پیشگیری از انتشار ویروس H1N1 با روش هایی به جز تزریق دگزامتازون

منبع: سیمرغ

129

1398/9/9

11:39


پیشگیری از انتشار ویروس H1N1 با روش هایی به جز تزریق دگزامتازون

 یکی از داروهایی که در زمان ابتلا به آنفولانزا تمایل به تزریق آن داریم دگزامتازون است که دارای عوارض زیادی است، در این مطلب به عوارض دگزامتازون و روش هایی برای پیشگیری از انتشار ویروس H1N1 می پردازیم

مبتلایان به آنفلوآنزا دگزامتازون تزریق نکنند

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان این که همچنان بیشترین ویروس در گردش آنفلوآنزا در امسال H۱N۱ است، درباره برخی تصورات در زمینه تزریق دگزامتازون در این بیماری، گفت: دگزامتازون هرچند علایم التهاب را کاهش می‌دهد، اما ممکن است باعث کاهش قوای سیستم ایمنی فرد مبتلا به آنفلوآنزا شود و وضعیت بیمار را وخیم‌تر کند. ‌

افراد در معرض خطری که تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، حتما هرچه سریع تر با مراجعه به پزشک به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند. افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به دیابت یا بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی، بیماران قلبی-ریوی، مبتلایان به نارسایی کلیه، بیماران پیوندی، بیماران اچ‌آی‌وی مثبت و کارکنان مراکز درمانی و پزشکی هستند.

اگر افراد علایمی چون آبریزش بینی، تب، بدن‌درد و... دارند، از رفتن به محل کار یا فرستادن کودک دارای این علایم به مدرسه، به مدت دو تا سه روز جدا خودداری کنند، دست ندهند، روبوسی نکنند، باید توجه کرد که شست‌ و شوی مکرر دست‌ها به قطع زنجیره عفونت‌های ویروسی منجر می‌شود.

اگر فردی که در گروه افراد در معرض خطر نیست، مبتلا به آنفلوآنزا شد، می‌تواند با خوردن مایعاتی چون آب پرتقال و استراحت در بستر بهبود یابد. اما اگر مدت زمان بیماری بیش از سه تا پنج روز طول کشید، باید به پزشک مراجعه کند.


بیشتر بدانید : درباره دگزامتازون چه می دانید؟

بیشتر بدانید : عوارض مصرف خودسرانه دگزامتازون را بدانید

بیشتر بدانید : شمشیر دولبه ای به نام دگزامتازون

بیشتر بدانید : چگونه سرماخوردگی را از آنفلوانزا تشخیص دهیم

بیشتر بدانید : چطور ویروس آنفولانزا را از بین ببریم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو