معنای اسم سوشیانت و معرفی اسم های پسرانه و دخترانه مشابه این نام ایرانی

منبع: آرگا

367

1398/9/11

02:41


در این مطلب معانی اسم سوشیانت با ریشه اصیل ایرانی و نام های مشابه دخترانه و پسرانه با این اسم زیبای پسرانه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

سوشیانت از نام های پسرانه زیبا و اصیل ایرانی است که به دلیل فراوانی کم امروزه مورد توجه اغلب والدین قرار گرفته است و اگر شما تمایل دارید این نام خاص را برای فرزند خود انتخاب نمایید بهتر است به معنای اسم سوشیانت توجه کنید.

معنای اسم سوشیانت چیست ؟

سویشات نام پسرانه منحصر به فردی محسوب می شود و اگر شما تمایل دارید اسمی تک و بی نظیر را برای فرزند خود انتخاب نمایید می توانید این نام ایرانی را در بین اسامی انتخابی خود قرار دهید و تصمیم درستی را برای انتخاب نام فرزند خود بگیرید. در مطالب قبلی تکنیک های انتخاب آتلیه برای کودک را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در ادامه با معنای اسم سوشیانت آشنا خواهید شد.

معانی مختلف اسم سوشیانت

معنی اسم سوشیانت

سوشیانت به معنی نجات دهنده می باشد و نام های تک پسرانه به شمار می رود و اگر شما تمایل دارید برای فرزند دلبندتان این نام نیکو را انتخاب کنید بهتر است با معنی این اسم زیبا آشنا شوید.

نوع اسم 

پسرانه

ریشه اسم 

اوستایی – پهلوی

معنی اسم سوشیانت 

نجات دهنده

سایر معانی اسم سوشیانت 

به هر یک از موعدان در دین زرتشتی که در آخرالزمان ظهور خواهند کرد سوشیانت گفته می شود.

سوشیانت در لغت به فردی گفته می شود که از وجود وی به سایر مخلوقات ثمر و سود می رسد همچنین به فردی که مردم را از خواری و بدبختی و ذلت نجات می دهد سوشیانت گفته می شود.

سوشیانت در قالب لغت 

سودمند یا سود رساننده و سودبخش می باشد.

قابلیت ثبت اسم سوشیانت در اداره ثبت احوال 

این نام در فهرست نام های مجاز در ثبت احوال موجود است.

اسامی مشابه پسرانه با نام ساغر

سورن ، سورنا ، سوما ، سورین

اسامی مشابه دخترانه با نام ساغر

سوده ، سوریا ، سوزان ، سوره ، سولماز ، سولینا ، سومیتا ، سونای ، سونیا ، سوژا ، سوگل ، سویل ، سوین ، سوگند

در این مطلب معانی مختلف اسم سوشیانت از لحاظ لغوی و … را در مطالعه کردید که امیدواریم با توجه به معانی ذکر شده بتوانید در مورد مفهوم این نام ایرانی اطلاعاتی را بدست آورید. در صورت تمایل می توانید برای مطالعه معانی نام های مختلف به بخش اطلاعات عمومی مجله آرگا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو