نکات طلایی برای تضمین ثروتمند شدن تان

نکات طلایی برای تضمین ثروتمند شدن تان


منبع: نمناک

200

1398/9/9

13:45


ثروتمند شدن آورزوی هر فردی است شاید گفتن اینکه رسیدن به آن اسان است تمسخر آمیز باشد ولی این آرزو با دانستن چندین نکته مهم و رعایت آن ها امکان پذیر است.

 نکات طلایی ثروتمند شدن

آیا شما نیز رویای تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند را دارید ؟ اگر جوابتان بله است به شما توصیه می ‎ کنیم که این قسمت از نمناک را دنبال کنید؛ زیرا در این بخش از نمناک قصد داریم راهکار های مناسب برای افزایش سرمایه و پس انداز را به شما ارائه دهیم .

1. صرف نظر کردن از هزینه های غیرضروری :

برای افزایش مقدار پس انداز خود باید بتوانید از هزینه کردن برای امور غیر ضروری خودداری کنید. برای مثال با مصرف کم تر برق ، آب، گاز و ... می ‎ توانید مقدار پول کمتری برای بهای این موارد هزینه کنید.

همچنین از خرید وسایلی که بعد از خرید قیمت خود را از دست می ‎ دهند صرف نظرکنید ، برای مثال بعد از خرید ماشین، ماشین مورد نظر حدودا نیمی از قیمت خود را از دست می‎ دهد.

از خرید مواد غذایی که به آن ها واقعا احتیاجی ندارید صرف نظر کنید.

به دنبال خرید جنس های ارزان تر باشید زیرا لزومی ندارد که حتما لباس هایتان مارک دار باشند.

از هزینه کردن برای خرید سیگار و فست فود خودداری کنید .

لزومی ندارد که هر هفته به رستوران بروید، با خوردن غذا در منزلتان قادر به پس انداز کردن بیشتر درآمد خود هستید .

همچنین در صورت عدم نیاز جدی از ثبت نام کردن در باشگاهای ورزشی بپرهیزید و تمرینات خود را در منزل انجام دهید .

افزایش سرمایه

2. برای داشتن پس انداز بیشتر، زودتر اقدام به صرفه جویی کنید :

برای اینکه بتوانید مقدار پس انداز بیشتری برای آینده خود داشته باشید ، لازم است که زودتر به فکر کاهش هزینه های تان باشید و تنها برای امور ضروری هزینه کنید.

3. ماهانه حداقل 10% از درآمد خود را پس انداز کنید :

هر ماه مقداری از درآمد خود را کنار گذاشته و پس انداز کنید و مابقی درآمد تان را صرف امرار معاشتان کنید.

اگر از درآمد پایینی برخوردارید، می‎ توانید از کارفرمایان خود درخواست افزایش حقوق کنید و در صورتی که با درخواستتان موافقت نشد ، بهتر است به فکر پیدا کردن شغلی مناسب با درآمد بیشتر باشید و اگر در حرفه خود از مهارت و توانایی بالایی برخوردارید حتما موفق به پیدا کردن شغلی مناسب با درآمد بیشتر خواهید شد.

4. استفاده از فرصت های مناسب برای افزایش درآمد :

در بسیاری از مواقع فرصت هایی در شغلی که دارید به وجود می ‎ آید که با استفاده از این شرایط موفق به کسب پاداش و افزایش دستمزد از جانب کارفرمایتان می ‎ شوید که این گونه پاداش ها را باید پس انداز کنید و از خرج کردن بی دلیل آن ها صرف نظر کنید .

5. ریسک پذیر باشید :

اگرچه سرمایه گذاری ریسک بزرگی است اما با سنجیدن جوانب کار و پیش بینی شرایط مناسب برای انجام این کار می ‎ توانید سود بالایی در این راه کسب کنید .

6. تنوع ایجاد کنید :

با انجام سرمایه گذاری در امور مختلف از امنیت مالی بالاتری برخوردار خواهید شد و در صورت ضرر کردن در یکی از سرمایه گذاری های خود، همه آنچه که داشتید را از دست نخواهید داد.

7. بازار سهام :

راه کار مناسب دیگر برای افرادی که داری دانش مالی هستند ، سرمایه گذاری در بازار سهام است . فعالیت در بازار سهام شامل ریسک پذیری های بالایی است که ممکن است شما را یک شبه ثروتمند و یا ورشکسته کند و بنابراین دانش شما در این زمینه نقش به سزایی در درآمد زایی شما خواهد داشت.

حتی اگر دانش زیادی در این زمینه داشته باشید، قوانین خاصی در بازار بورس وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید و بنابراین لازم است که دائما به دنبال به روز رسانی اطلاعات خود در این زمینه باشید.

قیمت سهام ممکن است در دوره ای معین دچار رکود شود اما این شرایط موقتی است و این امکان وجود دارد که به زودی قیمت سهامتان افزایش یابد و بنابراین با واگذاری سهام خود در دوران رکود ضرر بیشتری خواهید کرد.

8. انجام سرمایه گذاری در املاک :

یکی دیگر از کارهایی که برای افزایش درآمد خود می ‎ توانید انجام دهید، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است که باعث چند برابر شدن سرمایه تان می شود.

سرمایه گذاری

9. انجام کار های پاره وقت :

با انجام کارهای پاره وقت در مواقع بی کاریتان قادر به کسب درآمد بیشتری خواهید بود و می توانید آن را به پس انداز ماهانه تان اختصاص دهید.

10. زندگی در مناطق کم هزینه تر :

در صورت برخورداری از امکانات لازم می توانید به مناطق کم هزینه تر نقل مکان کنید تا صرفه جویی بیشتری در هزینه های خود داشته باشید.

11. پیدا کردن شغل جدید :

اگر بازنشسته شده اید و هنوز توانایی انجام مسئولیت های شغلی را دارید، می ‎ توانید شغلی مناسب برای خود پیدا کرده و درآمد تان را افزایش دهید.

12. داشتن دوستانی مشابه خودتان :

در ارتباط بودن با افرادی که همانند شما به دنبال کسب سود و پس انداز بیشتری هستند به شما در این راه کمک زیادی می ‎ کند زیرا می ‎ توانید با مشورت با یکدیگر توانایی های خود را ارتقا داده و از آن ها برای افزایش درآمد تان استفاده کنید.

13. مشورت کردن با افراد با تجربه :

برای تحقق یافتن بهتر و سریع تر اهداف مالیتان بهتر است از افراد با تجربه در این زمینه مشورت بخواهید و از راهکار های پیشنهادی آن ها در مسیر رسیدن به خواسته هایتان استفاده کنید .

14. انجام بازاریابی اینترنتی :

یکی از راه های مناسب برای ثروتمند شدن، بازاریابی اینترنتی است . میلیون ها نفر در سراسر جهان طی 15 سال گذشته از طریق بازاریابی اینترنتی ثروتمند شده اند و برای مثال می ‎ توانید وب سایتی برای خود ساخته و در آن به فروش محصولات خود بپردازید .

وبلاگ نویسی نیز یکی از راه های بسیار آسان برای ثروتمند شدن است ؛ به این ترتیب که با ساختن یک وبلاگ برای خود می ‎ توانید شروع به نوشتن تجربیات ، نظرات و ایده های خود در مورد بسیاری از موضوعات مورد علاقه تان کنید و سپس با انجام تبلیغات مختلف برای سایر برنامه ها در وبلاگ تان درآمد کسب کنید .

کات ثروتمند شدن

15. بازاریابی شبکه ای ( نتورک مارکتینگ ) :

یکی دیگر از راه های آسان برای ثروتمند شدن نتورک مارکتینگ است که بسیاری از افراد از این طریق موفق به کسب درآمد بسیار بالایی شده اند . برای انجام این کار شما نیازمند آموزش و یا سرمایه گذاری نیستید و تنها کافی است که شرکتی موفق در این زمینه را پیدا کرده و عضو آن شوید . با داشتن مهارت بالا در جذب افراد به این شرکت می ‎ توانید درآمد کسب کنید و همچنین می ‎ توانید شرکت مورد نظر خود را از طریق اینترنت به دیگران معرفی کنید .

16. خلق ایده های جدید :

خلق یک ایده جدید می ‎ تواند زندگی شما را تغییر دهد . برای درک بهتر این جمله به ارائه چند مثال می پردازیم . برای مثال:لری پیج و سرگئی برین گوگول را خلق کردند ؛ مارک زاکربرگ فیس بوک را ایجاد کرد ؛ جان کوم واتساپ را ایجاد کرد و. . . . به خلق ایده هایی جدید متناسب با کشور و یا شهر محل زندگی خود بپردازید و از این طریق درآمد کسب کنید .

17. قرار دادن کلیپ های مفید در یوتیوب :

تماشای فیلم در اینترنت رواج فزاینده ای پیدا کرده است. اگر قادر به ساخت کلیپ هایی با محتوای منحصر به فرد هستید می ‎توانید آن ها را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و در هر 1000 بازدید خود حداقل 10 هزار تومان درآمد کسب کنید و گاهی اوقات حتی یک فیلم ساده می ‎ تواند برای شما سود زیادی ایجاد کند. اگر در یوتیوب یک کانال ایجاد کنید و به طور مرتب در آن فیلم به اشتراک بگذارید ، احتمال تبدیل شدن شما به یک فرد ثروتمند بسیار زیاد خواهد بود.

18. انجام کار مورد علاقه خود :

هر فردی در دنیا به انجام کار خاصی علاقه مند است. که با داشتن تمرکز بر روی حرفه مورد علاقه اش و داشتن تلاش و پشتکار مستمر در آن حتما خواهید توانست به فردی موفق در آن حرفه تبدیل شوید و به یاد داشته باشید که رونالدو، بردپیت ، جاستین بیبر و بسیاری دیگر از افراد مشهور دنیا به دنبال حرفه مورد علاقه خود رفتند و توانستند با سعی و تلاش زیاد به فردی موفق در حرفه شان تبدیل شوند .

19. اختراع کردن چیزهای جدید :

با اختراع محصولات جدید و ثبت آن ها به عنوان اختراع خود می توانید درآمد زیادی کسب کنید زیرا اگر کسی قصد استفاده از محصول شما را داشته باشد باید هزینه استفاده از آن را به شما پرداخت کند . این کار می ‎ تواند یک تجارت سودآور برای شما باشد ، برای مثال بایر با اختراع دارویی ضد سرطان و ثبت آن با نام خود توانست ماهانه میلیون ها دلار درآمد کسب کند.

دیگر راه ها برای پولدار شدن

از هوش و قریحه تان پول در بیاورید

اگر توانایی منحصر به فردی مانند عکاسی و نقاشی دارید می توانید از توانایی خود استفاده کنید و با همان کسب و کاری برای خود راه بیندازید و توانایی هایتان را به مردم بفروشید.

از یک مربی کمک بگیرید
برای رسیدن به موفقیت افراد موفق در حوزه کاری خودتان را شناسایی کنید . از طریق ایمیل، نامه، پیامک یا حتی تماس تلفنی این ارتباط را برقرار نموده و مشکلات خود را رفع کنید و از راهنمایی های کلی و توصیه ها و نصایح شان به عنوان یک مربی با تجربه و موفق استفاده کنید.

کمک گرفتن

از ترغیب خود غافل نشوید

برای اینکه موفقیت مالی کسب کنید و جامعه ای از مشتریان دست پیدا کنید ، باید بتوانید درباره کسب و کارتان صحبت کنید. برای ترویج و رونق کسب و کار خود از شبکه های اجتماعی، تبلیغات محلی و روش های بازاریابی کمک بگیرید.

ثروت و ظاهر ثروتمند را با هم قاطی نکنید
برای رسیدن به اهداف مالی هزینه های اضافی خود مانند خدمات زیبایی و بهداشتی خاص مانند آب گرم درمانی، غذا خوردن در کافه ها و رستوران ها پرهیز کنید و از هایپرمارکت های پر زرق و برق دوری کنید.

فهرست کارهای روزمره خود را دست کاری کنید

زمانی که کار نمی کنید ، می توانید مطالعه داشته باشید و تا می توانید بیاموزید .حتی اگر این آموزش ها با کسب و کارتان تناسب نداشته باشد بهتر از تماشای بیهوده برنامه تلویزیونی است . برای آموختن می توانید از کتاب های صوتی و پادکست های تخصصی در حین رانندگی و دیگر زمان های روزمره استفاده کنید.

آب بنوشید

افراد ثروتمند ، به جای استفاده از نوشابه های گازدار، قهوه و دیگر نوشیدنی های پرخرج و ناسالم از آب استفاده می کنند . این کار سبب جلوگیری از اضطراب و نگرانی و بهبود کارکرد مغرتان می شود . بهبود کارکرد مغزتان سبب افزایش موفقیت مالی تان می شود.

بخشنده باشید
برای دستیابی به موفقیت مالی هرگز هزینه موفقیت خود را بر دوش دیگری نیندازید. بهتر است در اقدام های خداپسندانه شرکت کنید، برای درماندگان وقت صرف کنیدمثلا دوره های آموزشی رایگان رایانه، زبان یا ریاضی برگزار کنید. اینگونه دوستان زیادی پیدا می کنید و آنها را شاد کرده و می توانید از این شادی نیرو بگیرید.

برای خود هدف تعیین کنید 
افراد موفق فقط آرزو نمی کنند و سخت کوشی و تلاش شبانه روزی دارند تا به اهداف مشخص خود برسند. برای اینکه به موفقیت برسید ، اهدافی برای هفته، ماه و شش ماه آینده خود تعیین کنید.

اهداف تان را هماهنگ کنید
برای به دست آوردن موفقیت مالی در زمان مناسب برنامه ها یا حتی اهداف خود را تغییر داده و بهبود بخشید. این تغییر مسیر حرکت سبب دست یابی به اهداف بلند مدت خواهد شد.

ذهن خود را از بهم ریختگی خلاص کنید

برای داشتن یک ذهن خلاق و جلوگیری از گسستگی تفکرات محیط اصلی کار خود را تر و تمیز نگه دارید و از بهم ریختگی اجتناب کنید .
کمتر رانندگی کنید

به جای اینکه از سیستم حمل و نقل شخصی استفاده نمایید ، از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو استفاده نمایید و یا پیاده روی کنید یا دوچرخه سواری نماید . با این کار می توانید از دردسرهای رانندگی و از هزینه های استهلاک و خودرو خلاص شوید .

نیازها را شناسایی کرده و راه حل های تازه ابداع کنید
یکی از راه ها برای پولدار شدن این است که نیاز بالقوه مردم را شناسایی کرده و بر اساس آن ابزاری کاربردی و پرفروش را ابداع کنید و یا خدماتی نیز برای رفع نیاز آنها ارائه کنید.

زمان خود را محدود کنید

زمان خود را هدر ندهید و زمانتان را صرف استفاده زیاد از انواع رسانه ها و شبکه های اجتماعی نکنید بلکه برای استفاده از این رسانه ها زمان مشخصی معین کنید و با اختصاص زمان مشخص از دنیای آنلاین بهینه استفاده کنید تا برای تمرکز بر امور زمان بیشتری داشته باشید.
از پولتان کار بکشید
به جای اینکه سخت کار کنید از پول خود نیز کار بکشید و به جای خرید یک ماشین پرزرق و برق سهام، اوراق قرضه بخرید و سرمایه گذاری های قانونی و سودآورنمایید .

با دیگر افراد موفق همراه شوید

برای رسیدن به موفقیت و رشد با افراد موفق معاشرت نمایید و ارتباط های سازنده با افراد تاثیرگذار داشته باشید تا ارتباط بیشتری داشته باشید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

انتقادات را بپذیرید

یکی از خصوصیات بارز افراد موفق و ثروتمند انتقاد پذیری است. انتقاد پذیر باشید زیرا انتقاد پذیر بودن شما را ناامید نمی کند و سبب می شود زودتر به اهدافتان برسید.

سوال بپرسید

افراد پولدار به علت علاقه سیری ناپذیری به رشد به طرح پرسش های فراوانی می پردازند . هوشمندانه عمل کنید و از اشتباهات و تجربیات دیگران درس بگیرید.

دست از سرزنش کردن بخت و اقبال تان بردارید

برای رسیدن به موفقیت از تجربیات تلخ گذشته خود درس بگیرید و خود را سرزنش نکنید زیرا موفقیت یک رویداد بیرونی است و به تفکر مثبت و موفق نیاز دارد.

موارد ذکر شده ، راهکار هایی بود که افراد ثروتمند برای دستیابی به ثروت فعلی خود از آن ها استفاده کردند که شما نیز با بهره گیری از این روش ها قادر به افزایش سرمایه خود خواهید بود .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو