عربستان از راهیابی به شورای اجرایی آیمو بازماند

منبع: برترین ها

58

1398/9/9

20:34


عربستان سعودی به‌رغم تلاش گسترده برای راهیابی به شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، در انتخابات شامگاه جمعه در لندن، برای سومین دوره پیاپی رأی کافی به دست نیاورد.

ایرنا: عربستان سعودی به‌رغم تلاش گسترده برای راهیابی به شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، در انتخابات شامگاه جمعه در لندن، برای سومین دوره پیاپی رأی کافی به دست نیاورد.

«حمید بعیدی نژاد» با انتشار پیامی در توییتر افزود:‌ امروز(جمعه)۴۰ عضو شورای اجرایی سازمان بین المللی دریانوردی توسط اعضا انتخاب شدند که مهمترین تحول سیاسی، عدم انتخاب دوباره عربستان بود که نتوانست رأی کافی را به دست آورد.

وی افزود:‌ در این انتخابات، امارات و کویت از کنار رفتن به‌ نفع عربستان خودداری کردند که باعث انتخاب آنها در شورا و شکست عربستان شد.

عربستان دو سال پیش نیز در حالی از راهیابی به شورای اجرایی آیمو بازماند که یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، مبلغ یک ‌میلیون دلار به صندوق همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی به‌ منظور جلب آرای کشورها اهدا کرد و رایزنی‌های گسترده‌ای را در این خصوص انجام داده بود.

در واقع این امر نشان می دهد که که این کشور تا چه حد در انزوا قرار داشته و از وجهه مناسبی در جامعه بین‌المللی برخوردار نیست.

سی‌ ویکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO) روز دوشنبه با حضور هیأتی به نمایندگی از کشورمان در لندن گشایش یافت.

مجمع سازمان بین‌المللی دریانوردی که محلی برای اجتماع بزرگ مقامات ۱۷۲ کشور عضو این سازمان است، هر دو سال یک‌بار در شهر لندن برگزار می‌شود.

در عین حال شورای آیمو که یکی از عالیترین ارکان سازمان بین المللی دریانوردی به شمار می‌رود، برنامه‌ها، اهداف عالیه سازمان آیمو و مسائل بودجه‌ای آن را مشخص می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو