ صبح بود که من و یکی از همکارانم در کارگاه مشغول کار بودیم که ناگهان ۲ مرد جوان که صورت خود را پوشانده بودند وارد کارگاه شده و با سلاح کمری ما را تهدید و پس از ضرب و جرح، طلاجات داخل گاوصندوق را سرقت و بلافاصله گریختند.

لطفی افزود: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، کارآگاهان تصویری پوشیده شده از سارقان را به دست آورند و "رامین" را به عنوان اولین مظنون سرقت بازداشت کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: پس از انتقال رامین به اداره یکم، وی به جرم ارتکابی اعتراف و به کارآگاهان گفت که "سرقت از کارگاه طلاسازی را به اتفاق ۲ تن از همدستانم به نام های، "محسن و سعید" هر دو ۲۶ ساله انجام داده ام".

لطفی عنوان کرد: به دنبال اظهارات سارق جوان، دستگیری همدستان وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که نهایتاً با هماهنگی های قضائی، هر ۲ متهم پس از چندین عملیات جداگانه در مخفیگاه هایشان در محدوده محله های "مشیریه و نارمک" در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کمری به همراه ۶ فشنگ جنگی و ۶ کیلو از طلاجات سرقتی، کشف و متهمان به همراه اموال کشف شده به اداره یکم منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اظهارات متهمان، گفت: متهمان در بازجویی های اولیه اظهار داشتند که طرح ریزی سرقت را "رامین" انجام داده و با برنامه ریزی قبلی، در ورودی کارگاه را باز گذاشت تا بتوانیم وارد شویم و برای اینکه سرقت واقعی جلوه داده شود "محسن" را مجروح کردیم. وی در خصوص همراه داشتن سلاح گرم اظهار داشت که کلت کمری را حدود ۲ سال پیش از فردی ناشناس در "اسلامشهر" خریده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: هر ۳ متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو