براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در نخستین ساعات امروز (۸ آذر) به دلیل انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته، کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. هرچند با کاهش میزان پایداری جو، رشد ابر و گاهی بارش پراکنده و کاهش تردد خودروها طی روز تعطیل، بیشینه غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. 

 

به تدریج با رشد ناپایداری جوی طی روز از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود ولی با توجه به سرعت اندک باد شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند.

طی امشب نیز با افزایش سرعت باد همراه با رشد ابر و احتمال بارش‌ پراکنده غلظت ذرات معلق نسبت به شب گذشته کاهش پیدا می‌کند ولی در ساعات اوج ترافیک با کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد روبه‌رو خواهیم بود.

با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات فردا (۹ آذر) بهبود کیفیت هوا نسبت به روز گذشته دور از انتظار نیست اما با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته، افزایش نسبی غلظت ذرات معلق شرایط نامطلوب کیفیت هوا در مناطق پرتردد را  به دنبال دارد.

طی فردا همچنین با افزایش سرعت باد، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود. هر چند در برخی مناطق مستعد گسیل گرد و خاک سبب کاهش موقتی کیفیت هوا خواهد شد.

اواخر وقت فردا نیز همزمان با ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق برقراری شرایط نامطلوب در پاره‌ای از مناطق را به دنبال دارد اما با افزایش میزان ناپایداری، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده سالم قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین۱۳۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.