تعداد قربانیان زلزله در آلبانی به ۴۰ نفر رسید

منبع: برترین ها

84

1398/9/7

19:10


وزارت دفاع آلبانی اعلام کرد که شمارش تلفات در زلزله ویرانگر در این کشور به 40 نفر افزایش یافته است.

ایرنا: وزارت دفاع آلبانی اعلام کرد که شمارش تلفات در زلزله ویرانگر در این کشور به 40 نفر افزایش یافته است.

امدادگران آلبانی ترکیه، کوزوو و دیگر کشورها در حال جستجو برای یافتن بازماندگان در زیر آوارها در منطقه «دراچا» در آلبانی هستند.

گمان می رود که هنوز ده ها نفر در زیر ویرانه ها در مناطق زلزله زده باشند. این امکان وجود دارد که تعداد تلفات بیشتر باشد.

وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی آلبانی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که ششصد و 58 نفر در زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر که بامداد روز سه شنبه در این کشور رخ داد، مجروح شدند.

در منطقه دراچ و برخی از روستاها چادرهایی فراهم شده تا اینکه افرادی که خانه هایشان در زمین لرزه اخیر ویران شده،اسکان یابند. در این چادرها یک هزار و 450 نفر اسکان داده شدند.

ادی راما نخست وزیر آلبانی گفت که کشورهای ترکیه، ایتالیا، فرانسه، یونان، کوزوو، مونته نگرو و صربستان به آلبانی کمک کرده اند.

زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ ریشتر در ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه(به وقت محلی) بامداد روز سه شنبه پنجم آذر ماه در مجاور شهر «دراچ» آلبانی روی داد که لرزش آن در تمامی منطقه بالکان احساس شد.

همچنین گفته شده که در همان روز زلزله دیگری در ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه بامداد به قدرت ۵.۴ ریشتر در آلبانی روی داده است.

بنا به گزارش موسسه زمین شناسی تیرانا؛ روز چهارشنبه ششم آذر ماه نیز زلزله دیگری به بزرگی 3.9 ریشتر در ساعت 12.03 دقیقه به وقت محلی در منطقه تومانو آلبانی روی داده است.

در آلبانی به خاطر تلفات وارد شده بر اثر وقوع زلزله روز عزاداری اعلام شده و پرچم ها در تمامی موسسات به حالت نیم افراشته در آمده است.

این حادثه، بزرگترین زلزله کشور آلبانی در ۳۰ سال گذشته اعلام شده است.

در ماه سپتامبر سال جاری میلادی زلزله ای به بزرگی 5.8 ریشتر در مجاورت منطقه دراچ آلبانی رخ داده است. در آن زمان دست کم 70 نفر مجروح شدند و به 500 خانه مسکونی آسیب وارد شده است.

در سال ۱۹۰۵ میلادی مرگبارترین زلزله تاریخ معاصر آلبانی با قدرت ۶.۶ ریشتر ۱۲۰ تن را به کام مرگ کشاند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو