پیامک بسته معیشتی ارسال می‌شود

منبع: برترین ها

60

1398/9/11

13:10


پرداخت بسته‌های طرح معیشتی دولت به حدود ۶۰‌میلیون نفر از ایرانیان که بعد از گران شدن بنزین در دستور کار قرار گرفت با، اما و اگر‌های بسیاری همراه بود. دولت این بسته‌ها را در سه مرحله پرداخت کرد و در هر مرحله مردم منتظر بودند که پیامک واریز را دریافت کنند. این در حالی است که بعد از پایان سه مرحله اعلام شد هموطنانی که نسبت به دریافت نکردن بسته حمایتی اعتراض دارند این مسأله را به سامانه پیامکی اعلام کنند تا درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

صبح نو: پرداخت بسته‌های طرح معیشتی دولت به حدود 60‌میلیون نفر از ایرانیان که بعد از گران شدن بنزین در دستور کار قرار گرفت با اما و اگرهای بسیاری همراه بود. دولت این بسته‌ها را در سه مرحله پرداخت کرد و در هر مرحله مردم منتظر بودند که پیامک واریز را دریافت کنند. این در حالی است که بعد از پایان سه مرحله اعلام شد هموطنانی که نسبت به دریافت نکردن بسته حمایتی اعتراض دارند این مسأله را به سامانه پیامکی اعلام کنند تا درخواست آن‌ها رسیدگی شود.

هفته گذشته بود که احمد میدری، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در شبکه تلویزیونی اعلام کرد افرادی که نسبت به دریافت نکردن بسته حمایتی اعتراض دارند و پیامک بررسی را ارسال کرده‌اند در حقیقت اجازه می‌دهند تا دولت تمام حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی آن‌ها را بررسی کند. این موضوع با واکنش بسیاری از مردم مواجه شد و برخی حتی به ضرب‌المثل «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است» استناد کردند.
اما دولت مهلتی را برای اعتراض شهروندان مقرر کرد.

بر این اساس جاماندگان طرح معیشتی تا فردا مهلت دارند تا با ثبت‌نام در کد دستوری‌# 6369* کد رهگیری دریافت کنند اما نکته اینجاست که هنوز پیامک کد رهگیری برای بسیاری از مشمولان ارسال نشده است، به همین دلیل سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرد.

این در حالی است که 7‌روز از فرصت ارائه شده گذشته است و البته ثبت‌نام چند مرحله‌ای است که نیازمند کد رهگیری است و اگر این کد از سوی ثبت‌نام‌کنندگان دریافت نشود امکان تکمیل ثبت‌نام وجود ندارد. آقای حسین میرزایی، سخنگوی ستاد طرح معیشت بنزین در این رابطه به فارس گفت: سرپرستانی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند منتظر پیامک باشند. در این زمینه نگرانی وجود ندارد. پیامک برایشان ارسال خواهد شد. وی تأکید کرد: بنابراین از اول دی ماه سال‌98 شهروندانی که قبلاً از دریافت یارانه انصراف داده بودند یا در هنگام ثبت‌نام یارانه نقدی جا مانده بودند یا به‌خاطر تغییرات ساختاری در خانواده‌ای که ازدواج کرده‌اند یا برای کسانی که به‌دلیل وسع مالی در سال‌های‌94، 95 و 98 از دریافت یارانه حذف شده بودند، می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس‌10+ نسبت به ثبت‌نام و درخواست یارانه نقدی اقدام کنند.

ثبت‌نام میلیونی

براساس آماری که ارائه شده تاکنون بیش از پنج میلیون درخواست ثبت‌نام برای دریافت کمک معیشت حمایتی خانوار ارائه شده است. این درحالی است که اطلاعات مالی افراد متقاضی در آزمون وسع قرار می‌گیرد که اگر مشمول یارانه شدند یارانه آن‌ها واریز خواهد شد و اگر مشمول نشدند، حذف خواهند شد.

میرزایی، سخنگوی طرح کمک معیشتی درمورد سؤال برخی شهروندان که با وجود ثبت‌نام در سامانه اما پیامکی برای آن‌ها بعد از 3-2 روز ارسال نشده است، هم گفته: مردم نگران نباشند تا 10‌روز امکان درخواست در سامانه‌#6369* وجود دارد که پیامک‌ها در حال ارسال است اما چون تعداد متقاضیان زیاد است در صف دریافت پیامک قرار گرفته‌اند و برای همه کسانی که درخواست ارائه کردند پیامک ارسال می‌شود که شما مشمول شده‌اید یا مشمول نخواهید شد.

از سوی دیگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌دنبال اظهارنظر برخی افراد غیرمسوول در خصوص ثبت‌نام افرادی که یارانه نقدی ۴۵۵۰۰تومانی دریافت نمی‌کنند، اعلام می‌کند، درخواست بررسی مجدد و ثبت‌نام برای دریافت یارانه‌ای که در طرح حمایت معیشتی دولت تعریف شده است، صرفاً در خصوص بسته حمایتی معیشتی حاصل از منابع سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین بوده و در سال جاری هیچ قانون و بودجه‌ای جهت پرداخت یارانه نقدی ۴۵۵۰۰‌تومانی به افراد غیرمشمول و یارانه اولی وجود نداشته و پیش‌بینی نشده است.

به سازمان بازرسی شکایت کنید

اگر شما هم درباره دریافت بسته معیشتی، ثبت‌نام و موارد مربوط به این موضوع شکایتی دارید می‌توانید برای ثبت آن، اعلام و پیگیری شکایت از طریق اینترنت با استفاده از مرورگرهای رایج و درج آدرس
‌www.bazresi.ir وارد سایت اصلی سازمان بازرسی کل کشور شده و از لیست خدمات الکترونیک پایین صفحه گزینه سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه به صفحه اصلی سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات هدایت می‌شوید که در آنجا امکان ثبت شکایت، ثبت اعلام و پیگیری شکایات و اعلامات فراهم شده است.

سازمان بازرسی کل کشور براساس ماده 2‌قانون تشکیل این سازمان، موظف است اعلامات و شکایاتی را رسیدگی کند که در خصوص عملکرد شرکت‌ها و مؤسسات و ارگان‌های دولتی یا مؤسسات و شرکت‌های عام‌المنفعه و سازمان‌هایی که تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت به‌نحوی از انحاء بر آن‌ها نظارت یا کمک می‌کند، بنابراین براساس دستورالعمل جدیدی که در دستور کار خود قرار داده به طرح معیشتی دولت ورود کرده و به‌دلیل اعتراض جمع بسیاری از جاماندگان از طرح، در اسرع وقت نتیجه بررسی را اعلام خواهد کرد.

کارگران نگران رسیدگی نیستند

در روزهای گذشته اخباری درباره دریافت نکردن بسته‌های حمایتی از سوی کارگران و برخی روستاییان در گوشه‌و‌کنار کشور منتشر شده است. افرادی که براساس معیارهای اعلام شده از سوی دولت نه خانه 900‌میلیون تومانی دارند و نه ماشین 250‌میلیون تومانی. در همین ارتباط آقای امیری، عضو هیات مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار خراسان شمالی به ایسنا گفته است: کارگران حداقل بگیر نگران بررسی و سرکشی به حساب‌های بانکی خود نیستند.

وی درباره مشمول نشدن بخشی از کارگران در طرح معیشتی دولت‌ گفت: در حال حاضر آمار دقیق بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اعم از کارگری و بازنشسته در تأمین اجتماعی موجود است و مشخص است که چند درصد حداقل بگیرند و چند درصد بالای حداقل بیمه‌پردازی دارند بنابراین از وزارت کار می‌خواهیم لیست بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی که مشمول دریافت کمک معیشتی شده‌اند را اعلام کند تا بدانیم چند درصد بیمه‌شدگان مشمول دریافت این مبلغ شده‌اند.

وی افزود: براساس آمارهای اعلام شده بیشترین پرداخت‌ها در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و خراسان شمالی بوده ولی ما در خراسان شمالی مراجعه فراوان داشتیم که اظهار می‌کنند مشمول نشده‌اند و کمک معیشتی به آن‌ها تعلق نگرفته است. امیری با بیان اینکه کارگران از ضعیف‌ترین اقشار جامعه به شمار می‌روند و شایسته بود که در این طرح در اولویت پرداخت قرار می‌گرفتند، افزود: اگر سبد معیشتی به کارگران تعلق نگرفته به چه کسانی داده شده است؟ مگر اینکه این مبلغ تنها به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده باشد و بسیاری از کارگران و بازنشستگان را در جامعه هدف طرح قرار نداده باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو