تعطیلی مدارس راهکار رفع آلودگی هوا نیست / کیفیت بنزین و خودروها اصلاح شود

59

1398/9/9

21:11


تعطیلی مدارس راهکار رفع آلودگی هوا نیست / کیفیت بنزین و خودروها اصلاح شود

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مخاطرات سلامتی ناشی از آلودگی هوا و با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها نمی‌تواند تضمین کننده حفظ هوای پاک یا ماندگاری آن باشد، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند منجر به اصلاح کیفیت هوا شود، اصلاح نوع بنزین و افزایش کیفیت خودروها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه مراسم روز جهانی ایدز در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با آلودگی هوا، گفت: تا کنون اقدامات زیادی انجام داده‌ایم، اما متاسفانه نباید این اقدامات تنها به فصل‌های خاصی از سال که آلودگی تشدید می‌شود، منتهی شود؛ بلکه نیاز به یک زیرساخت اساسی برای رفع این مشکل داریم. تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها یک راهکار موقت است و نمی‌تواند تضمین کننده حفظ هوای پاک و یا ماندگاری آن باشد.


وی در ادامه در خصوص تعداد مراجعه به مراکز درمانی گفت: در دو - سه روز گذشته با توجه به افزایش آلودگی هوا و تداوم آن حدود ۲۰۰ نفر در شهر تهران به مراکز خدمات درمانی بخش خصوصی و دولتی مراجعه کرده‌اند. همچنین از ابتدای شروع فصل پاییز حدود ۱۵۰۰ نفر از اهالی استان خوزستان و شهر اهواز و همچنین مجموعا ۱۵۰ نفر در اصفهان و مشهد به مراکز درمانی مراجعه کرده و بستری شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی می‌تواند با آلودگی هوا تشدید شود، گفت: یکی از مواردی که می‌تواند منجر به اصلاح کیفیت هوا شود، اصلاح نوع بنزین و افزایش کیفیت خودروها است. این در حالیست که علاوه بر تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین تشویق به عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین، باید به فکر اصلاح بنزین و جلوگیری از سوختن ناقص آن و همچنین افزایش کیفیت خودروهای داخلی باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو