فرانسه به میشل عون: یا حریری یا حکومت نظامی

منبع: برترین ها

80

1398/9/10

16:13


فرانسه به ریاست‌جمهوری لبنان گفته است که اگر «سعد الحریری» مجددا نخست‌وزیر نشود تنها گزینه برای وضعیت لبنان، تشکیل حکومت نظامی است.

تسنیم نوشت: فرانسه به ریاست‌جمهوری لبنان گفته است که اگر «سعد الحریری» مجددا نخست‌وزیر نشود تنها گزینه برای وضعیت لبنان، تشکیل حکومت نظامی است.

روزنامه کویتی «الانباء» به نقل از منابعی گزارش داد که پاریس به ریاست‌جمهوری لبنان توصیه کرده است که «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور را مامور تشکیل دولت جدید کند، در غیر این‌صورت، دولت نظامی تنها گزینه ممکن خواهد بود؛ چرا که دیگر وضعیت لبنان قابل تحمل نیست.

الانباء خاطرنشان کرد، ایالات متحده عناوینی اصلی را برای وضعیت لبنان تحمیل و پاریس را مامور بررسی‌های دقیق در این‌باره کرده است.

این روزنامه کویتی روز جمعه نیز در گزارشی مدعی شده بود که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام ویژه‌ای را از سوی فرانسه در مورد اوضاع اقتصادی کنونی در لبنان دریافت کرده که دربردارنده هشدارهایی نسبت به اوضاع اقتصادی در لبنان و انعکاس آن بر این حزب و حامیانش است.

در همین حال، «شیخ نعیم قاسم» معاون حزب‌الله روز گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد، طرف‌های خارجی دریافته‌اند که نمی‌توانند گزینه‌ای بر لبنان تحمیل کنند و تصمیم نهایی بر عهده طرف‌های داخلی است.

سعد الحریری که به دنبال تظاهرات گسترده مردمی از سمت نخست‌وزیر استعفا داده است، هفته قبل اعلام کرد، قصدی برای نخست‌وزیر شدن مجدد ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو