طرز تهیه کویی تره گیلانی خوشمزه و عالی

منبع: نیک شو

96

1398/9/11

12:11


طرز تهیه کویی تره گیلانی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کویی تره گیلانی

در گیلان غذاهای سنتی و اصیل بسیار خوشمزه و لذیذی دارند یکی از این غذاها کویی تره اســت که با کدو حلوایی درست مي شود که پاییز و زمستان هم فصل کدو حلوایی اســت .در ادامه با طرز پخت کویی تره بیشتر آشنا شوید و حتما این غذا لذیذ را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای کویی تره گیلانی

کدو حلوایی: نصف عدد

سیر: سه حبه

گردو: 150 گرم

رب انار و رب گوجه فرنگی و شکر: از هر کدام دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادویه و آب: به مقدار لازم

طرز تهیه کویی تره گیلانی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کویی تره گیلانی

تابه ای را روی حرارت قرار مي دهید و مقداری روغن داخلش آن بریزید تا داغ شود. بعد سیر را داخل آن تفت دهید . بعد پوست کدوی پخته شده را بگیرید و با چنگال به صورت پوره در بیاورید و به سیر تفت داده شده اضافه کنید.

 

داخل قابلمه ای رب گوجه فرنگی ، شکر ، رب انار ، گردوی ساییده و مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه و 2 لیوان آب را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا با حرارت ملایم همه مواد با هم به مدت 2 ساعت بجوشند.بعد سیر و کدوی تفت داده شده را با کمي گلپر به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط غلیظی به وجود بیاید.

 

خواص بی نظیر کدو حلوایی

تخم های کدو تنبل برای درمان پُریاختگی پروستات خوش خیم در مرحله ۱ و ۲ مورد اســتفاده قرار مي گیرند. در مرحله ۱ تکرر ادرار ایجاد مي شود تا جایی که فرد در طول شب، چندین بار از خواب بیدار شده و به دستشویی مي رود. در مرحله ۲، عملکرد مثانه بسیار ضعیف مي شود و ادرار به طور کامل دفع نمي شود. تخم های کدو تنبل برای بهبودی بیماری مثانه تحریک پذیر بسیار مناسب اســت.

طرز تهیه کویی تره گیلانی خوشمزه و عالی

کدو تنبل غنی از ویتامين A, C و E مي باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین اســت. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامين A مي شود). سرشار از ویتامين های B کمپلکس، مثل فولیت ها، نیاسین، ویتامين های B6، تیامين و اسیدپانتوتنیک اســت. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر مي باشد. دانه های کدو تنبل، بهترین منبع تأمين فیبر و اسیدهای چرب اشباع نشده و مفید برای قلب هستند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو