بررسی گوشی honor 8c و آشنایی بیشتر با ویژگی های این تلفن همراه

بررسی گوشی honor 8c و آشنایی بیشتر با ویژگی های این تلفن همراه


منبع: آرگا

136

1398/9/10

17:41


گوشی honor 8c از کمپانی هواوی نسخه ارتقا یافته ۷C از نظر دوربین و باطری است که قیمت مقرون به صرفه ای داشته و از اسنپ دراگون ۶۳۲ در آن استفاده شده است. این گوشی ظاهر جذاب و قدرتمندی دارد و به خوبی طراحی شده است.

هواوی برندی آشنا در تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است. honor 8c گوشی جدید از شرکت هواوی است که به علت شباهت زیاد آن به آیفون ایکس طرفداران بسیاری دارد. این گوشی دو سیمکارته بوده و گزینه مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستند.

بررسی گوشی honor 8c

کمپانی هواوی شش ماه بعد از رو نمایی از honor 7c، گوشی جدید خود honor 8c را معرفی کرد. که نسبت به مدل قبلی در زمینه باطری و دوربین بهبود پیدا کرده بود. قیمت پایین و مقرون به صرفه این گوشی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است و آن را به گوشی پر فروش تبدیل کرده است.

بررسی گوشی honor 8c

طراحی گوشی

ابعاد این گوشی ۷۶*۱۵۷.۲ میلی متر با وزن ۱۶۷ گرمی است. که این وزن برای گوشی ۶.۲۶ اینچی کاملا مناسب است. بدنه گوشی از جنس پلاستیک پلی کربنات بوده که از کیفیت خوبی برخوردار است. در قسمت جلویی گوشی بریدگی وجود دارد که به خوبی طراحی شده و از قسمت تنظیمات قابل حذف شدن است.

بررسی honor 8c

در قسمت پایین حاشیه کمی تعبیه شده که لگوی honor در آن نوشته شده و حاشیه های کناری نسبت به مدل های قبل تا حد زیادی کمتر شده اند. در قسمت پشتی دوربین دوتایی عمودی و فلش LED قرار گرفته است که سنسور انگشت نیز در قسمت میانی پشت گوشی قرار گرفته است. جک ۳.۵ میلی متری هدفون و میکروفون دوم در بالای گوشی و در قسمت پایین درگاه Micro USB  و میکروفن اصلی به همراه بلند گو قرار گرفته اند. همچنین کلید های پاور و تنظیم صدا در سمت راست  و در سمت دیگر جایگاه سیم کارت وجود دارند.

عملکرد موبایل honor 8c

نمایشگر گوشی

این گوشی صفحه نمایش ۶.۲۶ اینچی از نوع IPS LCD  داشته که رزولوشن آن +۷۲۰ بوده است. تراکم پیکسل در نمایشگر ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ است و نسبت تصویر ۱۹:۹ را دارد. نمایشگر honor 8c از حالت Eye Comfort پشتیبانی می کند. این حالت نور مضر آبی را کم کرده و کار کردن در شب با آن را حتر می شود. همچنین قابلت Smart Resolution در این گوشی رزولوشن گوشی را با درصد شارژ باطری گوشی تنظیم می کند. روشنایی صفحه نمایش معمولی بوده و در نور مستقیم خورشید به خوبی عمل نمی کند. همانطور که گفته شد نسبت تصویر در نمایشگر این گوشی ۱۹:۹ بوده و رابط کاربری EMUT در آن امکان استفاده برنامه ها را در حالت تمام صفحه در اختیار می گذارد.

نقد گوشی honor 8c

قابلیت های دوربین

این گوشی دوربین اصلی شامل دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی با دیافراگم f/1.8 و دوربین ۲ مگا پیکسلی با دیافراگم f/2.4 برای تشخیص عمق می باشد. همچنین دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 بوده است. که هر دو دوربین پشت و جلو قابلیت فلش LED را دارند. این دوربین قابلیت عکاسی پیشرفته را نیز دارد. بعلاوه گزینه ای برای شارپ کردن تصاویر به کمک هوش مصنوعی AI را دارد.

کارکرد موبایل honor 8c

سخت افزار و نرم افزار گوشی

گوشی honor 8c از اولین مدل هایی است که از پردازنده اسنپ دراگون ۶۳۲ در آن استفاده شده است. پردازنده ای ۸ هسته ای که حداکثر سرعت ۱.۸ گیگاهرتز دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 506 است. ویژ گی مهم این گوشی دو سیم کارته درگاه مخصوص کارت حافظه برای آن است، که امکان همزمان استفاده از دو سیم کارت و کارت حافظه در آن وجود دارد. بعلاوه از جک ۳.۲ میلی متری هدفون نیز بهره برده است، که بدون نیاز به مبدل به انواع هدفون عیر بلوتوثی وصل می شود. این مدل یک میکروفون اختصاصی برای از بین بردن نویز صدا دارد. این گوشی اندروید oreo 8.1 با پوسته سفارشی EMUI 8.2 را دارد و عملکرد ورانی را از خود نشان می دهد.

نقد و بررسی موبایل honor 8c

باطری

یکی دیگر از ویژگی های گوشی honor 8c باطری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن است. که در استفاده معمولی بیشتر از یک روز کامل دوام می آورد. شارژ این باطری حدود ۲ ساعت و نیم به طول می انجامد، و گزینه فست شارژ ندارد.

در پایان این مقاله پیشنهاد می کنیم با مشخصات گوشی honor 8x و نیز گوشی honor 9x آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو