آسوشیتدپرس گزارش داد، ناکاسونه که پیرترین رهبر پیشین در جهان و پیرترین نخست‌وزیر پیشین در ژاپن بود، در جنگ جهانی دوم به عنوان افسر نیروی دریایی خدمت کرد و در سال‌های پس از جنگ به نخست‌وزیری رسید.

ناکاسونه در سال ۱۹۴۷ در سن ۲۸ سالگی به عنوان جوان‌ترین عضو پارلمان وارد نهاد قانونگذاری ژاپن شد و بیش از ۵۰ سال نمایندگی را در کارنامه خود ثبت کرد.

او به عنوان یک مخالف سرسخت اشغالگری آمریکا که از ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۲ طول کشید، وارد عرصه سیاست شد، اما از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۷ که نخست‌وزیر ژاپن بود، روابط خوبی با ایالات متحده داشت و به دوستی با رونالد ریگان مشهور شد.

ناکاسونه در دوره نخست‌وزیری خود، بودجه نظامی ژاپن را افزایش داد، برای بازنگری در قانون اساسی صلح‌محور که توسط آمریکا نوشته شده بود تلاش کرد و به خاطر اظهارات میهن‌پرستانه گستاخانه‌ای که داشت تحت انتقاد قرار گرفت.

وی در دهه ۱۹۵۰ از نیروهای سیاسی فعال در حمایت از ساخت رآکتورهای هسته‌ای بود که کمک شایانی به رشد اقتصاد جنگ‌زده ژاپن کرد، هر چند این سیاست به دنبال حادثه اتمی نیروگاه هسته ای فوکوشیما پس از سونامی سال ۲۰۱۱ مورد بازنگری واقع شد.

او به شدت خواستار بازنگری در قانون اساسی ژاپن و تغییر اصل ۹ آن بود که استفاده از جنگ را به عنوان یک حق حاکمیت ملی از این کشور سلب و حق داشتن نیروهای مسلح را نیز از آن نفی می‌کند. وی در سال‌های اخیر نیز تلاش زیادی برای این هدف کرد.

ناکاسونه اولین نخست‌وزیر ژاپن بود که به کره جنوبی که خاطرات تلخی از استعمار ژاپن از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ دارد، سفر کرد.

ناکاسونه همچنین اولین نخست‌وزیر پس از جنگ ژاپن بود که به صورت رسمی از  معبد یاسوکونی که  آرامگاه کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم از جمله برخی از  سیاستمداران ارشد ژاپنی متهم به جنایت جنگی است، بازدید کرد.