رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از تصمیم دولت موقت بولیوی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با تل‌آویو استقبال کرد. 

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خرسندی از این تصمیم، گفت احیای روابط دیپلماتیک با بولیوی «به روابط خارجی و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کمک می‌کند.»

به گفته وی، رایزنی‌ها در این خصوص از «مدت‌ها پیش» از طریق «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور راستگرای برزیل که روابط نزدیکی با تل‌آویو دارد، در جریان بوده است. 

کاتص با ابراز خرسندی از برکناری «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، این تحول را زمینه‌سازی برقراری روابط دو جانبه توصیف کرده و گفته است که مورالس «با اسرائیل خصومت داشت.»

ساعتی پیش دولت موقت بولیوی اعلام کرد بعد از یک دهه وقفه، روابط دیپلماتیک با رژیم صیهونیستی را از سر می‌گیرد. 

مورالس» که ماه گذشته تحت فشار نظامیان و با وجود پیروزی در انتخابات مجبور به استعفا شد، در سال ۲۰۰۹ میلادی در اعتراض به عملیات خونبار ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، روابط دیپلماتیک با تل‌آویو را قطع کرد.

دولت موقت بولیوی به ریاست «جینین آنز» پیش از این هم در اقدام دیگری که با استقبال آمریکا روبرو شده بود، «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به رسمیت شناخته بود. دولت آنز روابط با آمریکا را هم بعد از یازده سال، احیا کرده است.

با وجود آنکه بسیاری از کشورها برکناری مورالس چپگرا را یک کودتا توصیف کرده‌اند، دولت آمریکا از تحولات در این کشور استقبال کرده و آن را «مبارزه برای دموکراسی» توصیف کرده است.