انتخاب لوکیشن مناسب برای عکاسی عروسی

انتخاب لوکیشن مناسب برای عکاسی عروسی


منبع: زیبامون

1,136

1398/9/9

15:39


در این پست مکان های دیدنی و جذاب ایران را که مناسب برای انتخاب لوکیشن عکاسی عروس در روز فرمالیته هستند رو به اشتراک می گذاریم با زیبامون همراه باشید.

انتخاب لوکیشن مناسب برای عکاسی عروسی

از قسمت های مهم و لذت بخش عروسی می توان به آتلیه رفتن و عکاسی روز عروسی اشاره کرد. عکس های که ثبت می شوند و هر بار نگاه کردن به آن ها حس و حال همان روز را زنده می کند و بسیار خوشایند است. به همین دلیل باید توجه ی زیادی به این امر کرد. جدا از مهم بودن انتخاب آتلیه ی خوب، انتخاب لوکیشن مناسب است. هر چقدرم هم که عکاس خوب باشد اگر مکان خوبی را انتخاب نکرده باشید عکس های جذابی نخواهید داشت. در چند سال اخیر عروس داماد های زیادی برای لوکیشن عکس های خود، سفر های خارجی را انتخاب می کنند. اما با بالا رفتن مخارج عروسی این کار بسیار هزینه بر و گران محسوب می شود. با وجود لوکیشن های بسیار جذاب و زیبا در داخل ایران صرف این هزینه های زیاد در آغاز زندگی کار عاقلانه ای نیست. ما در این پست نقاط مختلف ایران را که برای انتخاب لوکیشن عکاسی عروسی مناسب است را قرار می دهیم. با زیبامون دات کام همراه باشید.

لوکشین عکاسی عروس در کویر

ایران چند کویر فوق العاده دارد که سال های بسیاری است عکاسان را به سمت خودش جذب می کند. شما می توانید از شن زار ها و کویر های مرکزی ایران به عنوان لوکیشن عکاسی عروسی انتخاب کنید و از ترفند و تکنیک های خلاقانه ی عکس در کویر استفاده کنید. همچنین می توان عکس های فوق العاده ای  در کاروانسراهای کویری بگیرید. کویر به آسمان های زیبایش معروف است. عکس ها زیر آسمان پر ستاره بسیار جذاب خواهند بود.

• کویر کاراکال

کویر کاراکال در مرکز ایران، در شهر زیبای بافق قرار گرفته است و علت نام گذاری آن این بوده است که این کویر زیستگاه گربه ی کارکال بوده است و یکی از اصلی ترین دلایل شهرت به وجود همین گربه می توان اشاره کرد.

 

کویر کاراکال

 

• کویر مصر

مصر نام روستای کویری در استان اصفهان است و در 45 کیلومتری شهر جندق قرار دارد.

 

کویر مصر

 

• کویر مرنجاب

کویر مرنجاب آران و بیدگل در شمال استان اصفهان قرار دارد. این کویر از شمال به دریاچه ی آران و بیدگل، از غرب به کویر مسیله و دریاچه ی نمک حوض سلطان و از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل ختم می شود.


کویر مرنجاب

 

• تلاقی کویر و دریا در چابهار

بندر تنگ بخش کوچکی است در شهر چابهار که به دلیل تلاقی کویر با دریا منطقه ی جذاب و ویژه ای را به وجود آورده است.

 

چابهار

 

جنگل های شمال ایران مناسب برای لوکیشن عکاسی

اگر به طبیعت علاقه دارید جنگل های بکر زیادی در شمال ایران با درخت های سر به فلک کشیده وجود دارد. برای انتخاب لوکیشین عکاسی عروسی می توانید از این جنگل ها کمک بگیرید و از رود ها و آبشار های متعدد آن ها برای جذابیت عکستان بهره ببرید.

• دالیخانی

دهکده ای نزدیک شهر زیبای رامسر است. این جنگل در سی کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. این جتگل با نام دالان بهشت هم معروف است و دارای طبعیت بکر و زیبایی برای انتخاب لوکیشن عکاسی هستند.

 

دالیخانی

 

• فیلبند

فیلبند روستای زیبا در شهر بابل قرار دارد.  این روستا از شمال شرق به روستای سنگچال آمل نزدیک است که بهترین مسیر دسترسی به این مکان از طریق جاده ی هراز است. فیلبند یکی از زیباترین ییلایق های ایران است که بر فراز ابر ها قرار دارد. عکاسی عروس و روز فرمالیته همچنین عکس های اسپرت در این مکان بسیار زیبا می شود. دیدن این جنگل ابر در فصل تابستان و بهار توصیه می شود سرمای پاییز و زمستان این منطقه بسیار زیاد است.

 

فیلبند

 

• قلعه رودخان

دژ رودخان یا قلعه ی حسامی متعلق به دوره ی سلجوقیان است که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان واقع شده است. رودخانه ای با همین نام در سمت راست این قلعه وجود دارد که از از شمال به جنوب جریان دارد و از ارتفاعات سرچشمه می گیرد. دیدن این فضای زیبا و دل انگیز در فصل بهار و تابستان توصیه می شود.

 

قلعه رود خان

 

• اولسبلنگاه

از جاذبه های استان گیلان می توان به روستای اولسبلنگاه اشاره کرد. یکی از ییلاق های دیدنی و جذاب استان گیلان محسوب می شود. این روستا در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد و در 25 کیلومتری ماسال واقع شده است. این روستا و مسیر رسیدن به آن یکی از جذاب ترین لوکیشن های عکاسی برای روز فرمالیته به شمار می رود. این مکان دیدنی شامل انبوهی از تونل های سبز جنگل و درخت های درهم تنیده همراه با صدای رودخانه هایی که از قله ی مرتفع شاه معلم سرچشمه می گیرد، می شود.

 

اولسبلنگاه

 

• آبشار ویسادار

در استان گیلان آبشاری با نام ویسادار وجود دارد که سومین آبشار بلند این استان به شمار می رود. جاده ای که به این آبشار منتهی می شود از دو طرف با درختان سر به فلک کشیده احاطه شده است و بگراند زیبا و شگفت آوری برای منظره ی عکس های شما به وجود آورده می آورد.

 

آبشار ویسادار

 

• جنگل کبودوال

کبودوال آبشاری در 5 کیلومتری جنوب شرقی علی آباد کتول در توابع استان گلستان قرار دارد. کبودوال تنها آبشار خزه ای ایران است و در جاده ی سد مخزنی کبودوال و سد زرین گل قرار دارد. آبشار های کوچک و بزرگی در امتداد رود خانه ی کبودوال خودنمایی می کند که در پایین ان ها حوضچه های جالب و زیبایی به وجو آمده است. این منطقه از معتدل ترین نواحی ایران به شمار می رود و در همه فصول تماشای آن امکان پذیر است ولی در فصل تابستان و بهار به علت سرسبزی بیشتر، جذاب تر است. البته در فصل پاییز به علت رنگارنگ بودن برگ های پاییزی منظره ی جذابی برای لوکیشن عکاسی به وجود می آورد.

 

جنگل کبودوال

 

• جنگل ابر شاهرود

از با قدمت ترین و زیباترین جنگل های هیرکانی، جنگل ابر شاهرود را می توان نام برد. این جنگل با گونه های نادر جانوری و پوشش گیاهی یکی از زیباترین مناطق شمال و شمال شرق ایران به حساب می رود. از شاخصه های این جنگل می توان به ارتفاع زیاد از سح دریا، پایین بودن درجه ی حرارت در فصول گرم سال، چشمه سار های فراوان و پوشش جنگلی متنوع اشاره کرد. افرادی که این مکان بسیار دلنشین و جذاب را برای عکاسی انتخاب می کنند باید سختی راه را هم به جان بخرند.

 

جنگل ابر شاهرود

 

مکان های تاریخی برای لوکیشن عکاسی عروس

معماری های دوران هخامنشیان و اشکانیان در دنیا کم نظیر است. اگر جزو افرادی هستید که به تاریخ علاقه ی زیادی دارید می توانید از مکان های تاریخی مانند تخت جمشید، هگمتانه و گنجنامه در همدان استفاده کنید و در لیست خود قرار دهید. به جز ایام تعطیل و مخصوصا تعطیلات عید که بسیار شلوغ است در بقیه ی روز های سال می توانید این امکان را برای عکاسی روز فرمالیته ی خود انتخاب کنید.

 

تخت جمشید

 

خانه های کاه گلی و قدیمی مکانی مناسب برای لوکیشین عکاسی

اگر به یزد رفته باشید خانه های کاه گلی با قدمت بالایی را می بینید که یاد آور خاطرات گذشته هستند اگر به فضا علاقه دارید می توانید به فهادان بروید و بر روی پشت بام ها کنار بادگیر های زیبا عکس های زیبا و دلنشینی بیاندازید. ابیانه نیز چینی فضاهایی در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید از لباس های محلی آن جا بهره ببرید.

 

خانه های کاه گلی یزد

 

دریای نیلگون همیشه فارس

کیش یکی از زیباترین اماکن ایران محسوب می شود. این شهر زیبا با لوکیشن های بسیار عالی برای عکاسی دارای معماری مدرن و مشابه با کشور های عربی است. سواحل مرجانی، کشتی یونانی، سواحل شن های سفید برای عکاسی فوق العاده هستند. اردبیهشت یکی از ماه های خوب برای سفر به این جزیره است به این دلیل که هم هوا مطبوع است و هم نسبت به ماه های فروردین و تابستان خلوت تر است. جزیره های دیگری همچون هرمز و یا سواحل چابهار و شهر بوشهر نیز ایده آل و جذاب به شمار می روند.

 

سواحل خلیج فارس

 

لوکشین عکاسی در شهر کاشان

در کاشان خانه ها و امکان تارخی بسیاری وجود دارد. خانه های زیبا با کچ کاری های هنرمندانه و حوض های بزرگ در وسط حیاط از لوکشین های خوب به حساب می آید. خانه ی بروجردی ها یکی از بهترین های این اماکن است.

 

خانه ی بروجردی ها

 

کاشی های هفت رنگ مناسب برای بگراند عکاسی

بسیاری از افراد از نگاه کردن به کاشی کاری های بناهای تاریخی و مساجد و کاخ ها سیر نمی شوند. کاشی کاری در معماری های 300 ساله اخیر جایگاه ویژه ای داشته است.

 

کاشی کاری

 

کاخ های شهر تهران مناسب برای عکاسی عروسی در روز فرمالیته

• کاخ سعد آباد

کاخ سعد آباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، انتهای خیابان شهید کمال طاهری واقع شده است. قدمت و سابقه ی این کاخ به زمان قاجار برمی گردد و تا زمان پهلوی از آن استفاد نشد. در دوره ی پهلوی با ساختن 18 کاخ جدید به عنوان محل استقرار شاه انتخاب شد و بعد از انقلاب هم درهای این کاخ با کاربری موزه به روی مردم باز شد.

 

کاخ سعد آباد

 

• کاخ گلستان

کاخ گلستان که در خیابان پانزده خرداد ضلع شمالی میدان ارگ واقع شده است، یکی از مکان های دیدنی شهر تهران به شمار می رود. این کاخ قدمتی بالغ بر 440 سال دارد و یکی از منحصر به فرد ترین امکان تاریخی ایران به حساب می آید.

 

کاخ گلستان

 

ایده برای عکاسی روز فرمالیته

 

عکاسی روز فرمالیته

 

عکس فرمالیته ی عروس و داماد در طبیعت

 

عکاسی عروس روز فرمالیته

 

عکس عروس و داماد در کنار دریا 

 

عکس عروس و داماد

 

عکاسی فرمالیته عروس و داماد

 

عکاسی عروس در روز فرمالیته

 

عکس عروس و داماد در روز فرمالتیه در کنار دریاچه

 

عکاسی عروس

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو