هوای تهران شنبه و یک شنبه هم ناسالم

56

1398/9/9

15:06


هوای تهران شنبه و یک شنبه هم ناسالم

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز شنبه و فردا یک شنبه غبار آلود است و وضعیت آلودگی هوا ناسالم برای تمام گروه های سنی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده گفت: برای ۴۸ ساعت آینده جوی پایدار در شهر‌های صنعتی از جمله تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد و قم را خواهیم داشت و با افزایش غلضت آلاینده‌های جوی رو به رو خواهیم بود. به همین دلیل توصیه می‌شود از تردد‌های غیر ضرور در سطح شهر‌ها خودداری کنند.


گودرزی در ادامه بیان کرد: از دوشنبه سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب وارد کشور می‌شود و استان‌های غربی کشور مثل ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، کردستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان با رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید و در مناطقی با بارش تگرگ رو به رو خواهیم بود.


این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: استان‌های شمالی کشور شامل اردبیل، گیلان، مازندارن، شرق گلستان با بارش باران و وزش باد طی روز دوشنبه مواجه خواهند بود و دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سردتر می‌شود.

گودرزی در ادامه افزود: سه شنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های از البرز و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور هم بارش‌ها ادامه دارد و با آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر و احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و لغزندگی جاده‌های کوهستانی را نیز خواهیم داشت.


این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: توصیه می شود طی این روزها در این مناطق از تردد غیر ضروری در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر و صعود به ارتفاعات پرهیز شود و اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی و حفظ دمای مناسب در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و دامداری‌ها رعایت شود.


وی در ادامه بیان کرد: تهران امروز شنبه و فردا یک شنبه غبار آلود است و وضعیت آلودگی هوا ناسالم برای تمام گروه های سنی است. دوشنبه در تهران شرایط برای بارندگی فراهم می‌شود و همین بارش‌ها هوای تهران را مرطوب می‌کند و از میزان آلودگی هوا کم خواهد شد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو