هوای تهران دوباره آلوده شد

منبع: نمناک

67

1398/9/11

14:24


بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش ابرناکی و گاهی بارش پراکنده در طی امروز (11 آذرماه) همچنین عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم نمی شود و احتمال می رود به تدریج بر غلظت آلاینده ها افزوده شود.

وضعیت آلودگی هوای تهران

ایسنا: بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (11 آذرماه) با حاکمیت جو آرام و آسمان ابری و ازدیاد تردد خودرو ها همراه با انباشت آلاینده ها از شب گذشته، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد و شاهد برقراری شرایط ناسالم به ویژه برای گروه های حساس در بیشتر مناطق شهر تهران خواهیم بود. 

با افزایش ابرناکی و گاهی بارش پراکنده در طی روز همچنین عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده ها فراهم نمی شود و احتمال می رود به تدریج بر غلظت آلاینده ها افزوده شود. افزایش حجم ترافیک شبانگاهی و تجمع ذرات معلق سبب کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت نامطلوب در بیشتر مناطق پایتخت خواهد شد. 

در ساعات پایانی امروز (11 آذرماه) همراه با بارش باران رفته رفته بر سرعت باد افزوده می شود و انتظار می رود تا حدی از غلظت آلاینده ها کاسته شود. تداوم بارش ها و وضعیت جوی مساعد تا صبح روز سه شنبه (12 آذر 98) سبب می شود که با وجود آغاز تردد خودرو ها کیفیت هوا در وضعیت مطلوب قرار بگیرد. 

طی روز با کاهش سرعت باد پراکندگی آلاینده ها تا حدی محدود خواهد شد. با این حال غلظت آلاینده ها نسبت به روز گذشته کاهش می یابد. در اواخر وقت فردا در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در برخی مناطق پرتردد، کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت با میانگین 133 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 137 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو