رای‌گیری استیضاح ترامپ سه‌شنبه انجام می‌شود

منبع: برترین ها

76

1398/9/10

19:26


کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان قرار است که روز سه شنبه درباره استیضاح ترامپ رای گیری کند.

خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک: کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده که قرار است روز سه شنبه درباره گزارش‌های مرتبط با استیضاح ترامپ رای گیری کند.

در صورتی که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست آدام شیف، گزارش‌ها درباره استیضاح رئیس جمهور این کشور بر سر پرونده اوکراین را تائید کند، این گزارش‌های در روز بعد به کمیته قضایی مجلس نمایندگان برای تصمیم گیری بعدی ارجاع داده خواهد شد.

فرآیند تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی مطرح شدن شکایت یک عضو افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا از وی به سبب طرح اظهاراتی نگران‌کننده در یک گفتگوی تلفنی جنجالی در تاریخ ۲۵ ژوئیه با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از سوی دموکراتها به جریان افتاد.

این عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده به این که در این گفتگوی تلفنی به دنبال تحت فشار قرار دادن رئیس جمهور اوکراین با هدف تحقیق درباره فساد احتمالی مربوط به رقیب انتخاباتی احتمالی‌اش یعنی جو بایدن و همچنین پسر وی بوده است.

دونالد ترامپ متهم شده که پیش از مکالمه تلفنی با ولادیمیر زلنسکی کمک نظامی ۳۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف را متوقف کرده تا او را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش که عضو هیئت مدیره یک شرکت گاز اوکراین بوده تحت فشار قرار دهد.

اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی و مبارزات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ارزیابی می‌کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد دموکرات ها، بیش از ۴۸ درصد از مستقلین و کمتر از ۱۰ درصد از جمهوریخواهان از طرح استیضاح حمایت کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو